Gå til innhold

Hjelp! Varme bad dreper sæd...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Engel, ikke pålogget

Leste i ei bok skrevet av en kjent soneterapaut at mannfolkene imme må ta "meget varme bad" for da blir sædcellene veldig trege, eller dør!! (dette var bevist) Mannen min ELSKER glodvarme bad! :-( Men hvor lenge tror dere virkninga av dette vil være? Produseres sædceller så raskt og kontinuerlig at det bare vil være en ladning som blir ødelagt, eller kan vi risikere at svømmerene er nedsatt i flere uker???

Dette er vel kjekt å vite hvis mannen skal sjekke sædkvaliteten også, at han ikke tar et varmt bad kvelden før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra sædcellene produseres, til de utløses tar det ca 3 mnd i følge min gynekolog...

Men om mannen tar et varmt bad, så vet jeg ikke om "hele beholdningen" blir svekket, eller om det bare er de som er "klare", liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Det stemmer det Chiquita sier - det tar 10 uker (ca 3 mnd) å lage en sædcelle.

Derfor tar det også like lang tid å endre sædkvaliteten hvis man prøver å bedre den med kosttilskudd, forebyggende tiltak m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm, kan dette brukes omvendt tro?

At en bevisst tar et glovarmt bad (eller legger en varmepose el på testiklene) en gang i uken eller så for å svekke sædcellene? Det vil jo ikke virke som noen særlig sikker prevansjon, men i tillegg til kondom SKADER det vel ikke permanent? :) (i tilfelle kondomet sprekker eller faller av er det jo bra om svømmerene er i dårligest mulig form ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...