Gå til innhold

Insulinresistens


Fersking

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Føler meg som en lab-rotte om dagen.. Lurer på om det er flere av oss? Etter operasjon i sommer, og undersøkelse/kontroll i ettertid, står det nå PCO og insulinresistens i mine papirer. Jeg skal gå på Glucophage (tabl for sukkersyke), frem til første prøverørsforsøk nærmere jul, og sansynligvis også senere. Disse blir jeg kvalm av, :kvalm: men det skal visst være sånn i starten. Pga manglende mens skal jeg ti dager ta tabletter for å fremme en blødning. Etter dette er det spray og sprøyter som står for tur... Puh! Vage minner om min gamle farmors pilleboks med dag&dato dukker opp bak i hodet.... Sju tabletter daglig.. Hva er det vi begir oss ut på?? Jeg liker ikke alt dette som jeg må putte i kroppen. Det kan da umulig være sunt? Jeg skal ikke gi meg, nå er vi jo i gang.. Måtte bare få ut litt frustrasjon... Er litt deppa om dagen. Har kanskje en sammenheng med at en kollega av meg går rundt og "klager".. Hun er redd hun er gravid, har tre barn fra før. Vel..vi har alle våre bekymringer. Verden er bare urettferdig... :cry:

Noen som har erfaringer med Glucophage? Merket dere forandringer? Tok det evt lang tid før dere merket endinger?

Stå på folkens! Den som venter på noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er bare å bite tenna ihop altså..føler meg også som min bestemor iblant...må jo ha dosett for å klare å huske alle medisinene til rett tid!!

Jeg har også PCO og insulinresistens..og har stått på Glucophage siden jeg fikk diagnosen..Blir også forferdelig kvalm av dem, det har ikke gått over for min del..men jeg har nå seponert dem da vi håper å kanskje klare å bli gravide ved hjelp av Pergo. Blir sendt til prøverørsbeh. over nyttår hvis ingenting har skjedd til da.

En føler seg ofte som en forsøkskanin..eller labrotte som du sier..det er tøft å skulle gå igjennom så mye for å kanskje kunne bli gravid..men jeg synes fortsatt at det er verdt strevet..så vi får bare krysse fingrene og håpe på at vi begge holder ut til den dagen det klaffer for oss!!

Her inne er det mange som strever og har gjort det lenge..og et velegnet sted for å få ut frustrasjon! :)

Lykke til! og ikke gi opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk! :)

Det hjelper å høre at det er flere av oss.. Er i litt bedre humør idag. Føler pågangsmotet strømmer på liksom! :ler: Kanskje det var akkurat det som skulle til? Å få luftet litt frustrasjon, og få bekreftet at vi er flere. Setter stor pris på din tilbakemelding i allefall.

Skal krysse fingrene for deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å få ut frustrasjon ja!!! :) Og med Pergotime innabords så blir det ganske enkelt å få det ut!! :ler:

Merker at humøret svinger veldig når jeg tar tablettene..godt at en har gode dager også!!

Kjempeflott at du føler deg i bedre form!! Krysser fingre for dere også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...