Gå til innhold

For ung til å bo i omsorgsbolig :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig handikapet og trenger en omsorgsbolig. Det er 2 plasser som hadde passet perfekt til meg, men begrunnelsen jeg fikk var at jeg er for ung (22år) jeg skjønner de er redd for bråk og festing, men jeg MÅ ha mye ro selv. De gadd ikke å vurdere min sak eller noe. Bestemte seg bare da de fikk se alderen min. Støttekontakten min var enige i at dette var urettferdig, men slik var reglene. Vil ikke ha unge boende der.

Men hvor skal jeg bo? Hjemme hos foreldrene mine til jeg blir gammel nok? Jeg vil så gjerne bli selvstendig og bo for meg selv, men må ha omsorgsbolig. At pappa ringte å kjeftet på de i styret, gjorde ikke ting noe bedre akkurat.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Synd at er aldersgrense på omsorgsbolig her i byen :(

Anonymous poster hash: 03992...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ledig leilighet de to plassene da? Det er jo første bud :P Så lenge du er over 19 år så skulle det vel ikke være problematisk... Hva gjør legen din, har du bedt h*n om hjelp? Har du et tydelig omsorgsbehov skal jo kommunen kunne tilby deg noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ledig leilighet de to plassene da? Det er jo første bud :P Så lenge du er over 19 år så skulle det vel ikke være problematisk... Hva gjør legen din, har du bedt h*n om hjelp? Har du et tydelig omsorgsbehov skal jo kommunen kunne tilby deg noe.

Ja, begge sto tomme, men fikk ikke pga jeg er for ung :( Kanskje ringe legen min :)

Anonymous poster hash: 03992...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kjøpe, men leie. Begge var leiligheter som man leier.

Anonymous poster hash: 03992...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk omsorgsbolig når jeg var 19.Var jeg deg ville jeg ha klaget på avslaget.



Anonymous poster hash: fcc31...56a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Jeg fikk også omsorgsbolig som 19 åring. Du kan klage, og har du en god lege så kan hn hjelpe deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig handikapet og trenger en omsorgsbolig. Det er 2 plasser som hadde passet perfekt til meg, men begrunnelsen jeg fikk var at jeg er for ung (22år) jeg skjønner de er redd for bråk og festing, men jeg MÅ ha mye ro selv. De gadd ikke å vurdere min sak eller noe. Bestemte seg bare da de fikk se alderen min. Støttekontakten min var enige i at dette var urettferdig, men slik var reglene. Vil ikke ha unge boende der.

Men hvor skal jeg bo? Hjemme hos foreldrene mine til jeg blir gammel nok? Jeg vil så gjerne bli selvstendig og bo for meg selv, men må ha omsorgsbolig. At pappa ringte å kjeftet på de i styret, gjorde ikke ting noe bedre akkurat.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Synd at er aldersgrense på omsorgsbolig her i byen :(

Anonymous poster hash: 03992...662

 

 

Det nytter i alle fall ikke at faren din ringer og kjefter. Det eneste du oppnår da er uvilje og dårlig steming. Du må gå tjenstevei og benytte deg av de rettighetene du har og det er å klage på vedtaket. Men jeg blir litt forvirret, du skriver "styret", er dette en kommunalt driftet bolig eller er det privat?

Anonymous poster hash: 9c8ac...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjefting hjelper ikke, tvert imot

2. Du er myndig og må kunne ta slike samtaler selv

3. Privat bolig kan leie til hvem de vil, er det offentlig klager du på avslaget. 



Anonymous poster hash: 6753c...8d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter i alle fall ikke at faren din ringer og kjefter. Det eneste du oppnår da er uvilje og dårlig steming. Du må gå tjenstevei og benytte deg av de rettighetene du har og det er å klage på vedtaket. Men jeg blir litt forvirret, du skriver "styret", er dette en kommunalt driftet bolig eller er det privat? Anonymous poster hash: 9c8ac...b7a

Da jeg kom ut av badet, så sto han i tlf og kjeftet! Huff ikke gjør ting verre da pappa. Han klarer ikke å dy seg når han blir sint.

Jeg mente de som har med dette å gjøre. Som bestemmer hvem skal få leilighetene. Visste ikke helt hva jeg skulle si. Tror ikke det er privat. Bor i en liten by og er ikke all verdens med omsorgsbolig her.

Ringer legen min i morgen :)

Anonymous poster hash: 03992...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjefting hjelper ikke, tvert imot2. Du er myndig og må kunne ta slike samtaler selv3. Privat bolig kan leie til hvem de vil, er det offentlig klager du på avslaget.  Anonymous poster hash: 6753c...8d7

Jeg ba ikke pappa om å kjefte. Jeg har ikke kjeftet på noen. Han gjorde det mens jeg var på badet.

Anonymous poster hash: 03992...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba ikke pappa om å kjefte. Jeg har ikke kjeftet på noen. Han gjorde det mens jeg var på badet.

Anonymous poster hash: 03992...662

Da må du kreve at han holder opp med dette. Det fører ingenting godt med seg. 

Anonymous poster hash: 9c8ac...b7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba ikke pappa om å kjefte. Jeg har ikke kjeftet på noen. Han gjorde det mens jeg var på badet.

Anonymous poster hash: 03992...662

Du får ta saken i egen hånd her, og besøke de som forvalter disse leilighetene, og vise at du er en rolig og pålitelig person. Om du føler du er det. Null festing osv;)

Og be om at de ikke tar dette med din far så alvorlig, bare si han var som fedre ofte er, frustrert og lei seg, men at du har snakket med han og han skal ta det rolig fremover.

 

Vis deg moden, og få tillit. Kanskje de finner noe til deg. For alderen er kun et betrakningsspørsmål, ikke en konstant, så muligheten skal være der for at du får bolig. For ung er du ikke.

 

Fungerer ikke dette, ville jeg funnet meg en god advokat. Og fjern far fra å blande seg inn er mitt og mine råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle omsorgsboliger enten det er kjøp eller det er leie, så er det kommunnen som bestemmer hvem som får lov til å bo der. Mulig det finnes noen omsorgsboliger på det private markedet for stiftelser eller annet, men dette er ikke regelen.

Omsorgsboliger enten de er forvaltet som borettslag der man kjøper seg inn, har ingen aldersgrense verken oppover eller nedover.

Her tenker jeg det er noen som er ute og lager tulletråder og mangler kunnskap om hvordan omsorgsboliger tildeles!

Anonymous poster hash: 0d104...ad2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle omsorgsboliger enten det er kjøp eller det er leie, så er det kommunnen som bestemmer hvem som får lov til å bo der. Mulig det finnes noen omsorgsboliger på det private markedet for stiftelser eller annet, men dette er ikke regelen.

Omsorgsboliger enten de er forvaltet som borettslag der man kjøper seg inn, har ingen aldersgrense verken oppover eller nedover.

Her tenker jeg det er noen som er ute og lager tulletråder og mangler kunnskap om hvordan omsorgsboliger tildeles! Anonymous poster hash: 0d104...ad2

Så nå lager jeg tulletråd? Nei faktisk ikke du. Tror hva du vil. Skal jeg sende deg mailen jeg fikk av de?

Anonymous poster hash: 03992...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for festing i omsorgsbolig. Trodde man trengte hjelp og omsorg i slike boliger

Anonymous poster hash: 2badd...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært hvis du kan klare deg uten omsorgsbolig og heller ha ditt eget. Du trenger ikke omsorgsbolig for å bli selvstendig. men hvis jeg skal være brutal, så skjønner jeg godt at du fikk avslag i og med at du bare er 22.

 

 



Anonymous poster hash: 2c4b3...5f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Redd for festing i omsorgsbolig. Trodde man trengte hjelp og omsorg i slike boliger

Anonymous poster hash: 2badd...958

Mange grunner til at man kan ha behov for omsorgsbolig, og det er sikkert ikke alle grunnene som tilsier at man ikke er i stand til å ha et sosialt liv..

Anonymous poster hash: ef6e4...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket handikap har du ? Kanskje de ikke anser det som stort nok?



Anonymous poster hash: d778c...9be
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...