Gå til innhold

Hvorfor er ikke kvinner morsomme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, et fåtall er morsomme, men flertallet er ikke morsomme... Ingen kvinnelige stand-up komikere er morsomme, og mange av dem snakker bare om mensen og tissen sin og forventer at folk skal le av det!

Se på kvinnelige "komikere", som Else K. F eller hun Sigridgreia, finnes ikke morsomme. Ikke Anne Kat heller. Dritkjipe, kjedelige, grå mus.

Er det noe biologisk ved at kvinner ikke "skal være morsomme"?

Anonymous poster hash: 3f388...ce3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor liker ikke alle pistasj-is?   

• Liker 4
Skrevet (endret)

Anne Kat synes jeg er kjempemorsom. Grunnen til at du synes at kvinner ikke er like morsomme som menn kan være fordi kontekstene til stand up rutinene deres er fremmede for deg. Man liker ofte best stand up om man føler at man kan dette seg inn i samme situasjon som komikeren.

Endret av studerende
Skrevet

Det er flere kvinner jeg synes jeg er morsomme - Julia Louis- Dreyfus ("Elaine" i Seinfeld), Tina Fey, Amy Poehler. 

Ikke så mange i Norge, men jeg synes standarden på mange mannlige komikere her er lavere og. I det hele tatt er det slik i mindre land, det krever mindre å komme opp og frem og resultatet er ikke det samme som i f.eks. USA der det krever mer. 

Ellers er min erfaring at noen menn helt basic sett har bestemt seg litt for at kvinner ikke er morsomme. Mennene som oftest kommer med slike utsagn er de som ikke liker så godt kvinner som er veldig "frempå", utadvendte og selvsikre. Det er turn offs, og hvis en kvinne er turn off så er hun bare irriterende. Det er faktisk mange som tenker slik. 

Anonymous poster hash: 0ec12...b5f
  • Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Det er da nok av morsomme kvinner

spesielt i Storbritannia også i USA er det morsomme kvinner. 

Men her i Norge kan jeg være enig med at det ikke er mange morsomme kvinner. Men nå synes jeg heller ikke det er særlig mange morsomme menn i Norge. Untaket er vel Trond Kirkvaag, Knut Lystad og Lars Mjøen ihvertfal etter min mening. 

Men jeg kommer ikke på noen Norske kvinner jeg synes er morsomme.

Endret av Balian de Ibelin
  • Liker 1
Skrevet

Det å være morsom er som oftest forbundet med intelligens(både sosial og den tradisjonelle) og selvtillit.

Skrevet

Jo, et fåtall er morsomme, men flertallet er ikke morsomme... Ingen kvinnelige stand-up komikere er morsomme, og mange av dem snakker bare om mensen og tissen sin og forventer at folk skal le av det!

Se på kvinnelige "komikere", som Else K. F eller hun Sigridgreia, finnes ikke morsomme. Ikke Anne Kat heller. Dritkjipe, kjedelige, grå mus.

Ingen av de norske komikerne som opper på tv, er noe morsomme i det heile tatt, Spiller overhodet ingen rolle om dem er kvinner eller mannfolk, for de er ikke noe morsomme uansett. Hvis du ikke liker programmene deres, så er det jo veldig  enkelt å bare skru av heile TV-apparatet. (eller skru over til en annen TV-kanal) 

Anonymous poster hash: c087f...b5e

Skrevet

Kvinner er morsomme

- når de blir sinte.  :laugh:

Anonymous poster hash: c886e...85d
Skrevet

Sigridgreia,

Kan delvis si meg enig med deg, men vanskelig å ta deg seriøst når du omtaler noen på en så nedlatende måte som dette.

Anonymous poster hash: d122a...ef4

• Liker 1
Skrevet

Som flere sier over her synes jeg det er mange morsomme kvinnelige komikere i England og USA, men nivået på komikere i Norge, både mannlige og kvinnelige, er særdeles lavt. 

• Liker 1
Skrevet

Nei! Dette er din personlige og subjektive mening.

Anonymous poster hash: 8f8af...9ca

• Liker 1
Skrevet

Det å være morsom er som oftest forbundet med intelligens(både sosial og den tradisjonelle) og selvtillit.

Og intelligens og selvtillit befinner seg som kjent i testiklene.
  • Liker 7
Skrevet

Det var en veldig morsom bruker her inne før, jeg husker dessverre ikke hva hun het. Hun var ihvertfall morsom!

Anonymous poster hash: d0027...ea6
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Vi har bra kvinnelige komikere i Norge. Jeg vil spesielt trekke fram Pernille Sørensen - jeg har virkelig sansen for henne ... men også Linn Skåber er gullfin.

Skrevet

Vel, testosteron befinner seg i testiklene. Som kjent er selvtillit avhengig av testosteron. I tillegg, å vitse, spøke, er å ta en sjanse, det er en risiko for at en ikke er morsom, at folk ikke ler. Menn tør å ta sjanser, tør å brenne seg noen ganger. Kvinner, derimot, er livredde for å brenne seg. I tillegg, for å dra inn litt feminisme, noe som sikkert gleder TS, kvinner lærer seg tidlig av fra at ved å le av menns vitser, være seg de er morsomme eller ei, så vil de sikre seg hans interesse, de vil ha større sjanse for å bli likt. Over tid, mistenker jeg, så gjør det at kvinner mister evnen til å skille mellom hva som faktisk er morsomt og hva som ikke er det. Menn derimot, ler bare når noe faktisk er morsomt.

Her er et eksempel på å ta en risk samtidig som det faktisk er morsomt:

Jeg hadde røff sex igår. Det er ikke hva jeg er vant med eller pleier han, men dama oppfordret til det. Først sa hun at hun ikke var kjæresten min, så sa hun at hun bare ventet på bussen.  :laugh:

Anonymous poster hash: c886e...85d

Skrevet

Litt flåsete skrevet av deg, men tror absolutt at du har et poeng.

Det er en grunn til at kvinner tiltrekkes av delvsikre, intelligente og morsomme mennn. Det er jo fordi det er maskuline trekk. På samme måte som menn tiltrekkes av former fordi det er feminine trekk.

• Liker 1
Skrevet

Hva snakker du om? Mensen er jo kjempemorsomt!

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Vi har bra kvinnelige komikere i Norge. Jeg vil spesielt trekke fram Pernille Sørensen - jeg har virkelig sansen for henne ... men også Linn Skåber er gullfin.

Melonas var morsomme synes jeg

Så da kom jeg ihverfall på noen kvinner i Norge som er morsomme.

Skrevet

Det er svært få kvinner som er morsomme, men det gjør de få som er det svært sexy! Humor hos ei kvinne er nummer én attraktiv ting. 

Skrevet

Litt flåsete skrevet av deg, men tror absolutt at du har et poeng.

Det er en grunn til at kvinner tiltrekkes av delvsikre, intelligente og morsomme mennn. Det er jo fordi det er maskuline trekk. På samme måte som menn tiltrekkes av former fordi det er feminine trekk.

Jeg kan til en viss grad være enig med deg og ABen over deg i akkurat det. Mange kvinner undertrykker humoren sin fordi det å le av andres vitser regnes som mer feminint og attraktivt overfor menn enn det å være morsom selv. Det er egentlig ganske trist - enkelte ganger havner man på fest med bare jenter, og det viser seg at jenta som vanligvis sitter og fniser og tvinner håret sitt når det er menn til stede, er hysterisk morsom når hun slipper å tenke på å være mest mulig attraktiv.
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...