Gå til innhold

24 000 kalorier rmindre og kun gått ned 2 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på 5:2 dietten for 2 måneder siden, og har gått ned 2 kg. Veide 55, nå 53 kg. Men det som var var at etter en måned skulle jeg ha gått ned 2 kg, og det trodde jeg at jeg hadde gjort siden når jeg veide meg da var jeg 53 kg. Dagen etter 55m og det var jeg en måned. Nå er jeg fast 53. Hvorfor går det så sakte? forstår ikke hvordan jeg kan veie 53 kg etter en måned, for så å legge på meg to kg, og gå de ned i gjen. Er jo blitt tynnere. Nå skulle jeg veid 51...? 

Anonymous poster hash: ddbfe...9b9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva bruker du for å telle kalorier? Fitnesspal + matvekt?

Anonymous poster hash: e8220...b3f
Skrevet

TS: Jeg spiser det samme på fastedagene, to brødskiver. Passer på at det går innunder 500 kalorier. De andre dagene spiser jeg tre måltider, vanlig brødmat og middag, og er vanlig aktiv. Bruker ingen matvekt.Spiser ingenting utenom de vanlige måltidene,

Anonymous poster hash: 38368...1d2
Skrevet

Det er mye vanskeligere å miste vekt når du allerede er tynn. Dess tynnere du er, dess vanskeligere å miste vekt. Men du må være ganske lav dersom du har lyst å gå mer ned i vekt på 53?

Anonymous poster hash: e5ccf...b8d
Skrevet

TS: Jeg spiser det samme på fastedagene, to brødskiver. Passer på at det går innunder 500 kalorier. De andre dagene spiser jeg tre måltider, vanlig brødmat og middag, og er vanlig aktiv. Bruker ingen matvekt.Spiser ingenting utenom de vanlige måltidene,

Du må bruke matvekt om du skal måle korrekt kaloriinnhold. Hvordan måler du brodmat? "En brodskrive"? Det sier ingenting. 

Anonymous poster hash: e8220...b3f

Skrevet

Hvor gammel er du? Du har en ganske så lav vekt fra før, og det vil dermed gå saktere å miste kiloene. Jeg ser ikke helt hvorfor du vil ned i vekt, men skal la hver å ta den diskusjonen her.

Det er også andre faktorer som spiller inn, som vannvekt, hvor i syklusen du er (jeg veier nesten 4 kg mer rett før mensen) osv. Vekta er rett og slett et dårlig måleinstrument når du skal ned i vekt (merkelig nok). Bruk et målebånd isteden, du skriver jo du har blitt tynnere.

Skrevet

Hvor gammel er du? Du har en ganske så lav vekt fra før, og det vil dermed gå saktere å miste kiloene. Jeg ser ikke helt hvorfor du vil ned i vekt, men skal la hver å ta den diskusjonen her.

Det er også andre faktorer som spiller inn, som vannvekt, hvor i syklusen du er (jeg veier nesten 4 kg mer rett før mensen) osv. Vekta er rett og slett et dårlig måleinstrument når du skal ned i vekt (merkelig nok). Bruk et målebånd isteden, du skriver jo du har blitt tynnere.

Ts: aha, ja jeg har faktisk mensen nå. Kanskje jeg faktisk har gått ned et par kilo mer, hehe :)

Skrevet

Det er mye vanskeligere å miste vekt når du allerede er tynn. Dess tynnere du er, dess vanskeligere å miste vekt. Men du må være ganske lav dersom du har lyst å gå mer ned i vekt på 53?

Ts: Jeg er helt normal høy. 172, men veldig spebygd om det er riktig ord. smale hofter, osv. Hvis jeg er inenfor helt normal vekt er jeg feit. 

Skrevet

Eh.... Du må neppe ned i vekt, bare tren styrke for å stramme opp.

Anonymous poster hash: 3f4f0...8ab
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ts: Jeg er helt normal høy. 172, men veldig spebygd om det er riktig ord. smale hofter, osv. Hvis jeg er inenfor helt normal vekt er jeg feit. 

Du har et aldeles forvridd syn på kroppen din. Du er 172 cm høy, vil ned til 50 kg, kanskje enda lavere når du riktig får blod på tann? Du er syk, anorektisk.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tror du har slanket vekk litt av hjernen din siden du har lyst å gå ned mer i vekt

• Liker 2
Skrevet

Du går ikke ned i vekt fordi kroppen din ikke har mer vekt å fjerne.

• Liker 4
Skrevet

Du går ikke ned i vekt fordi kroppen din ikke har mer vekt å fjerne.

Jeg veier et par kilo under. 

Skrevet

Jeg veier et par kilo under. 

Og så? Kroppen din er ikke kroppen til TS. Hvis TS står fast på det som faktisk er en normalvekt så vil hennes kropp rett og slett ikke kvitte seg med resten. 

Skrevet (endret)

.

Endret av lisamari
Skrevet

Viser til retningslinjene på forumet:

- Helseskadelige råd fjernes. Hva som er helseskadelig vil variere og dette vil være en vurdering fra gang til gang, men for eksempel å anbefale noen som allerede veier for lite å gå ytterligere ned i vekt medregnes her, det samme gjør kostholdsråd som er åpenbart usunne.

- Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Pga brudd på disse retningslinjene stenges denne tråden. 

Mvh

Bond, forumansvarlig 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...