Gå til innhold

- Jeg glemmer aldri følelsen av å sitte skrubbsulten på rommet


Sirah

Anbefalte innlegg

 

Kan jeg spørre hvor mange kompiser får barnet(barna) ditt/dine på besøk hver dag? 

 

Uansett, jeg er også opptatt av middag som et samlingspunkt for familien. Men jeg skjønner ikke hvordan en gjest ødelegger dette så mye? Man kan da snakke om dagen sin mens man inkluderer gjesten også. Bare å la vær å snakke om veldig private ting da. Jeg hadde følt meg så uhøflig hvis jeg sendte gjesten vekk. Da hadde ikke hun/han følt seg mye velkommen...

Anonymous poster hash: 27759...aaa

 

 

Har to barn som har 2-4 venner hver innom hver dag, så det blir jo en del. Og vi bor i et felt med eneboliger, i tettere bebyggelse er det jo gjerne enda mer besøk på døra. Jeg syns heller unntaket skal være at man har besøk til middag heller enn normen. Har vi venner til middag så snakker vi om helt andre ting rundt bordet naturlig nok. Det må være lov til å ha NOE hellig i den hektiske hverdagen folk lever i. Jeg skjønner hvor du kommer fra og vil helst at alle skal inkluderes, men i perioder har jeg merket at hele familien har blitt stressa av det uendelige besøket av venner så vi landet på at det må være greit å ta en pause under maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vits at mammaen i Portveien 2 lager ekstra mat hver dag tilfelle Knut i Portveien 4 også vil ha mat. Og selv om mor til Knut rett over gaten venter på Knut med mat, så kan ikke mammaen i Portveien annet enn å tilby han hennes mat fordi hun vet at folk på blogger og KG har fått varige mén fordi de ikke ble servert middag alle steder de tilfeldigvis stakk innom rundt middagstider da de var barn.



Anonymous poster hash: 97a45...efa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan jeg spørre hvor mange kompiser får barnet(barna) ditt/dine på besøk hver dag? 

 

Uansett, jeg er også opptatt av middag som et samlingspunkt for familien. Men jeg skjønner ikke hvordan en gjest ødelegger dette så mye? Man kan da snakke om dagen sin mens man inkluderer gjesten også. Bare å la vær å snakke om veldig private ting da. Jeg hadde følt meg så uhøflig hvis jeg sendte gjesten vekk. Da hadde ikke hun/han følt seg mye velkommen...

Anonymous poster hash: 27759...aaa

 

 

Mine fem barn hadde besøk tll stadighet. Vårt hjem var populært. Men jeg ville blitt ruinert økonomisk hvis jeg skulle servere mat til minst dobbelt så mange flere ganger i uken, så jeg hadde ingen dårlig samvittighet for å be dem dra hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

At foreldre vil ha barna hjemme til middag er greit nok det. Da får foreldrene si til barna sine at de får komme hjem til middag, da! Skjønner ikke at det er et problem? Da kan barnet bli tilbudt middag hos familien de er gjester hos og si "nei, mamma vil ha meg hjem til middag". Vanskeligere er det ikke. Jeg som vert spør uansett gjesten om de vil ha middag. 

 

Kaste maten? Kaster du rester? Er jo ikke noe problem å ha rester i kjøleskapet. Dette kan fint spises til lunsj eller til middag dagen etterpå. Jeg er ikke redd rester! Og jeg kaster aldri mat!

 

Barn legger på seg av to middager? Tror ikke det er der problemet ligger. Dessuten er det begrenset hvor mye et barn klarer å spise av middag!

 

Dårlig økonomi er heller ikke holdbart, nei. Koster ingenting å servere pølser og pasta for eksempel. I verste fall får man gi barnet en brødskive, da! (selv om dette også er lite raust i mine øyne)

Anonymous poster hash: 27759...aaa

 

Spenstig hvordan du disser andres økonomi og automatisk går ut ifra at ingen har så dårlig råd at dette vil være noe problem - til tross for at mange i tråden har sagt det motsatte.

 

Men alt dette har blitt argumentert greit og ryddig for tidligere i tråden, så jeg anbefaler deg å lese den en gang til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min barndom på 70 tallet var det helt normalt å vente på rommet mens familien der man var på besøk hos spiste. Jeg kan ikke huske å noengang spist hos andre, unntagen et par tilfeller der vi fikk en brødskive om vi var med hjem rett etter skolen. 

 

Min mor likte best at vi kom hjem da hun hadde laget middag til oss alle, og kjedelig når da barna ikke kommer hjem til middag. Ingen andre barn spiste middag hjemme hos oss heller. Det var brødskiver det gikk i om vi barn var sultne utenom middagstid. 

 

 



Anonymous poster hash: 2c520...96b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne handler det ikke bare om å gi eller å gi mat til andres barn. Men å la barnet være i soverommet uten mat er drøyt! Da sender man barnet hjem og ikke la barnet selv velger hva det skal gjøre. De er vel barn og vil helst leke.

 

Det er jo vårt ansvar som voksne. Har barnet ditt besøk så ja, har du et visst ansvar for det barnet. Har man ikke råd eller mulighet til å by på mat, send ungen hjem!



Anonymous poster hash: 7e98f...6af
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

I mine øyne handler det ikke bare om å gi eller å gi mat til andres barn. Men å la barnet være i soverommet uten mat er drøyt! Da sender man barnet hjem og ikke la barnet selv velger hva det skal gjøre. De er vel barn og vil helst leke.

 

Det er jo vårt ansvar som voksne. Har barnet ditt besøk så ja, har du et visst ansvar for det barnet. Har man ikke råd eller mulighet til å by på mat, send ungen hjem!

Anonymous poster hash: 7e98f...6af

 

 

Hvor leser du at besøkende barn blir sendt på soverommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker selv at jeg måtte sitte sulten på rommet til en venninne fordi de skulle ha middag. Jeg fikk aldri mat der. Da hadde jeg heller satt pris på å bli sendt hjem, sånn at jeg ikke måtte gå så mange timer uten mat.

Denne venninnen fikk forøvrig alltid mat hos oss.

Husker også en gang at jeg skulle sove hos denne venninnen, og da måtte min mor betale moren hennes 200 kr for mitt "opphold" der.. Og nei, de var ikke fattige.

Anonymous poster hash: 24f25...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens overskrift.

 

Der står det bare "rommet". Et barnerom er vanligvis ikke bare et rom man sover i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker selv at jeg måtte sitte sulten på rommet til en venninne fordi de skulle ha middag. Jeg fikk aldri mat der. Da hadde jeg heller satt pris på å bli sendt hjem, sånn at jeg ikke måtte gå så mange timer uten mat.

Denne venninnen fikk forøvrig alltid mat hos oss.

Husker også en gang at jeg skulle sove hos denne venninnen, og da måtte min mor betale moren hennes 200 kr for mitt "opphold" der.. Og nei, de var ikke fattige.

Anonymous poster hash: 24f25...24d

 

:hakeslepp:  :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 27759...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker selv at jeg måtte sitte sulten på rommet til en venninne fordi de skulle ha middag. Jeg fikk aldri mat der. Da hadde jeg heller satt pris på å bli sendt hjem, sånn at jeg ikke måtte gå så mange timer uten mat.

Denne venninnen fikk forøvrig alltid mat hos oss.

Husker også en gang at jeg skulle sove hos denne venninnen, og da måtte min mor betale moren hennes 200 kr for mitt "opphold" der.. Og nei, de var ikke fattige.

Anonymous poster hash: 24f25...24d

 

Du kunne vel bare ha gått hjem selv, eller var du så liten at du måtte ha følge? Det siste du skriver, hører ingensteds hjemme.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne vel bare ha gått hjem selv, eller var du så liten at du måtte ha følge?

 

Uansett; noe så utrolig uhøflig!

Anonymous poster hash: 27759...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker selv at jeg måtte sitte sulten på rommet til en venninne fordi de skulle ha middag. Jeg fikk aldri mat der. Da hadde jeg heller satt pris på å bli sendt hjem, sånn at jeg ikke måtte gå så mange timer uten mat.

Denne venninnen fikk forøvrig alltid mat hos oss.

Husker også en gang at jeg skulle sove hos denne venninnen, og da måtte min mor betale moren hennes 200 kr for mitt "opphold" der.. Og nei, de var ikke fattige.

Anonymous poster hash: 24f25...24d

Hvorfor gikk du ikke bare hjem, i stedet for å sitte sulten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der står det bare "rommet". Et barnerom er vanligvis ikke bare et rom man sover i.

Jo, for folk flest tror jeg det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

spille f*** ikke rolle hvilket rom barnet må oppholde seg i... man sender sultne barn hjem og ikke la de sulte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så? Synes det fortsatt er lite raust!

Nå virker jeg kanskje kranglete, men jeg spør oppriktig. Barnet ditt har to venner på besøk. Per bor i nabolaget, Aksel bor langt borte. Sender du Per hjem (eller på et annet rom) mens Aksel kan få bli til middag?

Anonymous poster hash: 27759...aaa

Ja.

Anonymous poster hash: f490c...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på barneskolen hadde jeg en venninne hvor vi aldri fikk middag, selv når besøket var avtalt. En gang skulle jeg ligge over, fikk ikke middag og måtte ringe og bli henta forde jeg var så sulten.. min mor var ikke den mest omsorgsfulle mamman i verden, men besøket mitt fikk alltid mat når de var hos oss. En annen venninne hadde en veldig gjestfri familie, der var det alltid koselig å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det galt å sitte på rommet mens venninnen spiser? Det er jo der lekene og bladene er. Gøyere det enn å sitte i stuen å stirre ut i luften.

Anonymous poster hash: 97a45...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...