Gjest Teipen Skrevet 14. september 2004 #1 Del Skrevet 14. september 2004 Hei. Har nettopp hatt en bukplastisk operasjon og har nå fjernet stingene. Har fått beskjed om at jeg skal teipe såret i et halvt år og at teipen skal være på hele tiden. Fikk også beskjed om å bytte teip etter dusjing. Jeg dusjer normalt hver morgen og da må jeg også skifte teip. Men.... Nå leste jeg noen eldre tråder her på forumet at man ikke skal bytte teipen mer enn hver 5-6. dag fordi såret blir "revet opp litt" om den byttes for ofte. Og nå er jeg litt usikker på hvordan jeg egentlig skal gjøre det..... Noen som vet eller noen med egne erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No expert Skrevet 14. september 2004 #2 Del Skrevet 14. september 2004 Det er jo legen som er eksperten her. Siden såret ditt har grodd såpass at stingene er fjernet, er det sikkert riktig det legen har sagt. Du kan jo eventuelt ringe kirurgen og spørre en gang til. Verre det enn å eventuelt gjøre feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #3 Del Skrevet 14. september 2004 Joda jeg kan sikkert ringe og spørre en gang til. Men i perioden jeg har vært "interessert" i plastiske operasjoner har jeg lest og undersøkt en god del og det er store variasjoner i de ulike legers teorier om hva som er best. Derfor hadde det vært okey og høre fra folk med egne erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #4 Del Skrevet 14. september 2004 Hehe, teip på litt matfolie over sår-teipen! sånn..en regn-jakke, liksom, til magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 14. september 2004 #5 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg skiftet teip når den løsnet. Det ble vel cirka hver 3-4 gang. Jeg ville nok ikke skiftet hver gang nei, for det er jo ikke bare behagelig å ta den av, og man river jo i såret når man drar sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #6 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg har ikke foretatt bukplastikk, men brystreduksjon sjøl. Vil jo tro at dette blir noe av det samme mht. sårene og behandling av dem. Jeg skiftet også teipen når den løsnet, dvs ca 1 gang pr uke. Dette ble gjort etter instruks fra kirurgen. En annen ting i tillegg til at du river i såret hver gang du skifter teip, er jo at huden rundt såret etterhvert blir ganske tynn og "sliten" av all teipinga. Jeg tror ikke huden min (rundt såret) hadde tålt å skifte teip hver dag. Jeg tørket bare teipen med hårføner etter dusjing. I flg. legen min var det våt teip som ikke var bra for såret. Har forresten en venninne som har foretatt en bukplastikk og hun skiftet også teip bare 1 dag i uka og sårene hennes har blitt veldig fine. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå