AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Hei! Nå håper jeg at jeg kan få gode tips og råd her på KG. Jeg startet trening og vektnedgang sist uke, og var veldig motivert og klar for dette. Ulempen er at jeg nå må gå på krykker for å avlaste en fot, så jogging, turgåing og annen bentrening er utelukket. Er det noen som har vært i samme situasjon eller bare har tips, ideer eller råd til hvordan jeg kan fortsette til tross for krykkene? (Må avlaste fot 5 uker med krykker, så får jo trent armene ganske greit; -)) Alle innspill tas mot: -) Gleder meg! Anonymous poster hash: 0112e...788
mijaa Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Husk at kosthold utgjør det meste av effekten ved vektnedgang! Det er jo ikke snakk om at du permanent går med krykker, så ha fokus på kosthold og vær flink der så lenge, også kan du begynne med trening når foten er i orden igjen (du kan jo såklart trene med krykker da, men jeg har ingen tips akkurat der, hehe)
Basun Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Fordelen med krykker er at det i likhet med løping og andre vertikale aktiviteter har et godt overføringgrunnlag til andre aktiviteter i motsetning til horisontale aktiviteter som feks. sykling. Med andre ord vil den styrken og utholdenheten du opparbeider deg mens du går på krykker ha en god overføringsverdi til andre aktiviteter. Dag Otto Lauritzen måtte gå med krykker en god stund før han ble proffsyklist
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Husk at kosthold utgjør det meste av effekten ved vektnedgang! Det er jo ikke snakk om at du permanent går med krykker, så ha fokus på kosthold og vær flink der så lenge, også kan du begynne med trening når foten er i orden igjen (du kan jo såklart trene med krykker da, men jeg har ingen tips akkurat der, hehe) Heldigvis kan jeg bare fortsette med den gode kostholdsveien jeg holdt på med og som har virket før Nei, heldigvis er ikke krykkene permanent. Jeg har gått opp i vekt pga denne vonde foten, og nå vil jeg tilbake - gleder meg sånn til å bli frisk! Takk for svar TS Fordelen med krykker er at det i likhet med løping og andre vertikale aktiviteter har et godt overføringgrunnlag til andre aktiviteter i motsetning til horisontale aktiviteter som feks. sykling. Med andre ord vil den styrken og utholdenheten du opparbeider deg mens du går på krykker ha en god overføringsverdi til andre aktiviteter. Dag Otto Lauritzen måtte gå med krykker en god stund før han ble proffsyklist Så bra å høre! Dette kunne du, veldig kjekt å få et slikt svar! Det motiverer TS Noen som har tips til styrkeøvelser man kan gjøre uten å belaste føtter? TS Anonymous poster hash: 0112e...788
Basun Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 (endret) Hjemme kan du trene dips på stol eller sofa og forskjellige typer sit-ups. På treningssenter kan du feks. trene biceps curls, "håndsykling" og benkpress. Når du blir bedre (kommer an på type skade) kan du også begynne med svømming. Du bør rådføre deg med fysioterapeut og lege før du gjør noen av disse øvelsene. Lykke ti! Endret 12. august 2015 av Personenmeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå