Gå til innhold

Hvem betaler på aller første date.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det.Synes egentlig det er ganske turn off. Liker ikke gjerrige menn.

Ja det er nettopp det. Jeg tenker med en gang at han nok er ganske gjerrig. Jeg forventer absolutt ikke å bli påspandert resten av livet, men på aller første date ( det var bare et par øl, ikke enorme summer) så syntes jeg det sier mye om han.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette var en date å dere kanskje ikke kjente hverandre så godt synes jeg ikke det er så rart han ikke tilbød seg å betale. En får mye mer lyst til å spandere om en virkelig føler en har god kjemi og er forelsket.

Anonymous poster hash: 74f53...a76

Jeg tenker motsatt. Hadde jeg kjent han bedre/vært forelsket ville det ikke spilt noen rolle, men på første date prøver man jo å imponere/vise seg fra sin aller beste side. Det å da fremstå som litt gjerrig er jo ikke heldig.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler alt hvis han er en gentleman.

Anonymous poster hash: c3494...958

Det tenker jeg også. Eller i det minste ønsker å fremstå som en gentleman. Når man er godt voksen og i jobb, så bør man da gjøre dette? Han er seriøst den første jeg noen gang har møtt som ikke har tilbudt seg å betale på første date.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vil ha likestilling der det passer seg.

Synes det er usakelig å mene daten er stusselig for å ikke spandere. KVINNEN er stusselig fordi hun er en golddigger som mener mannen skal betale for henne. Jobber du så kan du f... meg betale din egen mat. det får være grenser.

Det var ikke mat men drikke. Man blir ikke golddigger over et par hundrelapper. Man er selvsagt ikke pålagt å betale for damer, men da fremstår man jo også ganske så gnien.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at ikke mannen betaler på første date. Hadde blitt sjokkert hvis han ikke gjorde det!

Anonymous poster hash: 99569...50b

Jo takk, det ble jeg også. Har aldri opplevd dette før.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utfra det som skrives her, så virker det rimelig bankers at man som mann tilbyr seg å betale alt. Og at man aksepterer damas eventuelle protest og lar henne betale sin del dersom det kommer til det. Da fanger man opp:

a) de damene som synes det er turn-off å dele regningen

b) de damene som ser det som naturlig å dele regningen, samtidig som man viser at man ikke er en "gjerrigknark".

Sånn for ordens skyld, jeg hevder ikke at menn som foreslår å dele regningen er gjerrige, men enkelte mennesker har en tendens til å overanalysere ting, og ved å tilby seg å betale så unngår man å havne i den fella mtp griskhet.

Anonymous poster hash: ef1be...f9e

Hvis jeg liker daten, så tilbyr jeg meg alltid å betale. Men hvis han ikke tilbyr seg å betale på første date en gang, så syntes jeg det er stusselig. Det betyr jo ikke at han ER gjerrig, men man kjenner jo ikke hverandre en gang og da analyserer man jo den lille infoen man har, og han FREMSTÅR gjerrig.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å ikke betale på første date når folk ute spanderer på drink i hytt og pine. Dette var underlig ja.

Anonymous poster hash: 949e5...d00

Det rare er at han kontaktet meg mye i ettertid, og virker interessert. ( jeg tenkte jo at han ikke likte meg, når han ikke spanderte). Merkelige greier...

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg dater på pub så liker jeg puber der man betaler når man får drikken.  Da kan man gå raskt hvis det ikke klaffer. På disse pubene betaler jeg selv. Typisk kjøper en øl eller vin før daten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spanderer gjerne iblant, men jeg tror rett og slett ikke jeg kunne vært sammen med en kvinne med et såpass reaksjonært syn på kjønn som det er å forvente at mannen spanderer fordi han er mann.

Men det er jo perfekt! Da får begge luket ut hverandre på første date, da slipper begge å gå på flere dates og lure....

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbyr ofte å betale. Mener fortsatt at menn skal betale første date. Ut over i forholdet blir det gjerne mer gjevt og jeg er generøs når det gjelder menn jeg dater/kjæreste/samboer. Vis en mann ikke gidder å bruke en 100 lapp på en drink til meg engang så er det ingen fremtid der.

Dette! Det var ikke rare regningen, nettopp derfor fremstår han gjerrig. Jeg forventer jo ikke at han skal bruke tusenvis av kr. På meg. Jeg kan også gjerne spandere etterhvert, og man deler jo 50/50 senere i forholdet. Men gidder du ikke spandere et par hundrelapper, blir det ikke noe senere.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker motsatt. Hadde jeg kjent han bedre/vært forelsket ville det ikke spilt noen rolle, men på første date prøver man jo å imponere/vise seg fra sin aller beste side. Det å da fremstå som litt gjerrig er jo ikke heldig.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Sant, men nå framstår jo du som ganske gjerrig da, har du tenkt på det? Tror du menn ønsker seg gjerrige kvinner?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Har aldri, og kommer aldri til å bruke penger på en kvinne jeg ikke kjenner eller stoler på.

Med så mange vemmelige golddiggers det finnes der ute, skal man være bra dum som mann om man faller i den fellen der hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

Sant, men nå framstår jo du som ganske gjerrig da, har du tenkt på det? Tror du menn ønsker seg gjerrige kvinner?

Ikke bare gjerrig, også innbilsk, fattig og sexistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men nå framstår jo du som ganske gjerrig da, har du tenkt på det? Tror du menn ønsker seg gjerrige kvinner?

Det er vanlig at mannen betaler, når han ikke forholder seg til det så fremstår han gjerrig. Hadde jeg fortsatt lengre i et forhold og aldri betalt for meg selv, SÅ er jeg enig i at jeg hadde vært gjerrig.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at mannen betaler, når han ikke forholder seg til det så fremstår han gjerrig. Hadde jeg fortsatt lengre i et forhold og aldri betalt for meg selv, SÅ er jeg enig i at jeg hadde vært gjerrig.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Jeg gir blaffen i om det er "vanlig at kvinnen står på kjøkkenet og lager mat når mannen kommer hjem". Vi har likestilling i dette samfunnet. Vi er individer, ikke kjønn. Ønsker du å være "kvinnen i forholdet som er avhengig av mannen", så ikke spill halvveis. Vis fra første stund at du er underdanig han og er villig til å si i fra deg alle muligheter for fremtidig jobb for å gjøre deg helt avhengig av han.

Prøvd å flytte ned til Sørlandet? Jeg har hørt det er en hel del menn der som har de kulturelle holdninger du søker etter...

Anonymous poster hash: 89c39...2a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanlig at mannen betaler, når han ikke forholder seg til det så fremstår han gjerrig. Hadde jeg fortsatt lengre i et forhold og aldri betalt for meg selv, SÅ er jeg enig i at jeg hadde vært gjerrig.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Altså, jeg har ikke noe problem med å betale på første date, eller andre for den saks skyld, det er ikke så ofte jeg treffer en kvinne jeg ønsker å date. Men, man finner fort ut om en kvinne er gjerrig, og tro meg, det er det mange kvinner som er, og det er en STOR turn-off...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir blaffen i om det er "vanlig at kvinnen står på kjøkkenet og lager mat når mannen kommer hjem". Vi har likestilling i dette samfunnet. Vi er individer, ikke kjønn. Ønsker du å være "kvinnen i forholdet som er avhengig av mannen", så ikke spill halvveis. Vis fra første stund at du er underdanig han og er villig til å si i fra deg alle muligheter for fremtidig jobb for å gjøre deg helt avhengig av han.

Prøvd å flytte ned til Sørlandet? Jeg har hørt det er en hel del menn der som har de kulturelle holdninger du søker etter...

Anonymous poster hash: 89c39...2a6

Det handler om å være velvillig og ønske å 'imponere' på første date. Ikke om å være evig evig undersanig, lenket til kjøkkenbenken. Jeg er en helt vanlig likestilt moderne kvinne. Jeg ser ikke etter noen mannssjåvenistisk huleboermann, men jeg ser etter en som gidder å gjøre en innsats for å 'imponere' meg. Gjør du ikke det regner jeg med at du er uinteressert.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har ikke noe problem med å betale på første date, eller andre for den saks skyld, det er ikke så ofte jeg treffer en kvinne jeg ønsker å date. Men, man finner fort ut om en kvinne er gjerrig, og tro meg, det er det mange kvinner som er, og det er en STOR turn-off...

Selvfølgelig er gjerrige folk turn off, det er jo ikke poenget.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rart å ikke betale på første date når folk ute spanderer på drink i hytt og pine. Dette var underlig ja. 

Anonymous poster hash: 949e5...d00

 

 

Bare tapere på byn gidder å spandere masse drinker på damer de akkurat har møtt.

 

Anonymous poster hash: 07166...272

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...