Gå til innhold

Hvem betaler på aller første date.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man betaler for sin egen mat og drikke. Mener du noe annet er du gammeldags eller dum.



Anonymous poster hash: 7ee6c...8c2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nok skuffe deg der.

Jaja, kjipe, gullgraverkvinnfolk som vil ha puter under armene og ikke har noe å bidra med finnes jo. Dessverre. Eller kanskje heldigvis for enkelte, der alternativet er å kjøpe seg kone utenlandsfra. Kone til salgs uten evne til egen inntekt søker mann med forsørgerevne. Det var riktignok en kontaktannonse som gjorde seg bedre da de på 70+ var unge. Men noen lever i en annen tid, eller mangler selvrespekt. Eller begge deler.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kjipe, gullgraverkvinnfolk som vil ha puter under armene og ikke har noe å bidra med finnes jo. Dessverre. Eller kanskje heldigvis for enkelte, der alternativet er å kjøpe seg kone utenlandsfra. Kone til salgs uten evne til egen inntekt søker mann med forsørgerevne. Det var riktignok en kontaktannonse som gjorde seg bedre da de på 70+ var unge. Men noen lever i en annen tid, eller mangler selvrespekt. Eller begge deler.

Jeg har absolutt evne til egen inntekt ,jeg har både utdannelse og jobb. Så det er ikke det det står på. Jeg mener at menn skal være menn og kvinner skal være kvinner. Og en del av det å være mann er at han har muligheten til å forsørge meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt evne til egen inntekt ,jeg har både utdannelse og jobb. Så det er ikke det det står på. Jeg mener at menn skal være menn og kvinner skal være kvinner. Og en del av det å være mann er at han har muligheten til å forsørge meg. 

 

:kvalm:  :kvalm:  :kvalm:

Anonymous poster hash: c69b2...869

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt evne til egen inntekt ,jeg har både utdannelse og jobb. Så det er ikke det det står på. Jeg mener at menn skal være menn og kvinner skal være kvinner. Og en del av det å være mann er at han har muligheten til å forsørge meg. 

Og en del av det å være kvinne er å ikke være i jobb og forsørge seg selv men stå utenfor arbeidslivet og være avhengig av mannen - mener du?

Anonymous poster hash: 89c39...2a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt evne til egen inntekt ,jeg har både utdannelse og jobb. Så det er ikke det det står på. Jeg mener at menn skal være menn og kvinner skal være kvinner. Og en del av det å være mann er at han har muligheten til å forsørge meg.

Og det mener du avhenger av om han tilbyr å betale selv om det er like naturlig at du gjør det? En mann som ikke er dum nok til å kaste penger etter enhver bortskjemt flokse som gidder å spise middag med ham er vel snarere MER troendes til å kunne forsørge noen.

Jeg er såpass ung at jeg innimellom dater kvinner som fortsatt er studenter. Da tenker jeg at det er en selvfølge at jeg tilbyr meg å betale, for jeg er i en annen og bedre økonomisk situasjon enn dem. Her har jeg til gjengjeld opplevd at de er veldig opptatt av at det skal gjevne seg ut (i hvert fall symbolsk) ved å handle inn til hjemmedater o.l., selv om disse naturlig nok er billigere. Det står det respekt av! Damer med jobb i Norge i dag som *forventer* å bli spandere på, derimot, er fantastisk motbydelige.

Endret av guttemann
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Og en del av det å være kvinne er å ikke være i jobb og forsørge seg selv men stå utenfor arbeidslivet og være avhengig av mannen - mener du?

Anonymous poster hash: 89c39...2a6

 

Det var ikke det jeg sa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg sa. 

Med mindre du er villig til å bli forsørget så kan ikke en mann forsørge deg. Da blir det jo meningsløst å søke etter en mann som skal gjøre noe du ikke vil (forsørge deg).

Anonymous poster hash: 89c39...2a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med mindre du er villig til å bli forsørget så kan ikke en mann forsørge deg. Da blir det jo meningsløst å søke etter en mann som skal gjøre noe du ikke vil (forsørge deg).

Anonymous poster hash: 89c39...2a6

 

Muligheten til å forsørge er noe annet enn å gjøre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheten til å forsørge er noe annet enn å gjøre det. 

Du ønsker han skal ha en mulighet til å gjøre noe du er helt uinteressert i?

Anonymous poster hash: 89c39...2a6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvorfor?

Anonymous poster hash: ba44d...1e0

 

 

Fordi hun er kvinne og følgelig slipper å betale for seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du er 70+...

Hvorfor håper du det?

 

På første date så forventer jeg  svært lite, og ihvertfall ikke at andre skal betale for meg. 

Er ikke det gentleman aktig å gjøre det? Jeg kunne godt ha betalt på en date, mannen vil jo tross alt imponære dama og da ber man ikke henne om å betale :P

Anonymous poster hash: fe0b3...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre den som inviterer sier at han/hun spanderer, så går jeg ut ifra at man betaler sin egen mat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet en del, og opplevd min del av sære menn.

 

En mann spanderte en kopp te på meg, og satt og pratet om hvor snill han var som spanderte den på meg. Samtidig som han satt og skrøt av alle pengene sine. Jeg er student, og enslig mor, altså han var fullstendig klar over at jeg har dårlig råd.

 

Så var jeg på kino med en, vi betalte for hver vår billett, og hver vår drikke. Han kjøpte en diger pose med smågodt, og jeg kjøpte ikke noe. Så mye han kjøpte så trodde jeg vel at jeg skulle få smake litt, og jeg hadde bare lyst på litt og. Men han satt med posen i fanget under hele filmen, og tilbød ikke meg en eneste gang.

 

Så en som kom hjem til meg på middag og vin, jeg spanderte selvfølgelig. Så skulle vi ut og ta oss litt drikke på kvelden. Han spanderte ingenting på meg. Tenkte vel at han burde ha spandert en drink på meg, som takk for både gratis mat og vin. Han og skrøt av alle pengene sine.

 

Frister ikke mye til ny date, da de virker gjerrige. Og jeg spanderer jeg og, synes det er greit at vi deler. Men gjerne at vi bytter på hvem som spanderer, så det jevner seg ut.



Anonymous poster hash: 29d0a...f15
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som inviterte er den som betaler.

Jeg inviterete han selvsagt ikke. Jeg har ikke for vane å drive med slikt. Han inviterte meg.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje han ikke likte deg.

Haha, det kan være, men han har prøvd å kontakte meg i ettertid da...

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid insistert på å betale for min del.

Jeg kan også diske opp med gode middager med vin hjemme ogda betaler selvfølgelig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten man inviterer eller takker ja ti ldate, syns jeg det er med forbehold om at en har mulighet til å betale selv. Synes det er avleggs og egentlig litt frekt å forvente at den andre skal betale. Jeg finner det i alle fall ekstremt ubehagelig at noen skal betale for meg, uansett situasjon. Om en virkelig ønsker å betale for daten, så er det jo selvsagt veldig hyggelig, men synes ikke en bør forvente eller bli skuffet over det.

Anonymous poster hash: 222c5...108

Jeg har selvsagt MULIGHET for å betale selv. Det er ikke det det handler om.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke standarden for dates i norge å 'go dutch'?

Anonymous poster hash: 1ac9a...6e1

Absolutt ikke. Jeg har aldri opplevd at menn ikke tilbyr seg å betale. Ikke når man er godt voksne, og ikke fattige studenter. Jeg vil legge til at det her var snakk om kun øl da. Ikke full middag.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...