Gå til innhold

Hvem betaler på aller første date.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var  nylig på en date med en mann som ikke tilbød seg å betale. Vi er i begynnelsen av 30 årene begge to, og begge to jobber. Jeg har aldri vært på en date der han ikke har tilbudt seg å betale. (har kanskje skjedd i tenårene, begynnelsen av 20 årene, hvis man vil kalle det dates.) Syntes det er stusselig. Hvis jeg liker daten så pleier jeg alltid å tilby meg å betale for meg selv, men jeg syntes det er merkelig at han ikke tilbyr en gang.

 

Noen andre som har opplevd dette?



Anonymous poster hash: fc804...5d9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var nylig på en date med en mann som ikke tilbød seg å betale. Vi er i begynnelsen av 30 årene begge to, og begge to jobber. Jeg har aldri vært på en date der han ikke har tilbudt seg å betale. (har kanskje skjedd i tenårene, begynnelsen av 20 årene, hvis man vil kalle det dates.) Syntes det er stusselig. Hvis jeg liker daten så pleier jeg alltid å tilby meg å betale for meg selv, men jeg syntes det er merkelig at han ikke tilbyr en gang.

Noen andre som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Har pleid å tilby å betale, men virker som noen damer blir fornærmet av det, så velger da heller å foreslå å dele. Lattelig at du skal gjøre det til en greie.

Anonymous poster hash: d432b...d9b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man er blitt enig om å gå ut og spise og om restaurant synes jeg det er helt greit at en betaler hver for seg. 

Om derimot en har invitert til en spesifikk restaurant (spesielt om den er dyreste laget) så synes jeg den som inviterer bør betale. 

Kan jo også hende denne mannen har vært på noen dater før hvor han har spandert og det ikke har blitt noe etterpå/de ikke ville møte ham mer eller noe. Blir jo litt penger til slutt om en mann som dater alltid skal betale og ikke damen/dele regningen.

Men hvorfor tilbydte ikke du deg å spandere?

Legger til i samme mynt som deg: Litt stusselig at du forventet å bli betalt for/tilbydt å bli betalt for. 

Endret av Luckiness
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten man inviterer eller takker ja ti ldate, syns jeg det er med forbehold om at en har mulighet til å betale selv. Synes det er avleggs og egentlig litt frekt å forvente at den andre skal betale. Jeg finner det i alle fall ekstremt ubehagelig at noen skal betale for meg, uansett situasjon. Om en virkelig ønsker å betale for daten, så er det jo selvsagt veldig hyggelig, men synes ikke en bør forvente eller bli skuffet over det.



Anonymous poster hash: 222c5...108
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke standarden for dates i norge å 'go dutch'?



Anonymous poster hash: 1ac9a...6e1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en selvfølge at mannen betaler, i det minste tilbyr seg å betale. Så får det være opp til deg om du ønsker å tilby deg å betale halvparten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette var en date å dere kanskje ikke kjente hverandre så godt synes jeg ikke det er så rart han ikke tilbød seg å betale. En får mye mer lyst til å spandere om en virkelig føler en har god kjemi og er forelsket.



Anonymous poster hash: 74f53...a76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han betaler alt hvis han er en gentleman.



Anonymous poster hash: c3494...958
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært ute å spist på dates. Men jeg har vært på kino og møtt en for et par glass vin ute. Begge betalte hver for seg på kinoen. Når jeg var ute, så betalte jeg for første drink, og når han skulle ha ny øl, så kjøpte han med vin til meg og. Men det var ikke noe jeg forventet. 

 

Jeg synes det er litt ubehagelig å bli spantet på. Han jeg dater nå spanter alt. Kjøper inn hver gang vi skal lage mat, hvis vi bestiller oss pizza osv osv. Og jeg vet at han ikke har så veldig god økonomi nå, så da blir det bare enda mer ubehagelig. Men han vil ikke la meg betale heller. Så jeg prøver å "snik-betale" litt. Jeg ringer han feks tidlig på dagen dersom vi skal være sammen på kvelden og sier "jeg var på butikken tidligere og handlet inn til det og det i kveld". Da har han ikke noe valg....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil ikke kvinner ha likestliing

 

 

Betal for deres egen mat.

Nei, de vil ha likestilling der det passer seg.

 

Synes det er usakelig å mene daten er stusselig for å ikke spandere. KVINNEN er stusselig fordi hun er en golddigger som mener mannen skal betale for henne. Jobber du så kan du f... meg betale din egen mat. det får være grenser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er blitt enig om å gå ut og spise og om restaurant synes jeg det er helt greit at en betaler hver for seg. 

Om derimot en har invitert til en spesifikk restaurant (spesielt om den er dyreste laget) så synes jeg den som inviterer bør betale. 

Kan jo også hende denne mannen har vært på noen dater før hvor han har spandert og det ikke har blitt noe etterpå/de ikke ville møte ham mer eller noe. Blir jo litt penger til slutt om en mann som dater alltid skal betale og ikke damen/dele regningen.

Men hvorfor tilbydte ikke du deg å spandere?

Legger til i samme mynt som deg: Litt stusselig at du forventet å bli betalt for/tilbydt å bli betalt for. 

 

Hvis han inviterer skal han betale, uansett hvor mye han dater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han betaler alt hvis han er en gentleman.

Anonymous poster hash: c3494...958

 

og du gir blowjobs,vasker hus,rydder dritten etter han,lager mat og holder kjeft om du er en Lady...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at ikke mannen betaler på første date. Hadde blitt sjokkert hvis han ikke gjorde det!



Anonymous poster hash: 99569...50b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...