AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Hvor mange sett og repitasjoner bør man gjøre? Jeg gjorde i dag; 40kg; 2x10 og 1x8. Og 35kg; 3x8. Er det nok til å gå over tiø 42,5kg eller bør jeg klare 40; 3x12?Anonymous poster hash: a4c3a...d79
Betty2 Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Jeg ville klart 3 sett med 3x10 på 40 kg før jeg øker. Men hva har du gjort før når du øker?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Jeg ville klart 3 sett med 3x10 på 40 kg før jeg øker. Men hva har du gjort før når du øker? Før har det vært 3x12, men var redd for å prøve ved slutten i dag. Jeg trente aleine så om jeg hadde mislykket kunne det ha gått dårlig. Jeg tror jeg satser på å gå oppAnonymous poster hash: a4c3a...d79
Gjest Overrasket Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Det kommer jo litt an på hvor komfortabelt det siste settet var. Følte du deg rimelig sliten bør du vente litt. Følte du at du egentlig ikke tok i bør du øke.
Supraspinatus Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Hva er målet ditt da? Øke hvor mye du tar i benkpress? Selv synes jeg at du tar for mange repetisjoner. Volumet blir litt for høyt. Prøv dette i en periode. 3 sett med 5 repetisjoner. Økt 1: 40kg Økt 2: 41kg Økt 3: 42kg. Om du ikke kan legge på mindre enn 1,25 per side kan du forsøke å øke annenhver økt. Ikke tren mer benkpress enn dette selv om det føles som lett. Det vil bli tungt etterhvert. Det er også ok med 2 benkpressøkter i uken. Mer enn det blir kanskje litt i overkant når du kommer opp på vektene. Husk også å ha optimal teknikk. Du kommer ikke så langt hvis du slurver. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Hva er målet ditt da? Øke hvor mye du tar i benkpress? Selv synes jeg at du tar for mange repetisjoner. Volumet blir litt for høyt. Prøv dette i en periode. 3 sett med 5 repetisjoner. Økt 1: 40kg Økt 2: 41kg Økt 3: 42kg. Om du ikke kan legge på mindre enn 1,25 per side kan du forsøke å øke annenhver økt. Ikke tren mer benkpress enn dette selv om det føles som lett. Det vil bli tungt etterhvert. Det er også ok med 2 benkpressøkter i uken. Mer enn det blir kanskje litt i overkant når du kommer opp på vektene. Husk også å ha optimal teknikk. Du kommer ikke så langt hvis du slurver. Det er den anbefalingen jeg har fått av PT, bekjente og youtubere. Hva baserer du 3x5 på, og blir det ikke alt for få rep?Anonymous poster hash: a4c3a...d79
Supraspinatus Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Det er den anbefalingen jeg har fått av PT, bekjente og youtubere. Hva baserer du 3x5 på, og blir det ikke alt for få rep?Anonymous poster hash: a4c3a...d79 Anbefalingen er basert på erfaring og kunnskap om å øke i maksimal styrke. 10 repetisjoner er godt innenfor området hvor man trener primært for muskelvekst. Det vil også være mer belastende å ha et større volum slik at restitusjonstiden blir lengre. Samtidig er det vanskelig å kjøre en hyppig progresjon når man har mange reps. Spesielt dersom en økning skal betinges av at det "føles" lett eller bra. Da er det lett å stagnere. Det er selvfølgelig ingenting i veien for å trene akkurat slik du gjør. Legg på vekt. Det bør du gjøre ofte. Ellers blir du bare stående på samme sted hele tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå