Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Vi får bare 1 dag hver til innkjøringen i barnehage, så går litt avspasering / fridager for å fikse det.

Høres herlig ut med sommer, sender du litt sørover? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tre dager betalt, men brukte bare en dag fordelt over tre dager. Mannen hadde jo fremdeles ferie den uka, så han tok det meste av innkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er bare en dag? :klo: Må høre med sjefen på mandag. Får heller ta han med på jobb noen dager da, på slutten av dagen. Vi har fem minutter å gå til jobb, og barnehagen ligger på veien, så vi rekker å løpe og hente ham i et friminutt :jepp:  Evt be peeeeeent om å få gå tidligere hjem. Eller kanskje bestemor kan hente noen dager. 

Sol, ja. Den skinner som besatt her akkurat nå. Hvor kom den fra....?? I natt var det 2,7 grader her, I kid you not. Brrrr. Syns du skal komme hit i stedet altså, er så sjelden vi har sol at jeg akter ikke å sende den noen steder! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om kappgangere vet hvor teite de faktisk ser ut, og om de egentlig skjemmes litt over det? :klo: 

 

Heter det kappgangere? Kappgjengere? Sånne folk som går som noen sinnsykt kjappe ender. Med DE hoftebevegelsene. Hvordan finner folk ut at de er flinke til akkurat det?? 

 

Jeg er fascinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg synes det ser kjempe vondt ut med kappgang! 
Tett opp mot tortur! :sprettoy:

Det må da være en enorm slitasje på hoftene hos de folka der? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kappganger, flere kappgjengere tror jeg :opplyser:

Og det ser helt latterlig ut, får vondt i både hofter og knær bare av å se på...

Nyyyydelig gutt du har, forresten! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må arrangere kappgangløp i gangen på skolen første skoledag. Med meg selv som dommer, såklart. Gøy start på ungdomsskolen for ferske åttendeklassinger, eller hva? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Trampe skrev:

Jeg lurer på om kappgangere vet hvor teite de faktisk ser ut, og om de egentlig skjemmes litt over det? :klo: 

 

Heter det kappgangere? Kappgjengere? Sånne folk som går som noen sinnsykt kjappe ender. Med DE hoftebevegelsene. Hvordan finner folk ut at de er flinke til akkurat det?? 

 

Jeg er fascinert. 

Jeg skjønner ikke at det er en sportsgren i det hele tatt! Det er det snåleste jeg har sett, og hadde man hatt et "talent" for det hadde jeg holdt godt kjeft :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber får vi tre dager til tilvenning, men vet ikke om det er lovfestet :)

Det virker som det går bra i barnehagen selv om det er vanskelig å slippe taket. Det blir nok lettere etterhvert :) krysser fingrene for at døgnrytmen blir bedre.

Interessant å lese hvordan vi alle har noen utfordringer uansett alder. Her sitter jeg selv og har andre våkenatten på rad og bare håper at lille skal falle til ro. Må si jeg er glad for at vi ikke har noen flere barn så vi kan sove når han sover :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesnupp viste sin empatiske side i dag :hjerte: 

Jeg satte meg på gulvet foran mannen og ba ham kna bort en stygg muskelknute i ryggen. Det var j*vlig vondt, så jeg skar grimaser og auet og akket meg mens han holdt på, og da reagerte lillebror som satt ved bokhylla si et par meter unna. Først satt han og betraktet meg en stund med en alvorlig mine. Så kom han tuslende bort til meg og fortsatte å betrakte meg. Så la han hånda på låret mitt og sa "mamma" flere ganger, og kom for å kose :hjerte: Han ble tydelig bekymret han, han så at mamma ikke hadde det så godt akkurat da. Skjønningen min :rodmer: 

Barnehagetilvenningen er over, og i dag hadde han sin første skikkelige dag. Han var der fra 08 til 15, og det har gått bare bra i følge barnehagen. Han spiser godt, leker sammen med de andre, legger seg uten å gråte og er klar til å leke igjen når han står opp. Hun ene jeg snakket med på avdelingen har fortsatt ikke hørt ham gråte, og nå har han vært der i to uker. Det må da være positivt? :) 

Forrige helg fant han ut at han skulle begynne å gå, så nå går han fortere enn han krabber. Han løper nesten rundt her, og har overraskende god kontroll. Vi øver på å gå utendørs med sko, det er naturlig nok ikke like lett, men det går bra det også. Flinkis :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett kappgang i dag og jeg. Fortsatt fascinert, må jeg si. Og han ene hadde tydeligvis trent mye ute i sommer, med en shorts som var betydelig lengre enn den han hadde på seg i løpet. De hviiiite låra og skikkelige brune bein :ler: 

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh for en skjønnas! De forstår så mye mer enn vi tror og det er jo ingenting som er finere enn å bli trøstet av sin lille gutt 💙 

Høres ut som barnehagestarten går ganske så greit for dere. Så bra han knakk koden på å gå, er jo herlig at han er oppe på beina, husker du var litt bekymret for kalde hender nede på bakken. Kjenner på den bekymringen selv, lillegutt starter ikke førstkommende mandag, men den etter. Og han går ikke selv enda. Håper virkelig han slipper seg snart, for han kan jo gå. Er bare litt pysete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, j86 skrev:

Åh for en skjønnas! De forstår så mye mer enn vi tror og det er jo ingenting som er finere enn å bli trøstet av sin lille gutt 💙 

Høres ut som barnehagestarten går ganske så greit for dere. Så bra han knakk koden på å gå, er jo herlig at han er oppe på beina, husker du var litt bekymret for kalde hender nede på bakken. Kjenner på den bekymringen selv, lillegutt starter ikke førstkommende mandag, men den etter. Og han går ikke selv enda. Håper virkelig han slipper seg snart, for han kan jo gå. Er bare litt pysete.

Lillebror har kunnet gå i flere måneder, men han har ikke villet. Rett og slett. Håper lillegutt slipper seg snart, alt er så mye lettere i barnehagen når de kan gå :jepp: Barnehagestart går greit ja, heldigvis. Jeg syns det blir lange dager nå i starten, så jeg skal stikke fra jobb tidligere neste uke. Han sover til rundt 13-1330, så om jeg henter rett etterpå bør det gå greit. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...