AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Når det er snakk om EL-tester, er det ikke bare å ha sex hvis du er i tvil? Det skader jo uansett ikke:-) Eller er det noe jeg misforstår? Anonymous poster hash: 6145d...24e 1
Macro Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Slik har jeg også tenkt. Forstår ikke hvorfor det skal bli en hel "vitenskap" ut av det.... Må være et eller annet jeg ikke har skjønt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Helt enig... Bruker selv el-tester, men har jevnlig sex uansett, så er ikke krise om tolkingen er vanskelig. Og dessuten, supplerer man med clearblues rosa el-tester (med smilefjes) forsvinner mulighetene for å tolke feil, og man slipper tusen innlegg her Anonymous poster hash: 7273c...457 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Jeg er enig med dere, men samtidig er det mange (inkludert meg selv) som er veldig nye på det (El-testing) og ønsker derfor å rådføre oss her (det er tross alt et forum) - for hjelp og gjerne bekreftelse på at det stemmer. Jeg har laget et slik innlegg selv, kun fordi jeg var ekstremt usikker - da dengang var det min aller første positive EL-test (etter flere mnd med testing). Og det er jo helt klart at om en prøver, har en som regel sex jevnlig. Jeg tror ikke folk her inne spør om når de kan ha sex osv - det er vel noe med den ekstra hjelpen/bekreftelsen vi får her inne :-) Jeg satt iallefall stor pris på alle svar jeg fikk da jeg laget et sånn innlegg :-) Anonymous poster hash: 21255...690
tassepus Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Tror det er mange som vil vite om de HAR eggløsning i det hele tatt, og derfor lurer på om testen er positiv. Og så er det jo også kjekt å vite cirka hvor i syklusen man har det, sånn til de neste pp 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Tror det er mange som vil vite om de HAR eggløsning i det hele tatt, og derfor lurer på om testen er positiv. Og så er det jo også kjekt å vite cirka hvor i syklusen man har det, sånn til de neste pp Godt poeng! 😊 Takk 😊 Ts Anonymous poster hash: fb181...3e4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Når det er snakk om EL-tester, er det ikke bare å ha sex hvis du er i tvil? Det skader jo uansett ikke:-) Eller er det noe jeg misforstår?Anonymous poster hash: 6145d...24e Har lurt på det samme. Eller, når man har prøvd i flere måneder uten at det klaffer forstår jeg at man bruker slike tester. Men test-hysteriet tar litt av her inne. Først teste etter EL, og nesten så fort EL er ferdig begynner man å teste med graviditetstester og legger ut bilder med usynlige streker fordi testen er tatt en uke før IKM. Løpe til legen for å måle hcg. Det er jo så man lurer på hvordan de klarte å få barn i gamle dager Anonymous poster hash: 437b6...356 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Tror det er mange som vil vite om de HAR eggløsning i det hele tatt, og derfor lurer på om testen er positiv. Og så er det jo også kjekt å vite cirka hvor i syklusen man har det, sånn til de neste pp DEN ser jeg! Selv brukte jeg aldri EL-tester, tenkte vel at så hyppig som mannen og jeg har sex burde det ikke være noe behov for å "overvåke" syklusen min. Og det var det forsåvidt ikke heller, jeg ble gravid med en gang begge gangene. Mulig jeg ville brukt tester hvis vi var langtidsprøvere.Anonymous poster hash: 6db58...268
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Nå er det jo faktisk ikke alle som har sex annen hver dag, hver syklus i lang tid, så enkelt er det. Vi har vært sammen i femten år, har et fint samliv med sex ca en gang i uka normalt sett. Nå har vi oftest sex ca fire ganger i uka rundt el, og når el da kommer en-tre uker forseint kan i alle fall vi kjenne at vi rett og slett kan bli litt lei av sex begge to og mannen kan etter en tid slite med å komme. Med to barn i hus, to fulle jobber og prøving i langt over et år kan sex rundt el også være litt krevende i lengden uten at det er noe galt med forholdet. I perioder med våkennetter for det ene barnet, sykdom hos det andre etc er det greit å vite at de gangene vi har sex (og ja, god sex er det også, ikke nødvendigvis stusselig plikt sex) så er det når jeg er mest fruktbar. Andre jobber turnus og jobber hvor man ikke alltid har råderett over egen parringstid. Da er test grei å ha, så man vet noe om man rukket å treffe. Jeg og mannen planlegger våre fritidsreiser (som det er en del av) også ca etter når jeg har el, så oversikt over syklusen for oss som har prøvd lenge, går på hormonkurer etc er viktig. For min del er det også viktig å ha fått positiv test fordi jeg ikke alltid har el og det er greit å vite når den er sånn at jeg vet når jeg kan forvente mens og ikke tror jeg er på overtid når jeg faktisk ikke har hatt el. Mange bruker og testene i en priode for å kartlegge syklus for da vet man å time det rett om det er en periode man ikke har like hyppig sex feks på grunn av reise, sykdom, besøk i huset osv osv osv. Anonymous poster hash: 4b8ff...b04 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 DEN ser jeg! Selv brukte jeg aldri EL-tester, tenkte vel at så hyppig som mannen og jeg har sex burde det ikke være noe behov for å "overvåke" syklusen min. Og det var det forsåvidt ikke heller, jeg ble gravid med en gang begge gangene. Mulig jeg ville brukt tester hvis vi var langtidsprøvere.Anonymous poster hash: 6db58...268 De som blir gravide med én gang forstår bare IKKE hvordan det er å være prøvere over lang tid/ i flere år. Da er det kjekt å ha noen å synse med her inne, og tro meg; det er STORT å få en positiv gr.test (svak eller ei), da vil man gjerne dele det med noen helt anonym. Om så bare for å få en bekreftelse. Og la oss ikke glemme at dette faktisk er et forum for prøvere, liker dere ikke trådene her, drit i å lese dem. Sorry mitt noe direkte og kvasse svar, men dråpen rant (bitte litt) over. På forhånd unnskyld. Hilsen ei som kjenner EL på kroppen og ikke trenger å teste etter det, men som har brukt lenger tid enn gjennomsnittet på å bli gravid, og som postet bilde av testen her i gledesrus, siden jeg søkte bekreftelse og gratulasjoner. Puuuuh. Anonymous poster hash: 3abc8...30a
Lilla-dings Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 For enkelte må sexen klaffe perfekt med eggløsning og hele greia, av ymse årsaker. Å det er noen som må kjøre på før eggløsning, og derav mange av bildene med "snart positive tester". Og dere som har fått det til på egen hånd med en gang, med regelmessige sykluser og få utfordringer på veien forstår ikke hvordan det er når eggløsningen er 2 uker på overtid og man faktisk tar seg i å bli stresset over at den aldri kommer. Har selv hatt ustabile sykluser, og el-tester har vært en nødvendighet for at sex ikke skal være et press annen hver dag hele syklusen. Legger ikke ut bilder av testene mine, for etter en del pp med testing vet jeg når eggløsning er rundt hjørnet og begynner å teste da, og har positiv test ila noen dager da. For noen med turnusjobber kan babylaging bestå av en del kjappiser idet mannen kommer fra jobb og dama er på tur på jobb!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 De som blir gravide med én gang forstår bare IKKE hvordan det er å være prøvere over lang tid/ i flere år. Da er det kjekt å ha noen å synse med her inne, og tro meg; det er STORT å få en positiv gr.test (svak eller ei), da vil man gjerne dele det med noen helt anonym. Om så bare for å få en bekreftelse. Og la oss ikke glemme at dette faktisk er et forum for prøvere, liker dere ikke trådene her, drit i å lese dem. Sorry mitt noe direkte og kvasse svar, men dråpen rant (bitte litt) over. På forhånd unnskyld. Hilsen ei som kjenner EL på kroppen og ikke trenger å teste etter det, men som har brukt lenger tid enn gjennomsnittet på å bli gravid, og som postet bilde av testen her i gledesrus, siden jeg søkte bekreftelse og gratulasjoner. Puuuuh. Anonymous poster hash: 3abc8...30a Jeg har ikke sagt at det er noe galt å synse eller få bekreftelse fra medsøstre her inne, har jeg vel? Dessuten er det ikke nødvendigvis slik at de som lett blir gravide alltid har det som en dans på roser. Jeg selv mistet min første i senabort, men ble gravid på nytt raskt, før jeg rakk å få tilbake menstruasjonen. Fint det, men hadde truende abort i svangerskap nummer to også. Heldigvis gikk det bra. Men jeg vet hva jeg hadde valgt: Heller brukt litt lenger tid på å bli gravid enn å først oppleve å miste når man er så langt på vei at man føler seg "trygg" og deretter gå ukevis med blødninger med nummer to og tro at "nå mister jeg IGJEN".Anonymous poster hash: 6db58...268 1
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Vel, for noen av oss er det avgjørende å vite fordi vi må dra til utlandet så fort vi har EL, vi kan nemlig ikke "bare ha sex". Og det koster jo litt med en bomtur hvis vi ikke er 110% sikre på at vi faktisk har fått EL. Mvh Yvonne 1
Biloba Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Når det er snakk om EL-tester, er det ikke bare å ha sex hvis du er i tvil? Det skader jo uansett ikke:-) Eller er det noe jeg misforstår? Anonymous poster hash: 6145d...24e Jo, for de fleste er el-tester helt unødvendig, hvis en har fungerende syklus og ikke har hatt en lang, resultatløs prøveperiode. Jeg har inntrykk av at det gjelder flertallet, og klikker oftest ikke inn på el-testtråder, men folk må jo få ta prøvingen som de vil.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Jeg har ikke sagt at det er noe galt å synse eller få bekreftelse fra medsøstre her inne, har jeg vel? Dessuten er det ikke nødvendigvis slik at de som lett blir gravide alltid har det som en dans på roser. Jeg selv mistet min første i senabort, men ble gravid på nytt raskt, før jeg rakk å få tilbake menstruasjonen. Fint det, men hadde truende abort i svangerskap nummer to også. Heldigvis gikk det bra. Men jeg vet hva jeg hadde valgt: Heller brukt litt lenger tid på å bli gravid enn å først oppleve å miste når man er så langt på vei at man føler seg "trygg" og deretter gå ukevis med blødninger med nummer to og tro at "nå mister jeg IGJEN".Anonymous poster hash: 6db58...268 Men dette gjelder jo mange av oss som sliter også bare at vi ofte ikke blir gravide igjen før kanskje over et år etter våre aborter så for oss er det angsten for å ikke få barn vi lever med i mange år noen av oss. Graviditet er jo sjelden en dans på roser, men jer misunner selvsagt de som lett blir gravide og faktisk får barn med alle bekymringer det medfører. Noe av det tyngste med min abort var jo at vi hadde prøvd så lenge og jeg visste sannsynlig at det ville bli like lenge til en eventuell ny graviditet. Med påfølgende pliktsex i noen av månedene fordi lysten ikke alltid er på topp når kroppen jobber mot en og el endelig kommer. Å miste og truende abort er selvsagt vanskelig, men du fikk barn det har ikke jeg fått så jeg hadde heller valgt sin situasjon for dine bekymringer var over på litt over et år mine varer enda. Tilbake til tråden; El- tester er et hjdlpemiddel og en trøst for mange av oss, mange trenger dem ikke, men for oss som trenger dem, som syntes langtidsprøving tar på sexlivet er det fint å ha. El tester kan minimere pliltsexen og gi litt mer rom og lyst til vanlig sex i stedet. Anonymous poster hash: 4b8ff...b04
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Jeg har ikke sagt at det er noe galt å synse eller få bekreftelse fra medsøstre her inne, har jeg vel? Dessuten er det ikke nødvendigvis slik at de som lett blir gravide alltid har det som en dans på roser. Jeg selv mistet min første i senabort, men ble gravid på nytt raskt, før jeg rakk å få tilbake menstruasjonen. Fint det, men hadde truende abort i svangerskap nummer to også. Heldigvis gikk det bra. Men jeg vet hva jeg hadde valgt: Heller brukt litt lenger tid på å bli gravid enn å først oppleve å miste når man er så langt på vei at man føler seg "trygg" og deretter gå ukevis med blødninger med nummer to og tro at "nå mister jeg IGJEN".Anonymous poster hash: 6db58...268 Jeg har heller aldri sagt at det er en dans på roser for dem som blir gravide fort. Det var dine ord. Dette er dessuten ingen konkurranse om hvem som har det tyngst. Ville bare påpeke hvorfor noen av oss tester etter EL og graviditet i "hytt og pine", og at dette er et hjelpemiddel som fungerer for dem. Også påpeker jeg nok en gang at dette faktisk er et prøverforum og at vi derfor må være åpne for samtlige tråder vedr. dette tema og at vi alle er forskjellige. Husk at selv om det er noen gamle "travere" her, kommer det stadig nye brukere til, som lurer på det ørten før dem var gjort. Slik fungerer forum. Iallfall i mitt hodet. Også kan de som er lei, ignorere trådene. Anonymous poster hash: 3abc8...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå