Gå til innhold

Oslofolk, hva er greia med kjøringa deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange av oss oslofolk er nok vant fra ring 3 var 80-sone. Det er ikke 70 pga veiarbeid, men fordi de ikke fikk lov å ha 60 som miljøgrense om vinteren.

Forøvrig kjører jeg normalt rundt fartsgrensen i Oslo uten at noen har blitt utålmodige av det. Enten har ts hatt uflaks eller kjørt veldig rart.

Opplever i likhet med en annen her at det på bygdeveier uten midtlinje og 80-sone er langt mer aggressive bilister enn i Oslo :)

Anonymous poster hash: fac6d...cfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

 

Nei, det er de som på død og liv holder foten på bremsen som er trafikkfarlige. De skaper farlige situasjoner der folk må kjøre forbi dem. Fartsgrensene i Norge er for lave, du kan ikke forvente at folk skal respektere dem.  Du kan jo bare ta bussen hvis du er så opptatt av å ligge under fartsgrensa for en hver pris. 

Anonymous poster hash: cd581...82c

 

Skal jeg tippe så har du kjørt i sånn en 4-5 år, og oppnådd den egendefinerte verdens-beste-sjåfør tittelen.

 

Smidighet og hensyn er to ord som alltid får trafikken til å flyte jevnere og bedre, - og som desverre er fremmedord for ufattelig mange norske sjåfører.

Og fenomenet har vært velkjent siden 50-tallet, just watch ;)

 

 

Ærlig talt, jeg holder meg da ikke under fartsgrensen, og bremser så å si aldri på motorvei. Jeg holder meg på, eventuelt litt over, grensa. Men ikke så mye som folk ellers ønsker. Hva er vitsen med å anta så mye for å hisse seg selv opp?

Greit nok at de er lave og ditten og datten, men det er likevel bare synsing. Jeg forventer at mine medbillister følger loven. Jeg syns jordbær er så dyre, så jeg tar med en kurv ekstra, fordi jeg mener jeg er berettiget det. Sånn høres du ut.

Og seriøst; enten bryt loven eller ta bussen?

Anonymous poster hash: 9630a...a04

 

Anonymous poster hash: 29b42...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Skal jeg tippe så har du kjørt i sånn en 4-5 år, og oppnådd den egendefinerte verdens-beste-sjåfør tittelen.

 

Smidighet og hensyn er to ord som alltid får trafikken til å flyte jevnere og bedre, - og som desverre er fremmedord for ufattelig mange norske sjåfører.

Og fenomenet har vært velkjent siden 50-tallet, just watch ;)

 

 

 

Anonymous poster hash: 29b42...40a

 

Det her kan tolkes begge veier, og jeg tolker det slik at du mener at vi må ta hensyn til loven, påbud, og ikke til stressa bisnissmenn som må rekke verdens viktigste møte, som de er sent ute til fordi de hadde det ekstra koselig med sekretæren. :)

Anonymous poster hash: 9630a...a04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ligger i venstrefila og de blinker på deg så se til hevlete å leggdeg i høyre da. Er da ingen som blinker på deg om du ligger i rett fil. Og nei, det er sånn rundt alle de store byene der folk faktisk har det travelt og skal rekke ting.

Anonymous poster hash: cd581...82c

Det er ikke lov å bryte loven selvom man har dårlig tid.

Er enig med deg TS. Bor i Oslo og hater å kjøre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Faste tider å jobbe på? Dersom du ser tilbake på innleggene mine skriver jeg at jeg kan bli tilkalt på svært kort varsel. 

 

Jeg synes det er synd at du setter kunder og kontrakter høyere enn menneskeliv. En aggressiv og stresset kjørestil skaper farlige situasjoner. Man skal ta hensyn til at det er andre i trafikken og overholde de regler og lover som er. Hvis ikke har man ikke noe i trafikken å gjøre. Det er mange trafikkulykker som kunne ha vært unngått. 

Anonymous poster hash: 5d723...0dc

 

Lykke til med leiebil i andre europeiske storbyer. Det kommer ganske sikkert til å bli en skremmende opplevelse for deg.

Anonymous poster hash: aaea4...e88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår rundt kl 12 kjørte jeg Ring 3 retning Gøteborg. Det er mye arbeid, og 70 store deler av veien. Jeg har fremdeles lappen på prøvetid, og blir straffet "dobbelt" om jeg gjør noe feil, så ja, jeg ligger i 75-76, men ikke så mye over. Likevel legger folk seg klin intill meg, og prøver å pushe meg i fart. Noen går så langt som å sette på fjernlys for å blende meg. 

 

Hvorfor?! Det skjer bare i Oslo! Hvorfor er folk så forbanna utålmodige? Jeg følger bare de lover jeg er pålagt å følge, og akter ikke å la meg påvirke og kjøre fortere enn jeg kan av utålmodig mann 40+, men tenker de ikke over hvilke fare de utgjør? 

Anonymous poster hash: 9630a...a04

 

Nei, det skjer slett ikke bare i Oslo. Dette vil du oppleve uansett hvor du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Lykke til med leiebil i andre europeiske storbyer. Det kommer ganske sikkert til å bli en skremmende opplevelse for deg.

Anonymous poster hash: aaea4...e88

 

Hva mener du? Jeg har kjørt mange ganger i andre land, også europeiske storbyer. Det var ikke skremmende, nei. Selv om jeg holder meg til trafikkreglene og mener at andre også bør gjøre det, vil det ikke si at jeg er redd for å kjøre. 

Anonymous poster hash: 5d723...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjørt mye i Oslo, og aldri opplevd det. Synes det å kjøre i Oslo sentrum, går mer effektivt med tanke på kø, enn på mindre steder. Bodde en del år i en veldig liten by i Norge, og det ble, de køene av ingenting, fordi de skjønner virkelig ikke hvordan de skal kjøre da.



Anonymous poster hash: 80bf6...778
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det her kan tolkes begge veier, og jeg tolker det slik at du mener at vi må ta hensyn til loven, påbud, og ikke til stressa bisnissmenn som må rekke verdens viktigste møte, som de er sent ute til fordi de hadde det ekstra koselig med sekretæren. :)

Anonymous poster hash: 9630a...a04

 

 

Det betyr at man for eksempel evner å lese trafikken lenger enn 10 cm foran eget nese eller eget panser, slik at det (teoretisk selvsagt) er mulig å løfte foten fra gassen og la den som ellers ville blitt stående på forhjulene ved påkjørselen til motorveien få lov til å hente farten og komme seg innpå. 

Det handler om å skape flyt.

 

Når det er flyt så er det bevegelse.

Anonymous poster hash: 29b42...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...