Gå til innhold

Oslofolk, hva er greia med kjøringa deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Igår rundt kl 12 kjørte jeg Ring 3 retning Gøteborg. Det er mye arbeid, og 70 store deler av veien. Jeg har fremdeles lappen på prøvetid, og blir straffet "dobbelt" om jeg gjør noe feil, så ja, jeg ligger i 75-76, men ikke så mye over. Likevel legger folk seg klin intill meg, og prøver å pushe meg i fart. Noen går så langt som å sette på fjernlys for å blende meg. 

Hvorfor?! Det skjer bare i Oslo! Hvorfor er folk så forbanna utålmodige? Jeg følger bare de lover jeg er pålagt å følge, og akter ikke å la meg påvirke og kjøre fortere enn jeg kan av utålmodig mann 40+, men tenker de ikke over hvilke fare de utgjør? 

Anonymous poster hash: 9630a...a04
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker også mer frustrasjon i trafikkbildet når jeg kjører i Oslo og andre storbyer.

Fortsett med den atferden du har, og drit i hva de bak deg gjør. Selvsagt er det irriterende å bli blenda, men da er det bare å stikke handa ut av vinduet og gi en tommel opp. Sett at dette irriterer ganske mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den typiske holdningen til de som bor i Oslo, å kjøre på den måten. Drit at de ligger tett innpå, det gjorde jeg den tida jeg bodde der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt mye aggressiv kjøring i Oslo, helt enig. En sinna stress-meg-i-hjel sitter bak rattet og tror han/hun sparer masse tid.

Men på Ring 3 er det jo to filer, så de kunne jo bare legge seg ut og kjøre forbi?

Endret av Viktualia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bremser alltid ned til rett under fartsgrensen når de legger seg opp i rompa mi🙈🙊 Da blir de sure da😏

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Igår rundt kl 12 kjørte jeg Ring 3 retning Gøteborg. Det er mye arbeid, og 70 store deler av veien. Jeg har fremdeles lappen på prøvetid, og blir straffet "dobbelt" om jeg gjør noe feil, så ja, jeg ligger i 75-76, men ikke så mye over. Likevel legger folk seg klin intill meg, og prøver å pushe meg i fart. Noen går så langt som å sette på fjernlys for å blende meg. 

Hvorfor?! Det skjer bare i Oslo! Hvorfor er folk så forbanna utålmodige? Jeg følger bare de lover jeg er pålagt å følge, og akter ikke å la meg påvirke og kjøre fortere enn jeg kan av utålmodig mann 40+, men tenker de ikke over hvilke fare de utgjør? 

Hvis du ligger i venstrefila og de blinker på deg så se til hevlete å leggdeg i høyre da. Er da ingen som blinker på deg om du ligger i rett fil. Og nei, det er sånn rundt alle de store byene der folk faktisk har det travelt og skal rekke ting.

Anonymous poster hash: cd581...82c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du ligger i venstrefila og de blinker på deg så se til hevlete å leggdeg i høyre da. Er da ingen som blinker på deg om du ligger i rett fil. Og nei, det er sånn rundt alle de store byene der folk faktisk har det travelt og skal rekke ting.

La meg gjette, du er en av dem? RO DEG NED. 

Hvor i innlegget mitt så du at jeg skrev at jeg lå i ventre fil? Jeg er jo ikke stokk dum. Det er jo derfor jeg reagerer, jeg ligger jo i "rett fil" (selv om jeg gjerne vil spørre om hvor du mener det er lov, annet enn på Autobahn, å kjøre over fartsgrensa selv om det er en annen fil?), og de skal likevel pushe på. 

Ellers er "å ha det travelt og rekke ting" ikke en god nok unnskyldning til å drite i fartsgrenser, legge seg i ræva på bilen foran seg, blende vedkommende og skape potsensiell fare. SÅ DET SÅ. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei påkjørt bakfra i tett rushtrafikk i Oslo en gang. Vi andre måtte stoppe, men bilen bak meg greidde ikke det. Man skal vel strengt tatt ikke kjøre bil hvis man er så uoppmerksom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor ny er bilen din? Vet du at speedometeret viser rett? Det finnes ikke noe mer irriterende enn å ligge bak noen som ligger rett under fartsgrensen...

Anonymous poster hash: 12d41...6c9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sitter jeg med det intrykket av at Oslofolk tror at frekkhet i trafikken får den til å flyte. 

Det er stadig noe graving, veiarbeid, bygninger som skal ditten datten, og omkjøringer deretter som vel kan få det til å flyte over for de fleste i denne byen. 

Blir de aldri ferdig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor ny er bilen din? Vet du at speedometeret viser rett? Det finnes ikke noe mer irriterende enn å ligge bak noen som ligger rett under fartsgrensen...

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg ligger i opptil 7, noen ganger 8, km/t over av nettopp den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ellers har jeg er elektronisk speedometer som viser mer nøyaktig enn nåla pleier å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg KJØRER IKKE DÅRLIG!!!!

Rapportert TS for generalisering.

Oi.

Var det ikke nettopp en tråd hvor man diskuterte at å generalisere er en nødvendig onde for at hverdagen skal kunne gå rundt?

Ellers er det viden kjent at trafikken i Oslo ikke er den beste i landet.

Det gjør ikke deg personlig til en dårlig sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Oi.

Var det ikke nettopp en tråd hvor man diskuterte at å generalisere er en nødvendig onde for at hverdagen skal kunne gå rundt?

Ellers er det viden kjent at trafikken i Oslo ikke er den beste i landet.

Det gjør ikke deg personlig til en dårlig sjåfør.

Really?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La meg gjette, du er en av dem? RO DEG NED. 

Hvor i innlegget mitt så du at jeg skrev at jeg lå i ventre fil? Jeg er jo ikke stokk dum. Det er jo derfor jeg reagerer, jeg ligger jo i "rett fil" (selv om jeg gjerne vil spørre om hvor du mener det er lov, annet enn på Autobahn, å kjøre over fartsgrensa selv om det er en annen fil?), og de skal likevel pushe på. 

Ellers er "å ha det travelt og rekke ting" ikke en god nok unnskyldning til å drite i fartsgrenser, legge seg i ræva på bilen foran seg, blende vedkommende og skape potsensiell fare. SÅ DET SÅ. 

Nei, det er de som på død og liv holder foten på bremsen som er trafikkfarlige. De skaper farlige situasjoner der folk må kjøre forbi dem. Fartsgrensene i Norge er for lave, du kan ikke forvente at folk skal respektere dem.  Du kan jo bare ta bussen hvis du er så opptatt av å ligge under fartsgrensa for en hver pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei, det er de som på død og liv holder foten på bremsen som er trafikkfarlige. De skaper farlige situasjoner der folk må kjøre forbi dem. Fartsgrensene i Norge er for lave, du kan ikke forvente at folk skal respektere dem. Du kan jo bare ta bussen hvis du er så opptatt av å ligge under fartsgrensa for en hver pris.

Ærlig talt, jeg holder meg da ikke under fartsgrensen, og bremser så å si aldri på motorvei. Jeg holder meg på, eventuelt litt over, grensa. Men ikke så mye som folk ellers ønsker. Hva er vitsen med å anta så mye for å hisse seg selv opp?

Greit nok at de er lave og ditten og datten, men det er likevel bare synsing. Jeg forventer at mine medbillister følger loven. Jeg syns jordbær er så dyre, så jeg tar med en kurv ekstra, fordi jeg mener jeg er berettiget det. Sånn høres du ut.

Og seriøst; enten bryt loven eller ta bussen?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Really?

I tillegg til at en av underkategoriene på forumet her heter "generaliseringer"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis TS til stadighet opplever å få tilhengere og at folk blinker med fjernlysene, så er det dessverre kjøringen til TS det er noe galt med. Jeg har kjørt så utrolig mange timer i Oslo (i løpet av mange år) og kan helt sikkert telle på en hånd de gangene det har skjedd.

I en travel "storby" er det irriterende å måtte forholde seg til folk som søndagskjører. Vi har nye avtaler å kjøre til - og vi skulle helst vært der i går.

Anonymous poster hash: aaea4...e88
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan ikke ha noe med at det bor såpass mange mennesker i Oslo kontra på landet, at det er større sannsynlighet for å møte på en douche, kanskje?

Anonymous poster hash: edbdc...5d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...