AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Om jeg kjører i 50 som er fartsgrensen på stedet, og blir forbikjørt - bryter ikke da vedkommende loven?Anonymous poster hash: ae4e9...50b
Fantastica Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 De bryter fartsgrensen og dermed loven. En annen ting er at en femtisone ofte er i tettbygd strøk og da er det ekstremt uaktsomt å kjøre forbi. 1
tdm900 Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Stemmer det, og det driter jeg i om vedkommende må over fartsgrensen for å komme forbi, selv om jeg kjører nøyaktig på fartsgrensen!!!
Carrot Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 For en del biler (spesielt eldre) vil man ved å holde 50 på sitt speedometer egentlig holde 45, det kan skape irritasjon hos nyere biler med mer korrekt fartsanvisning og ergo kjører de forbi. Dersom du har 45 og de kjrer forbi i 55 vil de i en evt kontroll neppe bli bøtelagt pga sikkerhetsmarginen - just sayin.. 6
Gjest morhjertegod Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Opplever dette hele tiden, jeg ligger eksakt på fartsgrensa, men likevel kommer det biler nesten oppå hengerfestet som kjører forbi så fort det er klart. De er aggresive og irriterte, merkes på kjøringen, er det så unormalt å holde farstgrensa, jeg er ingen lusekjører. Synd det ikke er kontroller oftere.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Ingen trenger å kjøre forbi i 50-sone, synes jeg. Kan forstå det i 80, eller 70 også for så vidt. Men 50? Det er en grunn til at fartsgrensa er satt slik den er satt, og jo lavere den er jo større risiko for skade på myke trafikanter. Anonymous poster hash: 1c7c5...892
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 ¨Fartsgrensene er i Norge svært ofte satt kunstig lave. Dette medfører at mange mister respekten for fartsgrensene og derved bryter loven. Trist men sant. Anonymous poster hash: 175dc...5ee 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Ja, de bryter loven. Jeg kjører av og til forbi på steder hvor bilen foran holder fartsgrensen (ikke i 50-sonen), men det er fordi vedkommende ikke holder fartsgrensen på andre deler av strekningen og jeg kjører forbi ved første anledning. Det skjer ofte i disse ferietider, hvor enkelte har ekstremt god tid, eller er fryktelig redd for fart på svingete veier. Jeg liker ikke å måtte øke farten mye for å komme meg forbi, men det er krevende å måtte bruke 15 minutter eller mer hver eneste arbeidsdag på å komme seg hjem, fordi den som kjører først ikke klarer å holde fartsgrensen på hele strekningen. Anonymous poster hash: 2e2b1...86a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Som det han over sier: folk som tror de kjører i fartsgrensen blir som regel forbikjørt fordi kjøringen er ujevn - dvs at farten går ned i svinger, opp bakker osv. Det gidder ihvertfall ikke jeg å bli med på. Anonymous poster hash: 00f09...386 3
Fame Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Dette minner meg om en venninne for sånn 5 år siden som var skråsikker på at om man skulle kjøre forbi noen var det helt lov å kjøre over fartsgrensen Ho strøk førerprøven 2 ganger.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Om jeg kjører i 50 som er fartsgrensen på stedet, og blir forbikjørt - bryter ikke da vedkommende loven?Anonymous poster hash: ae4e9...50b Hvorfor bryr du deg? Skal du anmelde, tror du at du kommer noen vei med det? Dessuten er det godt mulig du rent faktisk bare kjører i 45.Anonymous poster hash: 73c14...2a0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Dette minner meg om en venninne for sånn 5 år siden som var skråsikker på at om man skulle kjøre forbi noen var det helt lov å kjøre over fartsgrensen Ho strøk førerprøven 2 ganger. Det burde vært straffbart å ikke komme seg fortest mulig forbi om man skal foreta en forbikjøring. Å tenke på å holde fartsgrensen er trafikkfarlig, når man først skal kjøre forbi. Derfor har jeg bil med godt over 200 hestekrefter, så jeg alltid kommer meg trygt og raskt forbi.Anonymous poster hash: 73c14...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå