AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jeg prøver å regne ut mitt kaloribehov ut ifra bmr og aktivitetsnivå, men jeg har ingen anelse om hvor aktiv jeg egentlig går som. Jeg driver ikke med noen trening, men går mellom 10 og 14 tusen skritt hver dag (lufting av hund). Jeg føler dermed at jeg ikke er helt fullstendig stillesittende, men jeg synes heller ikke "litt aktiv" passer for meg, ettersom det regnes som rolig trim 1-3 dager i uken, og jeg vet ikke akkurat om vanlige, rolige gåturer går innenfor trim? Hvis 10k skritt er vanlig mengde å gå om dagen, så mener de kanskje at en litt aktiv person går ca den mengden hver dag og i tillegg legger inn 1-3 treningsøkter hver uke? Noen som kan hjelpe meg å tyde litt og lufte noen meninger? Anonymous poster hash: 175c0...695
mijaa Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Bruk denne formelen i stedet, der er aktivitetsnivå og trening hver for seg
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 10000-14000 til dagen er bra. Du er "litt aktiv". Anonymous poster hash: 479dd...ed7
Florence Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Jeg prøver å regne ut mitt kaloribehov ut ifra bmr og aktivitetsnivå, men jeg har ingen anelse om hvor aktiv jeg egentlig går som. Jeg driver ikke med noen trening, men går mellom 10 og 14 tusen skritt hver dag (lufting av hund). Jeg føler dermed at jeg ikke er helt fullstendig stillesittende, men jeg synes heller ikke "litt aktiv" passer for meg, ettersom det regnes som rolig trim 1-3 dager i uken, og jeg vet ikke akkurat om vanlige, rolige gåturer går innenfor trim? Hvis 10k skritt er vanlig mengde å gå om dagen, så mener de kanskje at en litt aktiv person går ca den mengden hver dag og i tillegg legger inn 1-3 treningsøkter hver uke? Noen som kan hjelpe meg å tyde litt og lufte noen meninger? Anonymous poster hash: 175c0...695 10k skritt er det man bør gå hver dag, men det betyr ikke at det er vanlig, jeg er ikke i nærheten av det!. Så jeg ville sagt du er litt aktiv.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Det finnes ingen fasitsvar, det varierer fra person til person. Velg det ene og juster etter noen dager. Anonymous poster hash: 4a4f2...a31
Wiggins Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Slike forbrenningsberegninger er veldig omtrentlige, og du skal ikke ta tallet du får derfra som noe fasitsvar, bare som en omtrentlig pekepinn. Hvor stor muskelmasse du har spiller inn, samt en del genetiske faktorer som en slik kalkulator vanskelig kan få med i beregningen. F. eks har jeg selv alltid spist mye og holdt meg slank, fordi jeg har genetisk høy forbrenning. Jeg har prøvd slike kalkulatorer noen ganger, og hvis jeg skulle spist like lite som det tallet de ender opp med ville jeg blitt veldig sulten, mistet all energi og etterhvert mye muskelmasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå