AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Spørsmålet høres kanskje dumt ut, men det har blitt et skikkelig dilemma. Jeg hadde egentlig planlagt å gjøre mitt første tandemhopp i dag, men det har blitt utsatt på ubestemt tid på grunn av dårlige værforhold. Planen var å begynne å prøve å bli gravid etter dette, altså i morgen. Vi har ventet lenge, og gledet oss til å starte. Det kan ta mellom en uke og to månder før jeg får sjansen til å hoppe igjen, så hvis vi velger å vente, må vi altså utsette tilsvarende lenge. Dessverre har vi av ulike grunner litt dårlig tid på oss på å bli gravide. Hvis ikke det går i løpet av 7-8 månder må vi vente i tre år før vi kan prøve oss igjen. På den andre siden har jeg gledet meg veldig til fallskjermhoppet, og jeg tror det blir lenge til jeg får en slik sjanse igjen hvis jeg dropper det nå. Jeg har fått det i gave, og kommer ikke til å ha råd til å spandere noe slikt på meg selv på en god stund ennå. Jeg er helt grønn her. Er det farlig å hoppe i fallskjerm helt i starten av et eventuelt svangerskap? I så fall hvorfor? Jeg forstår at en eventuell hard landing kan bli farlig mot slutten av svangerskapet, men er dette et problem helt i begynnelsen? Ville dere droppet fallskjermhoppet, ventet med å begynne å prøve, eller bokstavelig talt hoppet i begge deler? Anonymous poster hash: 67cd7...1ab Anonymous poster hash: 67cd7...1ab Anonymous poster hash: 67cd7...1ab
Gjest Wei Wei Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Tviller på at det er så farlig. I tillegg tar det ofte litt tid å bli gravid, så prøv å leve normalt frem til du har en positiv g-test.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Tviller på at det er så farlig. I tillegg tar det ofte litt tid å bli gravid, så prøv å leve normalt frem til du har en positiv g-test. Tusen takk for svar! Er helt umulig å finne noe info om det på nettet ellers, så fint å få spurt noen andre enn samboeren! Noen flere som mener noe? Anonymous poster hash: 67cd7...1ab
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Det er jo litt dumt hvis du dør, da Anonymous poster hash: bb8de...537
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Det er jo litt dumt hvis du dør, daAnonymous poster hash: bb8de...537 Det er vel litt dumt uansett gravid eller ikke Tror TS er fullt inneforstått med en viss risiko. Men faren for å dø er nok fortsatt mye større i bilen på vei TIL fallskjermhoppet enn av selve hoppet. Lev som vanlig du, jeg vet ikke om det er farlig eller ikke, men jeg tviler. Og dessuten kan det fort ta tid å bli gravid. Det verste jeg ser for meg er vel at det klaffer med en gang og at du om 2 mnd er kjempedårlig og spyr hele tiden. Kanskje ikke ideelt for fallskjermhopping. Du må nesten bestemme selv hvor viktig det hoppet er, om du nå er så heldig å bli raskt gravid. Anonymous poster hash: fb550...f3b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Det er vel litt dumt uansett gravid eller ikke Tror TS er fullt inneforstått med en viss risiko. Men faren for å dø er nok fortsatt mye større i bilen på vei TIL fallskjermhoppet enn av selve hoppet. Lev som vanlig du, jeg vet ikke om det er farlig eller ikke, men jeg tviler. Og dessuten kan det fort ta tid å bli gravid. Det verste jeg ser for meg er vel at det klaffer med en gang og at du om 2 mnd er kjempedårlig og spyr hele tiden. Kanskje ikke ideelt for fallskjermhopping. Du må nesten bestemme selv hvor viktig det hoppet er, om du nå er så heldig å bli raskt gravid. Anonymous poster hash: fb550...f3b Hehe ja, vet at fallskjermhopping ikke er det tryggeste man driver med! Tusen takk for innspill! Ja, er klar over at det kan ta tid å få til, og vi vil jo helst ha minst mulig tidsnød, det var litt derfor det et ble så vanskelig valg. Anonymous poster hash: 67cd7...1ab
Gjest Hjertesukk Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 (endret) Det er jo litt dumt hvis du dør, daAnonymous poster hash: bb8de...537 Måtte flire litt av den! hihi! Endret 5. august 2015 av Hjertesukk
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Har selv hoppet tandem for en stund siden, og seier bare: go for it! Helt utrolig opplevelse slik jeg forstår deg, så vil hoppet skje innen 2 mnd. Viss dere prøver å bli gravid nå og det klaffer på første forsøk, vil du fremdeles være tidlig i svangerskapet og spiren er veldig godt beskyttet inni deg. Om du blir usikker, snakk med legen din om hva med et hopp som evt kan være skadelig? Man flyr opp til mellom 10 og 12 000 fot, er det farlig tidlig i svangerskap? Man får ett rykk i det skjermen løses ut, hvor mye skal til for å skade et foster så tidlig? Mest sannsynlig mer enn dette rykket. Landingen er myk og fin, kanskje du faller på kne/mister balansen alt i alt, ikke noe verre med hoppet i seg selv en de som trener, jogger osv i svangerskapet? Detter er mine tanker, jeg er ingen ekspert.. Håper du finner ut av det. Lykke til med hoppet og prøving Anonymous poster hash: 5593c...edc
Jippi88 Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Har selv hoppet tandem for en stund siden, og seier bare: go for it! Helt utrolig opplevelse slik jeg forstår deg, så vil hoppet skje innen 2 mnd. Viss dere prøver å bli gravid nå og det klaffer på første forsøk, vil du fremdeles være tidlig i svangerskapet og spiren er veldig godt beskyttet inni deg. Om du blir usikker, snakk med legen din om hva med et hopp som evt kan være skadelig? Man flyr opp til mellom 10 og 12 000 fot, er det farlig tidlig i svangerskap? Man får ett rykk i det skjermen løses ut, hvor mye skal til for å skade et foster så tidlig? Mest sannsynlig mer enn dette rykket. Landingen er myk og fin, kanskje du faller på kne/mister balansen alt i alt, ikke noe verre med hoppet i seg selv en de som trener, jogger osv i svangerskapet? Detter er mine tanker, jeg er ingen ekspert.. Håper du finner ut av det. Lykke til med hoppet og prøving Anonymous poster hash: 5593c...edc Tusen takk for masse bra info! Da er vi i gang med prøvingen, og jeg tror jammen det blir fallskjermhopp også! Jeg trener og driver med litt forskjellige sporter fra før av, og dette høres ikke så mye verre ut enn dem, nei. Så da må det vel være greit hvertfall i prøveperioden. Man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta.
LukaFrost Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Kari Traa var vel 4 mndr på veg da hun hoppa i fallskjerm. Vil tro at det går helt fint når svangerskapet såvidt er påbegynt hos deg.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Anonymous poster hash: db5f0...3ab Haha oi!! Tror likevel jeg satser på at fallskjermen virker! Anonymous poster hash: 67cd7...1ab
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Kari Traa var vel 4 mndr på veg da hun hoppa i fallskjerm. Vil tro at det går helt fint når svangerskapet såvidt er påbegynt hos deg. Jepp, og hun fikk kritikk fra jordmor etterpå for å sette barnet i fare.Anonymous poster hash: 60267...4bb
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Hoppet da vi var prøvere hvorfor setter alt på vent ? Jeg trente hardt frem til positiv test så ok stopp!Anonymous poster hash: d13c3...03c
LukaFrost Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 Jepp, og hun fikk kritikk fra jordmor etterpå for å sette barnet i fare.Anonymous poster hash: 60267...4bb Jeg er klar over det. TS derimot er foreløbig ikke gravid, men prøver. Kan ikke tro at fallskjermhopping kan ha noe å si om man så bare er en måned på veg.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Jeg er klar over det. TS derimot er foreløbig ikke gravid, men prøver. Kan ikke tro at fallskjermhopping kan ha noe å si om man så bare er en måned på veg. Jeg tror også det er greit i TS sitt tilfelle, men det blir feil å bruke Kari Traa sitt hopp som argument siden det ikke var tilrådelig.Anonymous poster hash: 60267...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå