Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dårlig gjort av kroppen å tulle sånn altså! :kjefte: Håper at pergo vil funke og at neste prøveperiode er deres :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.5.2016 at 17.58, 2ne2 skrev:

:icon_frown::(:(

Hvordan gikk det med deg?

Den 29.5.2016 at 18.18, Sjela skrev:

Dårlig gjort av kroppen å tulle sånn altså! :kjefte: Håper at pergo vil funke og at neste prøveperiode er deres :hug: 

Takk Sjela :hug: 

 

I dag er første dag med pergotime. Er veldig spent på eventuelle bivirkninger. Har også begynt å ta temperaturen fra og med i dag, slik at jeg skal være sikker på når EL har vært. Så da blir det 5 dager med pergo før vi skal begynne å lekke inn aksjer annenhver dag. Uansett om jeg ikke blir gravid denne måneden vil jeg forhåpentligvis få en kortere syklus, og det i seg selv er jo bra, for da er det kortere tid til vi kan prøve igjen :) Blir noen spennende dager framover! Opp i alt dette skal jeg også ha min siste muntlige eksamen, før jeg kan kalle meg lektor. Etter det er det bare å pakke og rydde leiligheten, før vi flytter fra studiestedet og hjemover igjen. Det er så utrolig mye å glede seg til! Kanskje all denne gleden smitter over på fruktbarheten, sånn at vi også kan få en liten spire å glede oss over :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med pergotime! Satser på at bivirkninger går greit. Lykke til med siste muntlige eksamen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Masse lykke til :)

nei, jeg sitter fortsatt uten mensen og tester negativt ca 7 dager over tiden. Har vært kluss med mensen to ganger totalt i hele mitt liv, da var jeg fire dager før og to dager etter, begge i forbindelse med reising. Så jeg aner ikke helt hva som skjer meg. Ingen symptomer på noe som helst, så tenker snart at kroppen min hoppet glatt over en perioder... Kjedelig med kluss for nå aner jeg ikke når jeg kan prøve igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.6.2016 at 21.22, Marimba skrev:

Så spennende med pergotime! Satser på at bivirkninger går greit. Lykke til med siste muntlige eksamen :) 

Takk :)

Den 3.6.2016 at 7.49, 2ne2 skrev:

Så spennende! Masse lykke til :)

nei, jeg sitter fortsatt uten mensen og tester negativt ca 7 dager over tiden. Har vært kluss med mensen to ganger totalt i hele mitt liv, da var jeg fire dager før og to dager etter, begge i forbindelse med reising. Så jeg aner ikke helt hva som skjer meg. Ingen symptomer på noe som helst, så tenker snart at kroppen min hoppet glatt over en perioder... Kjedelig med kluss for nå aner jeg ikke når jeg kan prøve igjen!

Takk! Så rart da, håper det har ordnet seg for deg siden sist.

I går var siste dag med pergotime. Av bivirkninger hadde jeg heftig PMS, verre enn ved mensen. Jeg har vært så gretten, og er det enda i dag, det er helt grusomt. Vil bare lukke døra og stenge meg inne på et rom så ingen andre trenger å interacte med meg :fnise: Håper det går over snart, er jo urettferdig mot mannen å la han leve med meg sånn som det er nå. Og så en positiv bivirkning, jeg har fått færre kviser! Huden min har ikke vært så ren siden jeg slutta på p-piller, so thats something. Ellers har det vært merkverdig lite bivirkninger å melde om. Jeg har vært mye trøtt, men vet ikke om det har med allergimedisinen å gjøre. Så alt i alt føler jeg at jeg har reagert bra på tablettene. Har kjent stikninger på både venstre og høyre side, så håper det betyr at det skjer noe. Hvis tablettene virker bør EL komme en gang mellom lørdag og torsdag. Jeg tar tempen for å være helt sikker, men vi legger inn aksjer annenhver dag som gynekologen anbefalte oss. 

Ellers er situasjonen ganske kjip for tiden... Jeg er ferdig med studiene i år, men har ikke fått jobb (og det har ikke mannen heller). Så det stresser meg noe sinnsykt. Vi har heldigvis leilighet, men det er ikke akkurat drømmeplassen... I tillegg skal vi flytte til en helt ny plass, og det kommer til å bli så mange endringer. Og jeg hater endringer. Så jeg er endel stresset. Bekymrer meg for om jeg kommer til å få venner, om jeg får jobb, hvordan det blir med økonomien, og generelt hvordan vi skal klare oss. Jeg blir utrolig lei meg og stresset av å tenke på det. Det at jeg ikke har fått jobb føles som et nederlag, og er overhodet ikke hva jeg forventet etter endt utdanning. Jeg hadde aldri sett for meg at jeg ikke skulle få jobb, alle andre fikk det jo (virket det som). Så sjokket ble liksom ekstra stort. Nå prøver jeg å forberede meg på at det blir vikartimer og studie ved siden av, og at det også blir fint. Men det er ikke det jeg vil... 

Samtidig sitter jeg med bekymringer om barn er det lureste. Jeg trodde jo jobb skulle ordne seg (og det kan det enda gjøre). Men finnes det egentlig en perfekt tid for å få barn? Andre får jo det når de studerer, og de klarer seg. Som student vil jeg jo ha mer tid til ungen også. Og hvis jeg får vikartimer kan vi klare oss. Jeg tror enda vi gjør et riktig valg.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvilken skoletype du sikter deg inn på?

Lykke til med jobbjakt! Er det mange muligheter rundt der du bor? Du har helt rett i at jobb fortsatt kan ordne seg, og det skrikes jo alltid etter vikarer. 

Jeg skjønner jo godt at du blir litt utålmodig med tanke på prøvinga også, men det hadde ikke vært mulig å prøva å legge prøvetenkinga litt på hylla nå i løpet av sommeren? (og bare kost dere, og dersom det klaffer er det bra, og hvis ikke så tar dere det seinere) Istedet kan dere fokusere på alt mulig annet som skal på plass i forhold til flytting og nye tider og jobb. Hvem vet, om et par måneder har kanskje alt ordnet seg sånn at skuldrene kan senkes mer, og man ikke sliter med stress, og da er det kanskje lettere å få klaff med prøving og?

Men jeg vet jo selv at forslaget mitt er lettere sagt enn gjort! Man vil jo så gjerne at det skal klaffe snart, spesielt nå som det har gått noen perioder. Vet ikke om jeg selv hadde klart å legge prøvetanker på hylla for sommeren.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marimba skrev:

Kan jeg spørre hvilken skoletype du sikter deg inn på?

Lykke til med jobbjakt! Er det mange muligheter rundt der du bor? Du har helt rett i at jobb fortsatt kan ordne seg, og det skrikes jo alltid etter vikarer. 

Jeg skjønner jo godt at du blir litt utålmodig med tanke på prøvinga også, men det hadde ikke vært mulig å prøva å legge prøvetenkinga litt på hylla nå i løpet av sommeren? (og bare kost dere, og dersom det klaffer er det bra, og hvis ikke så tar dere det seinere) Istedet kan dere fokusere på alt mulig annet som skal på plass i forhold til flytting og nye tider og jobb. Hvem vet, om et par måneder har kanskje alt ordnet seg sånn at skuldrene kan senkes mer, og man ikke sliter med stress, og da er det kanskje lettere å få klaff med prøving og?

Men jeg vet jo selv at forslaget mitt er lettere sagt enn gjort! Man vil jo så gjerne at det skal klaffe snart, spesielt nå som det har gått noen perioder. Vet ikke om jeg selv hadde klart å legge prøvetanker på hylla for sommeren.... 

 

I utgangspunktet ungdomsskole eller VGS, men er ikke fremmed for å jobbe på barneskole heller. Er veldig få jobbmuligheter der jeg bor, dessverre.

Jeg er egentlig ikke utålmodig med tanke på prøvinga for tiden, føler ikke at det stresser meg i det hele tatt (bortsett fra at jeg av og til bekymrer meg over økonomien). Om det ikke skulle gå denne syklusen tror jeg det kommer til å føles helt greit. Vi kommer nok til å fortsette å prøve i sommeren, jeg vil ikke la en måned gå til spille nå som vi har prøvd så lenge. Men går det ikke, er det også helt greit. Så akkurat på det føler jeg meg rimelig avslappet :) Etter at jeg var hos gynekologen og fikk vite at alt er greit har jeg blitt mye roligere. Det skjer når det skjer, men vi vil ikke la vær å prøve, for ønsket er så stort. Og etter snart ett år i prøvegamet er vi ikke klar for å ikke prøve, rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn som bekymrer meg masse (unødig, alltid unødig) når det skjer store endringer. Og det å bli ferdig med studiene, ikke få jobb som man hadde planlagt, skulle flytte og etablere seg på et nytt sted - det hadde stresset meg og. Men det kommer til å ordne seg helt fint, det er jeg sikker på! :nigo: Man må bare prøve å puste med magen og noen ganger tenke at det som skjer, det skjer, og det kommer til å gå bra. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.6.2016 at 15.36, lille_frosk skrev:

Jeg er også sånn som bekymrer meg masse (unødig, alltid unødig) når det skjer store endringer. Og det å bli ferdig med studiene, ikke få jobb som man hadde planlagt, skulle flytte og etablere seg på et nytt sted - det hadde stresset meg og. Men det kommer til å ordne seg helt fint, det er jeg sikker på! :nigo: Man må bare prøve å puste med magen og noen ganger tenke at det som skjer, det skjer, og det kommer til å gå bra. Stor klem!

Jeg er helt likens! Det er jo håpløst... Prøver også å tenke at dette skal gå bra :) Klem!


Åh, hørte ikke alarmen i dag så fikk ikke tatt temperaturen for å se om EL var i går :bond:Hadde jo såklart en temperaturstigning når jeg våknet kvart på elleve (!!), men den kan jo ikke brukes til stort når jeg vanligvis tar tempen klokka åtte (deilig å være student ;) ). Men vi legger inn aksjer annen hver dag til EL vises på temperaturen, så får vi bare vente og se. Ellers går dagene i pakking av leiligheten og øving til muntlig eksamen. I tillegg har vi begynt å jogge igjen, noe som føles både fantastisk og fælt ut samtidig. Jeg haaaater å pushe meg selv, men vet jo at jeg må hvis jeg skal ha noe framgang. Men mannen er flink motivator :rodmer: Så nå må tiden bare gå fort framover til selve flyttinga. Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest meg gjennom den slitsomme mai-syklusen din nå, og min var også rar og lot vente leeenge på seg i slutten av mai. Jeg tror det er sånt som skjer. Spennende at du får pergotime nå, det vil jo øke sjansene litt vil man tro. Og kanskje rette opp syklusene litt i lengde? 

Håper du ikke skremmer mannen ut av senga med humøret ditt ;)  Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Havrekjeksen skrev:

Hei! Har lest meg gjennom den slitsomme mai-syklusen din nå, og min var også rar og lot vente leeenge på seg i slutten av mai. Jeg tror det er sånt som skjer. Spennende at du får pergotime nå, det vil jo øke sjansene litt vil man tro. Og kanskje rette opp syklusene litt i lengde? 

Håper du ikke skremmer mannen ut av senga med humøret ditt ;)  Lykke til! 

Tror mai rett og slett var en dårlig måned for flere av oss ;) Håper såklart lengden vil bli litt bedre denne måneden i det minste. Angående mannen tror jeg han er kjempefornøyd med dette babyprosjektet, har jo ikke hatt så mye sex siden vi var nyforelska :fnise: Hvertfall når det har drøyd så lenge. Begynner faktisk å nærme meg markeringa for ett år nå :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sånn her også, vi startet ved nyttår og er lenge siden vi har hatt så mye sex. Men jeg opplever det ikke som masete eller stressende... Virker som om det avler litt lyst, og det er jo gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør virkelig det! Og det å slutte på p-pilla for meg gjorde også underverker for sexlysten. Jeg vil egentlig aldri starte på den igjen, håper vi finner andre alternative prevansjonsmidler. Selv om jeg savner å kunne hoppe over mensen :rolleyes: Gjorde det ikke så ofte da, var overbevist om at det var farlig. I ettertid har jeg lest at det ikke er det, så hadde kanskje gjort det oftere om jeg visste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, hater virkelig hormonprevensjon, men lurer på å teste spiral uten hormoner etter at dette (forhåpentligvis) klaffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å bruke hormonprevansjon igjen... Vi kommer nok ikke til å bruke noe som helst faktisk. Vi hoppet av i svingen i et år før vi begynte å prøve og jeg ble jo gravid på første forsøkt. For oss har det fungert utmerket, og når man har kontroll på el så er det jo enda sikrere. Vi kommer til å fortsette slik til vi er ferdig å få barn ;) Kroppen min har det så mye bedre uten :jepp:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker litt det samme som LilleMy selv om jeg også helt sikkert kommer til å bli superparanoid om jeg vil bli gravid til enhver tid om han hopper av i svingen. Men så har jo nyere forskning konstatert at man ikke kan bli gravid om man faktisk klarer å hoppe av da, så da er det jo faktisk den tryggeste måten. Kanskje ikke alltid den beste for hans del men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.6.2016 at 13.23, Havrekjeksen skrev:

Samme her, hater virkelig hormonprevensjon, men lurer på å teste spiral uten hormoner etter at dette (forhåpentligvis) klaffer. 

Høres lurt ut, visste ikke at det fantes en gang. Hvordan virker det?

Den 12.6.2016 at 1.14, LilleMy1989 skrev:

Jeg kommer aldri til å bruke hormonprevansjon igjen... Vi kommer nok ikke til å bruke noe som helst faktisk. Vi hoppet av i svingen i et år før vi begynte å prøve og jeg ble jo gravid på første forsøkt. For oss har det fungert utmerket, og når man har kontroll på el så er det jo enda sikrere. Vi kommer til å fortsette slik til vi er ferdig å få barn ;) Kroppen min har det så mye bedre uten :jepp:

 

 

Vi har aldri prøvd å hoppe av i svingen, så aner ikke om vi får det til å fungere. Men jeg vil definitivt vurdere andre muligheter enn hormonprevensjon :) Kroppen min har det også myye bedre uten!

Den 14.6.2016 at 13.50, Sjela skrev:

Jeg tenker litt det samme som LilleMy selv om jeg også helt sikkert kommer til å bli superparanoid om jeg vil bli gravid til enhver tid om han hopper av i svingen. Men så har jo nyere forskning konstatert at man ikke kan bli gravid om man faktisk klarer å hoppe av da, så da er det jo faktisk den tryggeste måten. Kanskje ikke alltid den beste for hans del men... 

Nei, og kanskje ikke det beste for min del heller :fnise: Men ja, skal definitivt vurdere annen prevensjon enn hormonprevensjon. 

 

Jeg har fått jobbintervju :bolledeig: For et ettårig vikariat. Og så bekymringsfull jeg er begynte jeg såklart å tenke på enn om jeg blir gravid denne måneden. Da får jeg termin i mars. Arbeidsplassen må i så fall skaffe en vikar for vikaren, og det er jo ikke fair mot arbeidsgiver. Samtidig vil jeg ikke gi fra meg sjansen fordi jeg kanskje blir gravid... Og et intervju betyr jo langt ifra at jeg får jobben. Råd?

 

Ellers har jeg helt sinnsyke smerter i begge eggstokkene, så nå regner jeg med EL er rett rundt hjørnet. Egentlig litt spennende å endelig kjenne noe under EL, det gjør jeg aldri til vanlig. Smertene er veldig kraftig, så håper likevel de går over snart ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med jobbintervju! :biggrin::smilyblomst: Hmm, det er ikke så lett å gi noe godt råd i den situasjonen. Men jeg tror jeg ville gått for begge deler, altså. Jobbintervju betyr at du har kommet et godt stykke på vei (og kommer til å få flere av dem), selv om det ikke er sikkert du får jobben. Arbeidsplassen har ingenting med at du prøver :)  Får du jobb og termin i mars, må de rett og slett bare ordne en vikar for vikaren. Damer får unger, det vet de jo. Og om det ikke klaffer denne måneden, blir det fryktelig surt å ha latt jobbsjansen gå. På samme måte som det blir surt hvis du er i intervju, dropper prøvinga denne måneden og så får du ikke jobben. Krysser fingrene for at det blir begge deler! :) 

EL-smerter er kjempepraktisk. Og litt plagsomme da. Mine bruker å vare et par timer, håper dine går over snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Grattis med jobbintervju! :biggrin::smilyblomst: Hmm, det er ikke så lett å gi noe godt råd i den situasjonen. Men jeg tror jeg ville gått for begge deler, altså. Jobbintervju betyr at du har kommet et godt stykke på vei (og kommer til å få flere av dem), selv om det ikke er sikkert du får jobben. Arbeidsplassen har ingenting med at du prøver :)  Får du jobb og termin i mars, må de rett og slett bare ordne en vikar for vikaren. Damer får unger, det vet de jo. Og om det ikke klaffer denne måneden, blir det fryktelig surt å ha latt jobbsjansen gå. På samme måte som det blir surt hvis du er i intervju, dropper prøvinga denne måneden og så får du ikke jobben. Krysser fingrene for at det blir begge deler! :) 

EL-smerter er kjempepraktisk. Og litt plagsomme da. Mine bruker å vare et par timer, håper dine går over snart :) 

Tusen takk! Det var det mannen også sa, jeg er jo tross alt ikke gravid under intervjuet, og de trenger ikke vite at vi prøver. Er helt enig i at det ville vært kjempekjipt begge veier sånn som du sier, om jeg hadde droppet en av delene. Du er så god å ha Illy, takk for at du får meg på rett vei igjen :)

Mine har vart i tre dager nå :( Men det betyr jo bare at ting skjer, så jeg er fornøyd sånn sett. Mannen spøker med at jeg blir gravid denne perioden, og at det garantert blir tvillinger, i og med at jeg har vondt i begge eggstokkene og at det er en forhøyet sannsynlighet når jeg går på pergo. Syns det er koselig at han er så optimistisk :) Jeg er litt mer "down to earth", men elsker at han er så investert i det. Selv om et tvillingsvangerskap er mer høy risiko, er det jo en fin (og litt slitsom :fnise: ) belønning på slutten av det hele om det går bra. Jeg hadde vært fornøyd uansett om jeg bare ble gravid :) Tenker også at om det ikke går denne måneden så går det også fint (minn meg på det når jeg gråter meg gjennom TR ;p )

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...