Jump to content
Atziri

Atziri prøver på nummer 2

Recommended Posts

Atziri
På 13.11.2016 den 15.38, Atziri skrev:

Takk Illy, så snilt av deg :klem:

23+6

Våkner hver gang jeg snur meg, og det er en smule plagsomt. Har time hos jordmor i morgen, så må huske å spørre hun. Vurderer å investere i en bbhugme, men den er jo svindyr... Klarer liksom ikke helt å bruke så mye penger på en pute. 

HAHAHA fant dette fra forrige gang. Gjett hvem som bestilte bbhugme allerede i uke 8 eller noe. FOR DYRT DU LIKSOM. Så dum jeg var. Nå er den min beste venn i hele verden :hjerte: Bekkenplagene kom like tidlig denne gangen, og jeg sover like dårlig og våkner hver gang jeg snur meg. Men med bbhugme får jeg i alle fall sove mye bedre.

Oppdatering 22+4

Termin: 13.oktober

Igjen til termin: 125 dager

Kjønn: Ei lita jente denne gangen også :babyjente: Så her blir det ei lillesøster. Jeg gleder meg sånn, og ser for meg hvor god kontakt de to søstrene kommer til å få. Også tenker jeg på gru når S skal være 18, og dra lillesøster på 16 med på alt mulig rart :laugh: Men mest av alt drømmer jeg om hvor fint de blir å få det. Og å kle de i matchende kjoler 😆

Neste kontroll: Torsdag om ei uke. Har jo ikke hatt noen kontroller nesten dette svangerskapet... Ikke følt behov for det heller. Med S føler jeg at jeg var innom minst annenhver uke. Men så hadde jeg det jo veldig vanskelig også. På neste time skal vi diskutere keisersnitt. Jeg har allerede hatt møte med overlege, og så og si fått beskjed om at jeg bestemmer selv. Utrolig vanskelig avgjørelse. På den ene siden tenker jeg at forrige fødsel var så ille og ga så mange plager at ks er mindre risikofylt. På den andre siden tenker jeg at man vet jo ikke, denne fødselen kan jo gå kjempefint. Jeg bare tror ikke jeg tør å ta sjansen, i og med at bekkenet mitt fremdeles er dårlig etter første fødsel. Foreløpig heller jeg mot ks. Det eneste jeg syns er dumt er at jeg ikke får henne rett på brystet, og i verste tilfelle kan jeg bli et par timer uten henne. Men hva er vel et par timer i det lange løp...

Liv i magen: Jeg begynte ikke å kjenne liv før for omtrent en uke siden. Har morkaken foran på magen, så den ligger som en pute som polstrer... Dessverre. Syns det er skikkelig leit, for jeg kjente jo så mye med S på denne tiden. Lillesøster har heldigvis blitt sterkere, så jeg kjenner mer, og mannen har også fått kjent noen spark. Men det er definitivt ikke mye. Og så vidt jeg har lest kan det hende det blir lite bevegelse gjennom hele svangerskapet :tristbla: Det syns jeg faktisk er veldig leit, for jeg elska de sparkene sist...

Vektøkning: Akkurat som sist fikk jeg stor mage tidlig. Fra uke 8 var det helt umulig å skjule. Har allerede fått endel kommentarer på det, men jeg bryr meg mye mindre enn sist. Går med klær som framhever babykula og er stolt over den! Den er jo så fin :hjerter: Har vel gått opp 8 kg eller noe. Ligger helt greit i rute om man kan si det sånn. Samtidig bryr jeg meg egentlig ganske lite... Så lenge ikke jordmor er bekymret, er ikke jeg det heller. Så får andre mene det de vil. Har heldigvis også fått mange hyggelige kommentarer om hvor fin magen er :) 

Plager: Til tider er jeg så sliten at jeg bare vil legge meg ned og dø... Neida. Joda. 

• Trøtt, trøtt, trøtt... Med S kunne jeg jo hvile hele tiden. Nå må jeg være mamma til en toåring. Heftig!
  • Til tider kvalm, men det er blitt mye bedre. Kasta opp i ca 10 uker (til uke 16 omtrent) og kasta litt opp av og til fram til uke 18-19. Nå har jeg ikke kasta opp på ei stund, men blir kvalm av enkelte ting (lukta av kaffe og pølser er verst). Tåler ikke fet mat (type pizza, lasagne, kylling med skinn, gatekjøkkenmat). Det er litt trist, for jeg elsker jo egentlig pizza og kyllingvinger 🤣 Sikkert like greit da. Det er jo sunnere. 
  • Vondt i bekkenet. Mye verre enn sist, men det er jo som forventet i og med at jeg hadde vondt før jeg ble gravid. Men prøver å holde meg i bevegelse, og hvile når jeg kan.

Cravings: Melk, sånn som med S. Og melkesjokolade! 

Søvn: Samme som med S. Masse mareritt (var faktisk pga de jeg begynte å lure på om jeg var gravid), og det er vondt å snu seg. Men bbhugme altså :hjerte: 

Humør: Jeg er ikke deprimert som sist. Hurra! Av og til kjenner jeg at det kommer snikende, men jeg har teknikker for å holde det på avstand. Men mest av alt så har jeg S :hjerter_rundt: Hun lyser opp hver dag, og er en engel. Når jeg har kastet opp har hun insistert på å være der og stryke meg over ryggen og si "så så, mamma syk". Og hun snakker masse om lillesøster i magen, og vil se bilder fra UL. Hun er en ordentlig kosejente, og jeg får masse muss og kos (eller nos som hun kaller det). 

Jeg har også klart å være i jobb, noe jeg er kjempefornøyd med. Det hjelper sånn på humøret å ha en jobb jeg trives med og som jeg ønsker å gå til, med gode kollegaer og fin ledelse. Jeg var tidlig ute og gikk til legen når kvalmen begynte, og fikk sykemelding. Holdt meg hjemme helt til jeg følte meg klar, i motsetning til forrige gang. Og det har virkelig vært positivt. Føler meg stolt over hvordan jeg har taklet det denne gangen. 

Utålmodig: Nei, det var litt tidlig gitt... Men gleder meg da!

Innkjøp: Enda en jente betyr at alt kan arves! Så det er deilig. Men vi har kjøpt ny sprinkelseng da, for den har S ødelagt 😆 Ellers blir det vel omtrent ingenting nytt. Vi må ha nytt babynest, for S bruker faktisk enda sitt. Vi har også kjøpt en tula ftg, for det ønsket jeg meg med S. Vi har også plan om å kjøpe close caboo og kanskje sånn seng som står inntil vår. Husker ikke hva det heter akkurat nå. 

Sykehusbagen: Uh nei, litt tidlig.

Tanker om fødselen: Akkurat nå tenker jeg ks. Men jeg er dødsnervøs for det og. Føler meg dog tryggere med det enn vaginal fødsel.

Fortsetter under...

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...