Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 29.12.2018 den 12.34, LilleMy1989 skrev:

Fy søren så kjipt. 

Jeg hadde vurdert å reise til gynekolog eller noe privat altså. Idiotlege, spesielt når h*n vet historikken. 

Jeg tror faktisk jeg skal gjøre det...

På 29.12.2018 den 13.29, Weebs skrev:

Herregud, for en lege! Vurderer du flybillett til privat gynekolog? Skikkelig drit at dere ikke har noe i nærheten :( 

Ja, tenkte på det når TR kom. På mandag snakker jeg med legen, og hvis hun enda er like bestemt ringer jeg nærmeste gynekolog og hører om de er villig til å hjelpe meg. Kjøper ikke flybillett med mindre de sier på telefonen at det er noe de kan hjelpe meg med... 

I går var en helt forferdelig dag. Det er en stor psykisk påkjennelse å være prøver. Jeg endte opp med å ødelegge siste dagen av juleferien hjemme hos min familie. Vil ikke gå for mye inn på det - men jeg angrer skikkelig. Det var veldig vondt at det ødela sånn. Kommer til å kjenne på den følelsen lenge, og bare være utrolig skuffet. Ønsket om å bli gravid er bare så utrolig stort, og det gjør vondt når det ikke går. Veldig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leviora skrev:

:klem: Forståelig at følelsene tar overhånd. Håper virkelig du får hjelp snart!

:klem: Det er veldig godt å ha noen her inne å snakke med som skjønner prosessen! Jeg føler meg veldig alene om det. Har jo mannen såklart, men han kjenner det ikke på samme måte som meg, og tenker heller ikke like mye og ofte på det.

 

Har dere noen råd på hvordan jeg best mulig kan fremme forslaget om klomifen/letrozol til legen i morgen? 

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempetøft å være prøver! Jeg har både grått i garderoben, slått i veggen og gått hjem da mensen har kommet på jobb. Skulle bare mangle :P

Jeg vet ikke hvor ærlig du har vært tidligere, men kanskje overdrive med et par måneder prøving? Og når dere måtte ha hjelp forrige gang så synes jeg faktisk ikke det skulle vært noe problem å få det nå heller. Djis... Noen leger, ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Weebs skrev:

Det er kjempetøft å være prøver! Jeg har både grått i garderoben, slått i veggen og gått hjem da mensen har kommet på jobb. Skulle bare mangle :P

Jeg vet ikke hvor ærlig du har vært tidligere, men kanskje overdrive med et par måneder prøving? Og når dere måtte ha hjelp forrige gang så synes jeg faktisk ikke det skulle vært noe problem å få det nå heller. Djis... Noen leger, ass. 

Veldig godt å høre at vi er flere 😂 Jeg har erklært «nasjonal» (altså Atziris egen) sørgedag dagen mensen kommer. Da må jeg få lov å ligge i senga og gråte og synes synd på meg selv! Mannen har prøvd seg med «men tenk så heldig vi er som i alle fall har S!» men det hjelper ingenting når mensen er der 😣 Dagen etter hjelper det veldig da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg en klem❤ håper så inderlig legen kommer med litt mer forståelse! Veldig merkelig at ikke det går fint å begynne rett på medisiner når dere prøvde så lenge sist, og fikk hjelp da! Helt unødig om dere må bruke unødvendig lang tid nå og! Enig i at mens dagen er sørgedag, helt likt her og😂 lov å synes synd på seg selv da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 12.00, bondekone skrev:

Sender deg en klem❤ håper så inderlig legen kommer med litt mer forståelse! Veldig merkelig at ikke det går fint å begynne rett på medisiner når dere prøvde så lenge sist, og fikk hjelp da! Helt unødig om dere må bruke unødvendig lang tid nå og! Enig i at mens dagen er sørgedag, helt likt her og😂 lov å synes synd på seg selv da!

❤️ Synes også såklart det er helt unødvendig 😣

 

Legekontoret var stengt 31.des, så da får det bli i morgen. Dag 5 i syklusen, så for sent for blodprøver men tidsnok for klomifen om jeg skulle være så heldig! Gruer meg masse, og har forberedt den «forsvarstalen». Har en skikkelig klump i magen. Men egentlig er det jo bare to utfall. Enten sier hun ja, og gir meg resept. Eller så sier hun nei, og da ringer jeg og bestiller privat i en annen by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen sånne private videokonferanseleger du evt kunne brukt? Det funka fjell når AM gikk øyekatarr og vi trengte resept. Skjønner jo at din resept er av et litt annet kaliber, men går det an å spare en reise er det jo verdt å undersøke hva som finnes av alternativer. 

 

Og det er lov å være lei seg. Folk som ikke har vært der klarer å ikke å sette seg inn i den månedlige sorgen, men det er helt forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marimba skrev:

Det finnes ingen sånne private videokonferanseleger du evt kunne brukt? Det funka fjell når AM gikk øyekatarr og vi trengte resept. Skjønner jo at din resept er av et litt annet kaliber, men går det an å spare en reise er det jo verdt å undersøke hva som finnes av alternativer. 

 

Og det er lov å være lei seg. Folk som ikke har vært der klarer å ikke å sette seg inn i den månedlige sorgen, men det er helt forferdelig. 

Jeg tenkte på det, men fant ikke noe konkret. Går kanskje an å henvende seg på mail først? Kan du si hvem du brukte? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Atziri skrev:

Jeg tenkte på det, men fant ikke noe konkret. Går kanskje an å henvende seg på mail først? Kan du si hvem du brukte? 😊

Brukte en app som heter kry ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marimba skrev:

Brukte en app som heter kry ;) 

Takk 😊 Skal definitivt sjekke det ut. Supert om de kan hjelpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Marimba skrev:

Hvordan gikk det? 

Møtte en «ny» lege (jeg veksler mellom to), som var veldig forståelsesfull! Hun kunne ikke skrive ut klomifen, men jeg fikk henvisning til gynekolog. Jeg var innom i dag og spurte om de kunne presse meg inn, men det hadde de ikke mulighet til. Håper likevel på kort ventetid, og at jeg får medisin til neste syklus 😊 Har et ørlite håp om at de skal ringe i løpet av uka og at jeg enda rekker det denne syklusen. Vet ikke hvor strengt det er med å starte akkurat på dag 5. Men nå skjer det i alle fall ting her 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Atziri skrev:

Møtte en «ny» lege (jeg veksler mellom to), som var veldig forståelsesfull! Hun kunne ikke skrive ut klomifen, men jeg fikk henvisning til gynekolog. Jeg var innom i dag og spurte om de kunne presse meg inn, men det hadde de ikke mulighet til. Håper likevel på kort ventetid, og at jeg får medisin til neste syklus 😊 Har et ørlite håp om at de skal ringe i løpet av uka og at jeg enda rekker det denne syklusen. Vet ikke hvor strengt det er med å starte akkurat på dag 5. Men nå skjer det i alle fall ting her 😄

Hurra :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Marimba skrev:

Hurra :danser:

 

1 time siden, bondekone skrev:

Så bra!!

 

19 minutter siden, Leviora skrev:

Åh, så bra! :hoppe: 

:yvonne:

 

Jeg slutta jo å amme S i midten av desember i håp om at det skulle fikse ting. Men det har vært så sårt for både meg og henne. Hun spør kjempeofte, og gråter når jeg sier at puppi er tom. Hun har også blitt mer klengete og graver mye mer ned i genseren enn før. Jeg holdt på å bli gal i jula. Syns så utrolig synd på henne. Så nå som jeg mest sannsynlig ikke får starte på medisin før neste syklus så starta vi opp med ammingen igjen. Gjør meg sikkert bare en bjørnetjeneste, men gud så koselig for både meg og henne den tiden det varer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! 

Du trenger jo ikke å slutte å amme dersom det ordner seg nå? Eller er det noe med medisinene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...