Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du er dritsur. Kjipt å gi seg for kjapt. Men av og til er man bare altfor sliten! Da er det ikke så lett å justere inn hjernen til "woho, nå skal det ligges!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.11.2018 den 7.38, Weebs skrev:

Skjønner godt at du er dritsur. Kjipt å gi seg for kjapt. Men av og til er man bare altfor sliten! Da er det ikke så lett å justere inn hjernen til "woho, nå skal det ligges!" :P

Nope, men heretter skal jeg ikke gi meg for tidlig før jeg VET at EL har vært... Husker jeg kom fram til det sist vi prøvde også, men man blir litt lei når EL varierer fra dag 10 til dag 30 i syklusen liksom. 

 

Nå er jeg rimelig sikker på at EL var på dag 26/27, og da er alt håp ute for denne syklusen. Forventer TR rundt 30.november hvis lutealfasen min fremdeles er på 10-11 dager. Lange og ustabile sykluser burde jo være et godt argument for å få prøve en type medisin i neste syklus eller syklusen etter der igjen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅH nå er jeg sinnsykt frustrert!! Begynte å spotte i går på 9 dpo, og fikk TR i dag. Lutealfase på 9 dager er altfor kort. I tillegg har det seg sånn at jeg skulle ta blodprøve på dag 2, 3 eller 4 i syklusen. I dag er dag 1, i morgen er jeg på reise, så er det lørdag og søndag. Ringte legekontoret and lo and behold, det blir fanken ta meg ikke blodprøve denne syklusen. Jeg klikker i vinkel. Jeg føler meg helt motløs. Vet at vi bare har prøvd aktivt i 2 måneder, men det er så lite som taler for at vi skal klare det på egenhånd. For det første har jeg ustabile og til tider lange sykluser, jeg har en kropp som tydeligvis forsøker seg på EL flere ganger før den får det til, OG jeg har kort lutealfase (for ikke å snakke om at jeg trengte pergo sist). Jeg er så irritert for at vi bor på en liten plass uten privat gyenkolog, og for at jeg må gjennom det offentlige. Vurderer seriøst å kjøpe flybillett til nærmeste by og dra privat der.

 

...dagens utblåsning :kjempesinna: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når det "lille" utbruddet mitt er ferdig så kan jeg si hvor utrolig mye jeg gleder meg til advent! I dag har jeg satt opp julekalenderen til S, og begynt å pakke inn gaver til lille :hjerte: mitt. Jeg elsker jula! Den siste uka har jeg rydda leiligheta så det skal bli plass til mest mulig julepynt, og jeg har kjøpt inn altfor mange juleplagg til S. Til og med mannen har fått seg en julegenser som jeg skal gi i adventsgave. Jeg venter alltid til 1.desember med å pynte, med julebrus og med julemusikk :nisse: Jeg er skikkelig nøye på det. Så nå kan ikke 1.desember komme fort nok! Til meg selv har jeg kjøpt en passe harry julekjole som jeg skal ta på meg på lørdag. Gledings :strix:

Også gleder jeg meg til å reise, vi skal dra alle tre på besøk til familie. Den turen har vært etterlengta, og jeg har sett fram til den i lang tid. Nå har jeg fått gjort ferdig arbeidet som måtte gjøres i forbindelse med vikar og timene i kveld og i neste uke, jeg har vasket 4 maskiner med klær og begynt å pakke. Er kjempefornøyd med meg selv! Nå skal jeg slappe litt av før jeg suser avgårde til jobb. Må pakke resten i kveld, for vi reiser grytidlig i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med denne syklusen! Og utrolig kjedelig å bo så langt unna. Men trodde de blodprøvene man tar tidlig i syklusen ikke var SÅ nøye når de ble tatt? Kunne du ikke ta de dag 5 liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 29.11.2018 den 14.42, bondekone skrev:

Så kjedelig med denne syklusen! Og utrolig kjedelig å bo så langt unna. Men trodde de blodprøvene man tar tidlig i syklusen ikke var SÅ nøye når de ble tatt? Kunne du ikke ta de dag 5 liksom?

Tydeligvis ikke 😣 

Det er greit å være prøver i desember. Har altfor mye å gjøre på jobben, og hjemme går dagene i ett med julegavehandel og andre gjøremål. Også er det masse koselige ting som skjer. Så nå har jeg klart og legge tankene litt til siden, og bare kose meg. Syklusdag 18 allerede, og venter på EL. Har ikke tempet i helga, så mulig den har vært. Men stresser ikke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig ser det ut til at EL var på 18.desember som var dag 20 i syklusen. Har hatt fire dager nå med forhøyet temperatur. I og med at jeg har kort lutealfase er IKM 28.desember. Det blir ikke noe testing før tidligst 30.desember, for vi er på reise fram til det. Jeg kjenner at jeg har null forventninger, nå vil jeg bare kose meg med juleferie 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atziri skrev:

Foreløpig ser det ut til at EL var på 18.desember som var dag 20 i syklusen. Har hatt fire dager nå med forhøyet temperatur. I og med at jeg har kort lutealfase er IKM 28.desember. Det blir ikke noe testing før tidligst 30.desember, for vi er på reise fram til det. Jeg kjenner at jeg har null forventninger, nå vil jeg bare kose meg med juleferie 🎄

Det funka for meg i fjor! Null stress, null forventninger, og El midt i jula. Ble ei julekule det 😁

God  jul! 🎄🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Marimba skrev:

Det funka for meg i fjor! Null stress, null forventninger, og El midt i jula. Ble ei julekule det 😁

God  jul! 🎄🎅

God jul 😊🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo. Ingenting som tilsier noe som helst enda, annet enn at EL har vært. Koser meg med juleferie, men jeg er veldig sliten. Vi feirer hos min familie, så vi er på besøk og det tar på. Men S er en champ, og skikkelig flink (som oftest) 😅

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmerter nå... Hvis lutealfasen er like lang som den pleier skal jeg spotte i dag og få TR i morgen. Det vil si at syklusdag 3 blir på søndag, men legekontoret sa +- en dag, så da passer det med dag 4 på mandag 31. Og det er vel en vanlig dag i samfunnet? Legekontorene er åpne som vanlig? Så får jeg i alle fall tatt blodprøver. Aner ikke poenget, jeg ser jo av temp.økning at jeg har hatt EL, men er jo tydeligvis noe som gjør at det ikke fungerer for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen spotting enda! Men jeg er rimelig stressa, så det kan jo forsinke TR. Vi skulle egentlig kjøre hjem i morgen, men værmeldinga er så dårlig så vet ikke om vi tør å legge ut på veien med S. Så nå veksler jeg mellom å stresse med å pakke, sjekke yr, stresse, grue meg til bilturen som uansett er forferdelig hver gang, og så stresse litt til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen spotting nå heller 🙈 Vi blir ikke å reise i morgen, så jeg får ikke testet før tidligst mandag 😱 13 dpo, så lenge har jeg aldri venta før 😂 Men kan jo godt hende TR kommer før det da... Jeg kjenner ingenting på kroppen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom TR ja. Faen. 

 

10 dagers lutealfase, og bekreftet EL. Blodprøver hos legen på mandag som uansett nekter å skrive ut noe tilsvarende til pergo. Faen faen faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atziri skrev:

Der kom TR ja. Faen. 

 

10 dagers lutealfase, og bekreftet EL. Blodprøver hos legen på mandag som uansett nekter å skrive ut noe tilsvarende til pergo. Faen faen faen.

Fy søren så kjipt. 

Jeg hadde vurdert å reise til gynekolog eller noe privat altså. Idiotlege, spesielt når h*n vet historikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...