Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Seriøst det er sykt vanskelig å tempe med en 20 mnd gammel S i hus. Av og til våkner jeg fire, av og til fem eller seks hvis vi er heldig. Av og til får jeg ikke sovet tre timer sammenhengende heller. Så temp charten min er en eneste stor berg-og-dalbane, umulig å tyde. Tror jeg hadde EL-smerter i går, men det virker litt tidlig i forhold til syklus. Vi begynte å legge inn aksjer annenhver dag på søndag, håper det var tidlig nok. Ifølge tempen var EL allerede på lørdag og det er altfor tidlig. Håper det bare er fordi jeg ikke får tatt til samme tidspunkt. Husker det fra forrige gang at den var all over the place hvis jeg ikke fikk tatt til nøyaktig tidspunkt, noe som var mye lettere som student uten barn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ujevn temping til tross, nå er jeg mest sannsynlig i det magiske dpo-land! Beste tiden syns jeg, for nå er alt mulig 😊 Aksjene våre er godt plasserte, så her burde det være gode muligheter. Har også kjent EL tydelig på høyre side, så håper det er et godt tegn. 3 dpo i dag, og kjenner jeg meg selv rett blir det testing 19.november når jeg er 11 dpo. Kunne godt ha testet 18.nov også, men da er vi på reise. Håperhåperhåper det går vår vei denne måneden! Hadde passa perfekt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Enig, jeg liker også DPO-land :fnise: Det er både gøy og grusomt, egentlig. Tiden går sakte, men jobben er liksom gjort uansett :Nikke:

Gleder meg til neste mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, bondekone skrev:

Håper på positiv test 19 november❤

❤️

10 timer siden, Weebs skrev:

Woho! Enig, jeg liker også DPO-land :fnise: Det er både gøy og grusomt, egentlig. Tiden går sakte, men jobben er liksom gjort uansett :Nikke:

Gleder meg til neste mandag! 

Også har man endelig en bestemt dato å se fram til! Og jeg er alltid evig optimist i starten av dpo-land 😅

 

I dag sank tempen igjen, så da vet jeg ikke 😂 Får bare se det an i morgen. Men ble litt lei meg når jeg tok tempen og så den var gått ned. Så nå trakk fertility friend analysen, og det er ikke noe tydelig EL mer. Så da får vi kjøre på en kveld til da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk journalen i posten fra gynekologen jeg var hos før vi fikk S, så tok den med meg og dro til legen. Hverken hun eller jeg forsto så mye av den. Endte opp med at jeg tok blodprøver i dag for å sjekke stoffskifte, jern og folat, som jo er greit å sjekke uansett. Og hvis mensen kom skulle jeg komme innom på dag 3-4 neste syklus for å sjekke om jeg har hatt EL før jeg evt får henvisning videre. Så jeg er kjempefornøyd 😊 Håper jo såklart jeg ikke får noe mensen denne måneden i det hele tatt, men godt at legen tar meg på alvor og får sjekket opp i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temperaturøkning igjen i dag, så da forholder jeg meg til at 8.november var EL og at jeg nå er 5 dpo. Håper tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tiden jeg er aller mest positiv. Jeg kjenner stikninger på høyre side, er stinn og stram i magen og har ømme bryst opp mot armhulen. Så akkurat nå er jeg evig optimist og tenker at det må gå veien denne måneden! Nyter følelsen, for jeg vet at om noen dager kommer jeg nok til å tvile igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Atziri skrev:

Dette er tiden jeg er aller mest positiv. Jeg kjenner stikninger på høyre side, er stinn og stram i magen og har ømme bryst opp mot armhulen. Så akkurat nå er jeg evig optimist og tenker at det må gå veien denne måneden! Nyter følelsen, for jeg vet at om noen dager kommer jeg nok til å tvile igjen. 

Haha, slik er jeg og. Kikket i dagboka, og ser at jeg nesten konsekvent har vært positiv frem til 7-8 dpo, før jeg blir rett ut pessimistisk. Håper det holder hele veien for dere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bondekone skrev:

Haha, slik er jeg og. Kikket i dagboka, og ser at jeg nesten konsekvent har vært positiv frem til 7-8 dpo, før jeg blir rett ut pessimistisk. Håper det holder hele veien for dere 😊

Er det ikke typisk liksom 😂 Leste også bakover i dagboka at jeg så og si hver prøveperiode har hatt ømme pupper så da kan jeg kanskje stryke det av lista 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer fremdeles stikninger på høyre side, ømme bryst og oppblåst mage. 6 dpo i dag, og tiden går altfor sakte 😣 Kjenner at jeg er tilbake der jeg var da vi begynte å prøve for å få S. Googler alt, leser i alle forum og glemmer all fornuft. Husker også etter 3-4 prøveperioder at behovet for pause fra googling meldte seg, og særlig etter at vi tippet 6 måneder med prøving. Håper virkelig vi slipper å vente like lenge som sist! Kjenner jeg blir helt matt av å tenke på at det tok ett år før jeg ble gravid med S. Men nå har jeg født, ikke gått på hormonprevensjon og har mye mer stabile sykluser. Så er ikke gitt at det skal være like vanskelig som sist 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo og temp dip i dag. Hadde også temp dip på 4 dpo. Merkelig 🤔 Håper likevel EL har vært. Hvis TR kommer så får jeg jo tatt blodprøve hos lege, og da finner vi jo ut av det heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lav temp i dag også. Da kan jeg ikke lenger være sikker på at EL har vært. Men da kan jo mistanken min om at jeg ikke har EL stemme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette liksom. Før i dag trodde jeg EL var på dag 15, men så kom de to lave tempene i går og i dag. Kan ikke komme på noen god grunn til at de skulle bli sånn heller. 

AF0E166E-04A7-4DDC-A2BF-43EFB4FA3E00.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, merkelig, men enig i at det ser ikke ut til at EL har vært. Selv om det er mange høye temper, er det jo ikke særlig kurve. Men de dagene du har lave temp, målte du på samme tidspunkt som de andre? Er ingen feilkilder som kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle som ikke har et blankt hull er målt til samme tid. Vet ikke om det kan være en feilkilde, men jeg våkner ofte rundt fem-halv seks fordi S gråter. Så går mannen inn og står opp med henne, også tar jeg tempen når jeg våkner ordentlig klokka halv syv. Prøvde å lese meg opp på fertility friend og der syns jeg de skrev at det var lurt å ta tempen til vanlig tid selv om man våknet før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, skjønner. Nei, ikke lett å se da... ser du skreiv at du skulle komme inn på dag 3/4 for å sjekke om EL har vært, men det skal jo tas rundt dag 21? Det er ikke mulighet for å gjøre det istedet? Så får du sjekket om EL har vært iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Ser noen plasser at folk sier man må ta blodprøve på dag 21, og andre som sier man kan ta på dag 3-4 i menstruasjonen. Siden legen anbefalte dag 3 i neste syklus tør jeg ikke overprøve det... Hadde det vært noe privat her jeg bor hadde jeg ringt med en gang. Er litt større terskel for å «mase» på det offentlige helsesystemet.

Hva er forresten status hos deg for tiden?

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Atziri skrev:

Jeg aner ikke. Ser noen plasser at folk sier man må ta blodprøve på dag 21, og andre som sier man kan ta på dag 3-4 i menstruasjonen. Siden legen anbefalte dag 3 i neste syklus tør jeg ikke overprøve det... Hadde det vært noe privat her jeg bor hadde jeg ringt med en gang. Er litt større terskel for å «mase» på det offentlige helsesystemet.

Hva er forresten status hos deg for tiden?

Skjønner. Trodde egentlig dag 3/4 handlet mest om eggkvalitet osv, men ser sikkert da og om det har vært EL... 

Intet nytt her🙄 skjønner faktisk ingenting. Så ringer ned igjen i dag tenker jeg,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...