Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Det gikk ganske gradvis :) Jeg kunne sikkert trillet tur på grus etter et par mnd :jepp: 

Da må du nesten ringe å høre hva de sier. Du skal til behandling! :opplyser: Jeg gjorde det ikke og sitter her 8 mnd senere! Ikke diskuterbart engang, det handler om at du skal fungere resten av livet :jepp: Det kan godt hende at de ikke vil behandle deg før om 4 uker så du har jo litt tid å forberede deg på. Ring nå så vet du og kan planlegge når det blir ;) 

Et par måneder? :sjokkert: Uæh, hvordan klarte du da å være alene hjemme med babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jo å gå fra bad til kjøkken osv... gjorde veldig lite husarbeid da. Men å løfte baby, amme i sofaen med Netflix og alt slik var inget problem ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg jo å gå fra bad til kjøkken osv... gjorde veldig lite husarbeid da. Men å løfte baby, amme i sofaen med Netflix og alt slik var inget problem ;) 

Det var jo bra :) Jeg klarer ikke løfte baby eller sitte i sofaen. Prøver å få tak i fysioterapeut nå 👍

Natta har vært skikkelig slitsom. Hun har vist tegn til sult hver halvtime, og kun sovnet inntil meg. Legger vi henne i babynestet begynner hun bare å gråte. Så needless to say så har mor sovet veldig veldig lite :( Hadde veldig mye besøk i går, som var her lenge. Lurer på om det kan ha stresset henne? Hun har i alle fall ikke vært så urolig tidligere. Jaja, får prøve å få litt søvn nå på formiddagen. Hadde bare lyst å få tak i fysioterapeut først... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte vi gi opp babynest om natta ganske kjapt. Hun sov der litt i starten på dagtid, men på natta var det kun kroppskontakt som roet henne. Jeg fant en liggestilling som gjorde (og fremdeles gjør) at vi sov godt :) Litt vanskeligere for deg akkurat nå sikkert :( Håper du får tak i fysioterapeut kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Her måtte vi gi opp babynest om natta ganske kjapt. Hun sov der litt i starten på dagtid, men på natta var det kun kroppskontakt som roet henne. Jeg fant en liggestilling som gjorde (og fremdeles gjør) at vi sov godt :) Litt vanskeligere for deg akkurat nå sikkert :( Håper du får tak i fysioterapeut kjapt!

Regner med vi blir vant med det etterhvert, er bare litt skummelt i starten. Redd for at hun ikke skal få puste og sånn. Klarer du å forklare hvordan dere ligger? :)

Fikk time hos fysioterapeut klokka 15.30 i dag, så det var kjempebra. Grugleder meg, lurer veldig på hvordan det blir når jeg har så vondt i bekkenet og stingene. Blir nok ikke noe godt å bli dratt i da :( Fikk også sovet halvannen time, så nå føler jeg meg litt bedre. Mulig vi må slumre litt til altså :sFun_sleeping: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare et bilde som kom opp da jeg googlet samsoving :fnise: Men vi ser omtrent sånn ut:

samsoving4.jpg

M har sin egen lille dyne som jeg pakker rundt henne og jeg har min store dyne som jeg pakker rundt meg selv :) Under brystet da, hun ammes jo i søvn :P 

Armen har jeg under puta i samme stilling som dama her. Beina har jeg bøyd i en stilling som jeg kjenner er stabil. At jeg verken velter fram eller tilbake. Den andre armen vet jeg ikke helt hvor havner... På hofta kanskje? Det finner du sikkert ut :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er omtrent sånn vi ser ut også :) Da må jeg vel bare venne meg til det og slappe av så jeg også får litt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos fysio? Jeg hadde litt samme erfaring som deg, han ble urolig når det var mye som skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan gikk det :nigo: 

Når O hadde egen dyne så brukte jeg å pakke den rundt han og litt innunder foran slik at han ikke skulle tippe over på magen ;) Vi lå omtrent slik som på bildet. Dyna mi hadde jeg under meg mellom oss og mellom knærne (veldig deilig for bekkenet). Den kunne også ligge på skrått oppover mot skuldra. Anbefaler virkelig å sove i genser slik at du ikke fryser på overkroppen og drar opp dyna di :sjokk:  Nå er O så stor at vi deler en dobbeldyne og han ligger som oftest kliss inntil :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, tar alt til meg :) Fysioterapien gikk fint, hun var forsiktig siden det var så kort tid siden fødsel. Men hun var veldig sint på sykehuset som hadde latt det gå så langt, og hun mente det var veldig uvanlig å ha så vondt. Så ble ikke akkurat beroliget av det. Hun virket veldig bekymret, og sa ingenting om når eller om det kom til å gå over :( Så nå er jeg på tur til legen for å høre om jeg kan få noe kraftigere smertestillende, og om jeg kan bli sykemeldt slik at mannen kan være lengre hjemme med meg. Klarer jo ikke løfte lille snuppa engang sånn som det er nå :(

På den positive siden så var helsesøster innom i dag, og lille S har gått opp hele 200 g siden fredag :strix: Så det tyder på at ammingen går like bra som vi føler det. Heldigvis! Og pappaen er så flink til å ta seg av henne. Han gjør alt, også får jeg kose med amming og fang når jeg klarer. Han er så gull verdt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi det er såpass ja :( Huff det er ikke noe særlig altså. Det høres virkelig ut som en sykmelding er på sin plass, det er akkurat derfor de finnes! Du skal være istand til å ta vare på babyen din uten å være usikker på om du er det :) Men er det bekkenet som er vondt? Vet ikke/husker ikke om du har sagt noe om fødselen eller om det er pga den... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heia! Da har jeg lest meg opp litt igjen her. Gratulerer så mye med lille S!! :nordvesta:

Sender deg samtidig en stor klem, du er råtøff! Ikke glem det, og jeg håper du får den sykemeldinga du trenger nå. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Sprøtt, men nå er vi tilbake i prøvegamet igjen! Trodde jeg skulle være roligere og mer tålmodig denne gangen, men neida. Like gal som sist :tongue: EL har vært, ikke helt sikker på når, men tror vi ligger bra an med aksjer. Aner ikke når jeg kan teste. Har tester liggende fra forrige gang, men de er vel gått ut på dato? S er 20 måneder, og har blitt så stor at det føles overkommelig ut med en til. Bekkenet blir sakte men sikkert bedre. Har slitt med voldsomme smerter helt fram til bare litt over en måned siden. Mange tanker om hvordan det skal gå å bli gravid igjen, men er ved godt mot :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Marimba skrev:
 

Woho! :danse:jeg er med videre! 

Så gøy! Har lest i dagboka di også, du er en supermamma :hjerte:

3 timer siden, Leviora skrev:
 

Hurra! Lykke til! :nigo: 

Takk! 😃

54 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Så gøy at du er tilbake! 

Da blir vi prøvere sammen igjen :hoppendeglad:kjempestas! 

Så gøy! Så det i dagboka di. Kjempespennende! :yvonne:

 

Tenker jeg brenner av en av de gamle testene i morgen jeg... :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:
 

Woho! Jeg er med :biggrin:

Koselig å høre fra deg igjen :hjerte: Ser dere også er i gang! Kult at vi er så samkjørte da :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene gikk ut på dato for over ett år siden :sjokkbla: Så da ble ikke det noe av. Like greit kanskje, fordi temperaturen hadde gått ned i dag. Pleier å bety at jeg får TR i dag eller i morgen :dry: Hadde jo vært et under om det klaffa i pp1 da, siden vi prøvde i ett år sist. Men denne gangen har jeg faktisk ganske stabile sykluser som er mye kortere enn forrige gang. Nå ligger jeg på 26-30 dager, i forhold til forrige gang når jeg hadde sykluser på alt mellom 30-50 dager. Dessuten har jeg ikke gått på noe prevensjon etter fødselen, så føler kroppen er tilbake i en naturlig rytme. Det bør jo gjøre det lettere :Nikke:

 

I dag sa S nei for første gang til den hellige puppetiden før barnehagen :sjokkbla: Fikk helt sjokk jeg. Tok bare to tak og sa «ferdig». Lurer på om det var en engangshendelse, eller om hun begynner å bli ferdig med amminga... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...