Gå til innhold

Hjelp meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for masse gode tips:)

Nå får jeg lønn om 15 dager. Får 27 000. Har regnet at jeg sitter igjen med 3000 til mat og 1500 til annet om jeg betaler ned hele MasterCardgjelden da.

Er det realistisk at jeg kan klare meg på 4500 i en måned med 3 barn hos meg annenhver uke?

Om jeg får til det kan jeg begynne å spare til buffer i september.

Anonymous poster hash: 85608...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må klippe kredittkortene!

Og siden du da står uten noe sikkerhetsnett anbnefaler jeg at du tar de 5-10.000 første kronene du frigjør ved endringene du må foreta til å spare opp en krisebuffer - penger som skal stå helt stille mens du fokuserer 100% på å betale ned gjeld. Krisepengene skal ikke røres før verden omtrent går under; men de skal være der, slik at du ikke må ta ny gjeld hvis noe skulle skje som du MÅ betale. Og når det gjelder å definere en krise, husk f.eks at alt som evt ryker hjemme og må erstattes kan fikses billig eller gratis på finn.no. Du kjøper f.eks ikke nytt kjøleskap om det gamle ryker i din situasjon. Du får med en kompis og henter et gammelt som selges billig eller gis bort. Du må bli kreativ.

Hvorfor skal hun sette av penger til buffer nå, når hun har dyr kredittkortgjeld allerede?

Få bort lånene først. Så skaffe seg buffer.

Anonymous poster hash: 1b860...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse gode tips:)

Nå får jeg lønn om 15 dager. Får 27 000. Har regnet at jeg sitter igjen med 3000 til mat og 1500 til annet om jeg betaler ned hele MasterCardgjelden da.

Er det realistisk at jeg kan klare meg på 4500 i en måned med 3 barn hos meg annenhver uke?

Om jeg får til det kan jeg begynne å spare til buffer i september.

Anonymous poster hash: 85608...499

Syns 3000 til mat og 1500 til annet høres litt lite ut. Dumt hvis du må ta opp igjen ny gjeld fordi du ikke har igjen nok penger. Jeg ville delt det på to lønninger sånn at du sikkert har igjen penger til det du MÅ ha som mat og regninger. :)  Får du penger til overs sparer du disse til neste mnd sånn at du har enda mer og gå på da :)

 

Når mastercarden er betalt vil jeg anbefalle deg og sette opp fast trekk til en sparekonto sånn at du får opparbeidet deg en buffer.

 

Har du prøvd og sette opp et regnskap der du får oversikt over hvor mye du bruker på hvilke poster? Litt lettere og vite hva du kan kutte da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...