Gå til innhold

Prøve periode?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting.. Hvordan regner dere antall prøve perioder? går det på antall menstrasjoner? Har selv skjeldent mens, kan gå både 2 og 3 mnd til vanlig.. Vi har jo prøvd siden desember 2002 men så spurte ei meg om hvor mange prøve perioder, og da ble nå jeg i tvil :oops:

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner slik at en PP er mellom to menser. Har 'normal' mens, så antall måneder er vel lik antall PP hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Kommer an på hvem du snakker med, egentlig... hvis du snakker med noen som ikke har så mye peiling, så blir det lettest å regne i måneder. Men diskuterer du med f.eks banandamen er det greit å snakke om prøveperioder (dvs. mellom to mensturasjoner), siden det er mer presist med tanke på eggløsninger og sånne ting. Hvor mange sjanser dere EGENTLIG har hatt, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. da er det vel ikke så mange pp jeg har hatt da.. har i tillegg nesten aldri eggløsning heller :cry: det er vel egentlig bare å gi opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke gi opp Becca!! Jeg har en venninne som selv nesten aldri hadde eggløsning, hun hadde pco. Men etter 3 år ble hun gravid ved hejlp av pergo, og fikk en nydelig jent. Og når hun nærmet seg året ble hun igjen gravid ved hjelp av pergo, denne gangen med tvillinger! Så det finnes håp!!

Når det gjerlder å telle pp så vil jeg si at man tller menser/eggløsninger, for det er jo så mange sjanser man har hatt. Men, hvis noen spør hvor lenge man har prøvd så ville jeg svar i mnd. For 6 pp kan jo være nesten 1 år for noen, og under 1/2 år for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men diskuterer du med f.eks banandamen er det greit å snakke om prøveperioder

:ler::tunge1:

Om det kommer så langt som at dere skal starte med utredning, så vil jeg "anbefale" at du bruker måneds-betegnelsen.

For kriteriene for utredning er jo at dere har prøvd et år. Så da bør dere heller si det, enn å si 6 pp, liksom (for da blir dere muligens sendt hjem med "resepten" om å prøve i 6 pp lengre) :roll::wink:

(snakker ut fra egen erfaring med lange sykluser og sjeldent eggløsning)

Becca: Ikke gi opp...

Det kommer en sjanse - garantert...

Det kan ta litt tid (for oss 4 år), men det er virkelig verdt det når den dagen kommer. Stå på!!!!

Du kan jo ta deg en tur til legen nå, og legg frem problemet med lange sykluser. Er du heldig så har du en lege som tar deg på allvor med en gang...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...