Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei fysj. Ekle dyr. Er livredd for dem. 

Anonymkode: 4ea47...ef9

De gjør deg ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Stresser opp hunden

- Går inn på soverom/andre rom som kanskje ikke stod på toppen av prioritetslista på rydding

- Blir sittenden selv etter jeg har sagt jeg er trøtt og vil legge meg 3 ganger

- Klager på mat/snacks fordi de plutselig er på en kur

- Går i skap

- Kommer bare for å klage på sitt liv/andre men aldri lar meg slippe til med tilbakemeldinger eller noe. Spør ikke hvordan jeg har det eller forstår at "Kosekveld med jentene" ikke er kodeord for baksnakking av folk jeg knapt nok kjenner. Og blir sur hvis jeg ymter frempå at de overreagerer eller at det er vanskelig å si noe når jeg ikke vet begge sider. Bare lesser all dritten over på meg før de drar igjen. 

Anonymkode: 85a67...d16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som blir dritings og knuser dyre/uerstattelige glass selv etter jeg har bedt dem om å IKKE drikke av de glassene på vors.. Irriterende om noe knuses uansett pga fyll, men ekstra irriterende når man ber om at de lar glassene stå på forhånd.. 

Liker generelt ikke at folk tar seg friheter i mitt hjem ved å gå i skap osv, foretrekker å gjøre det selv om de trenger glass osv. Kall meg gjerne sær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Honey Dew skrev:

De gjør deg ingenting.

Neida, de er bare smittebærere av salmonella og musepest... 

Anonymkode: bf316...283

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke de som åpner skap og tar seg til rette med mat og drikke, går i skapene på badet osv. Selv om vi kjenner hverandre godt, føler jeg at det er en grense (og de aller fleste har takt og tone, da). Blir også litt lei av de som aldri går igjen... Hyggelig med besøk, men etter x antall timer er det på tide å dra hjem. Er heller ikke spesielt glad i uanmeldte besøk, og spesielt er det irriterende når jeg står i treningsklær og skal ut, skal på jobb i løpet av kort tid, eller har en avtale. Det går an å ringe og spørre om det passer. Og ta av skoene i gangen, jeg liker ikke sand og skitt over gulv og tepper, synes det er helt unødvendig å gå med sko inne på varme, rene gulv.

Uff, nå hørtes jeg grinete ut...

Anonymkode: 2297c...4fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forundret over alle som irriterer seg over gjester som åpner skap, tar seg til rette i kjøleskapet, osv. Jeg ante ikke at folk gjorde sånt! Har aldri opplevd det fra gjester selv, og kunne selvsagt aldri i livet falt meg inn å gjøre sånt borte hos andre. :overrasket:

Anonymkode: bf316...283

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2020 den 21.42, fiskennemo skrev:

Slår av lyset på badet. 

Sitter på telefonen hele tiden. 

Tar seg til rette i kjøleskapet. 

De to siste forstår jeg, men å irritere seg over at folk slukker lyset etter seg? Det bør jo alle gjøre?

Anonymkode: ce424...4b1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ekkelt med å gå barbent? Seriøst spørsmål. Jeg går ofte barbent i sko året rundt, og ja jeg tar av meg skoene i gangen. Hva er ekkelt med rene føtter?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg tør å dra på besøk til noen noen gang igjen 😳😳 her var det mange fallgruver ! Hos oss har vi rimelig lave skuldre, og vi liker at folk tar seg til rette(til og med noe så galskap som å bruke håndklær, gå på do, ta seg mat og gå barbeint) .. synes det er deilig å ikke være fult så sær som mange her..  har aldri opplevd at folk griser til hos oss noen utpreget, så det har aldri vært noe problem! 
 

har derimot opplevd det motsatte en gang. Hadde besøk av ei som var oppe på natta og vasket huset, lagde system på ting, flyttet rundt på ting og «ryddet». DA ble jeg rett og slett kjempefornærmet! Vi har det både rent og rydding, og plutselig måtte jeg lete etter alt mulig... 

har også ei venninne vi har måttet si fra til et par ganger fordi hundene hennes løper rundt hele huset, tisser og bæsjer overalt på tomta og er i møbler. Vår hund ligger på plassen sin inne, går på do utenfor gjerdet vårt og er kun i sofaen en gang i blant når vi sier det er ok. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takhøyden er ganske gøy, og det skal litt til for å irritere meg. Men å komme inn i min bolig å kommentere hvordan hunden min skal oppdras eller å gi h*n mat ved spisebordet godtar jeg ikke. Gir du hunden min mat ved spisebordet så forventer h*n å få mat derifra neste gang det spises...

Anonymkode: 9de0a...0b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takhøyden er ganske gøy, og det skal litt til for å irritere meg. Men å komme inn i min bolig å kommentere hvordan hunden min skal oppdras eller å gi h*n mat ved spisebordet godtar jeg ikke. Gir du hunden min mat ved spisebordet så forventer h*n å få mat derifra neste gang det spises...

Anonymkode: 9de0a...0b3

Høy ikke gøy 😛 

Anonymkode: 9de0a...0b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få si at her var det ekstremt mange særinger.... Noen av dere hadde jeg hatt angst for å reise på besøk til!

Anonymkode: 9de0a...0b3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke så godt at de kommer inn ytterdøra engang, men har de først gjort det kan de gjøre hva de vil unntatt å plage dyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, MegSelv11 skrev:

Hva er ekkelt med å gå barbent? Seriøst spørsmål. Jeg går ofte barbent i sko året rundt, og ja jeg tar av meg skoene i gangen. Hva er ekkelt med rene føtter?

Føtter er sykt ekkelt. Tviler jeg på at jeg er alene om å mene det. Jeg hadde reagert hvis noen kom hit og gikk uten sokker 🙃

Anonymkode: c3803...891

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Føtter er sykt ekkelt. Tviler jeg på at jeg er alene om å mene det. Jeg hadde reagert hvis noen kom hit og gikk uten sokker 🙃

Anonymkode: c3803...891

Takk for svar! Det så ut som det var to camps, en med ekkelt å være barbent, og en med at sko inne er ekkelt. Jeg syns også føtter er ekkelt, men bryr meg ikke om gjester går barbent. Verre å tråkke inn med sko. Skal folk ha med seg sokker i veska om sommeren, for eksempel?

Endret av MegSelv11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegSelv11 skrev:

Men like mange sier at å gå med sko inne er ekkelt. Jeg syns også føtter er ekkelt, men bryr meg ikke om gjester går barbent. Skal folk ha med seg sokker i veska om sommeren, for eksempel?

Ville ikke hatt utesko inne her heller, med unntak av hvis det er eldre folk (type besteforeldre). Vet man at man skal bort så er det jo ikke akkurat store jobben med å ta med seg et par sokker i veska før man drar, evt velger sko hvor det er helt naturlig å ha sokker i. Mulig du har velstelte føtter, men det er altfor mange som ikke har det. 

Anonymkode: c3803...891

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, MegSelv11 skrev:

Takk for svar! Det så ut som det var to camps, en med ekkelt å være barbent, og en med at sko inne er ekkelt. Jeg syns også føtter er ekkelt, men bryr meg ikke om gjester går barbent. Verre å tråkke inn med sko. Skal folk ha med seg sokker i veska om sommeren, for eksempel?

Jeg har alltid med meg et par sokker når jeg skal bort hvis jeg går barbent i sko på sommeren. Synes det er så sinnsykt ekkelt når andre går barbeint hos meg at det kunne ikke falt meg inn å gå barbeint hos noen andre heller. 

Anonymkode: 8d14c...5d9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid med meg et par sokker når jeg skal bort hvis jeg går barbent i sko på sommeren. Synes det er så sinnsykt ekkelt når andre går barbeint hos meg at det kunne ikke falt meg inn å gå barbeint hos noen andre heller. 

Anonymkode: 8d14c...5d9

Bra noen er helt enige med meg 🙏 Jeg går heller ikke barbeint hos andre fordi jeg synes det er sykt ekkelt at noen skal gå barbeint hos meg. Klarer å huske et par med sokker før jeg drar.

Anonymkode: c3803...891

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har alltid med meg et par sokker når jeg skal bort hvis jeg går barbent i sko på sommeren. Synes det er så sinnsykt ekkelt når andre går barbeint hos meg at det kunne ikke falt meg inn å gå barbeint hos noen andre heller. 

Anonymkode: 8d14c...5d9

Fascinerende, har aldri falt meg inn. Men jeg kommer fra en barbent familie, vi går barbent hele året stort sett. Men har rene, pene og velstelte føtter og går ikke barbent ute. Artig å vite at vi kanskje har plaget livet av en haug med folk.
For meg kan folk gjøre som de vil hjemme hos meg, men setter pris på om folk tar av seg skoa. Gjør de ikke det så bryr det meg ikke stort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takhøyden er ganske gøy, og det skal litt til for å irritere meg. Men å komme inn i min bolig å kommentere hvordan hunden min skal oppdras eller å gi h*n mat ved spisebordet godtar jeg ikke. Gir du hunden min mat ved spisebordet så forventer h*n å få mat derifra neste gang det spises...

Anonymkode: 9de0a...0b3

JAA! Hadde en kjerring på besøk en gang. Hun var dama til broren til mannen min. Hun er brutal mot sin egen hund. Knipser den, kniper den og lugger den. Og, skyt meg gjerne, jeg bryr meg ikke om det. Din bikkje, gjør som du vil. MEN, det kvinnemennesket der kom inn i MITT hus og mente at katten min ikke hadde noe i MIN sofa å gjøre, så hun løftet den etter nakken og slang den på gulvet!! Katten, som har opplevd brutal vold før(dyrebeskyttelse-katt) ble livredd og gjemte seg helt til jeg fikk han ut. Jeg stod i trynet på kjerringa og brølte til henne og ba henne komme seg til helvete ut. 
 

Hun og broren til mannen min slo opp kort tid etterpå :) 

 

 

Anonymkode: 06f20...010

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...