Gå til innhold

Hva feiler det kunder i norske butikker? Frekke som f****...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest lipgloss

Sorry men

 

Jobbe i butikk =Undermenneske i dagens samfunn

Syns ikke noe om sånne utsang:( alle jobber er like viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt off topic, men jeg sliter med at noen ser ut til å tro at cola er et vidt begrep, så når jeg ber om en cola, står jeg plutselig der med en pepsi, eller enda verre pepsi max, eller cola light/Zero eller noe annet som ser ut som cola.
Når jeg ber om en cola, vil jeg ha en cola, vil jeg ha en cola light ber jeg om det.
Det har blitt litt gnisninger av det, for når jeg står der med en brus jeg ikke vil ha og ønsker å få nettopp det jeg ba om, så blir av og til butikkansatte litt gretne. Og jeg har opplevd mer enn en gang å betale for en cola og ende opp med en cola light eller pepsi max og når jeg vil bytte så har de ikke cola. 
Det verste var den eldre damen som ga meg en sitron brus etter at jeg hadde betalt for en cola og mente at brus var brus.



Anonymous poster hash: 7b038...767
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid at jeg "skal ha". Det er det jeg skal. Jeg bruker MINE penger på å KJØPE en vare som er mildt sagt overpriset.

Da kryper jeg ikke for kassadamen ved å si: "kan du være så snill å selge meg en cola, tusen takk".

Frekke kunder er vel en ting. Sure kasssdamer derimot. Jeg kommer inn i butikken som en betalende kunde. Det minste jeg forventer da er et "hei" i kasss. Ofte får jeg verken "hei" eller oppgitt summen på varene, ikke et blikk, ikke spm om kvittering, ikke et "hadet".

Det er jeg som kunde som betaler lønna deres. Sure kassadamer som ikke ofrer meg et blikk eller et "hei" er det verste jeg vet. Dere er ansatt i et serviceyrke. Uansett hvor sur kundene er så skal dere i kassa være høflig og hyggelig mot alle kunder, uansett, fordi det er jobben deres!

Å ikke si hei, ikke se på meg, gjerne skravle og kakle med kolleger eller andre kunder uten å ofre meg et blikk er ikke å gjøre jobben deres. Eller å ikke si summen, eller spørre om jeg trenger pose. Selvfølgelig trenger jeg pose, hvor ellers skal jeg gjøre av 3 liter melk, 2 brød, smør, vaskepulver, grønnsåpe, fiskepinner, kattemat, juice, egg og de 20 andre artiklene jeg har handlet, når du ser at jeg kommer i shorts og singlet med kortmappa i lomma? Skal jeg bære en og en vare ut døra til bilen?? Hadde du sett på meg hadde du sett at jeg ikke hadde med en ryggsekk. Eller når dere ser jeg stirhandler for en uke, en full handlevogn til 1500-2000 kr, hvordan i all verden skal jeg få plass til alt i de TO posene som blir slengt på båndet?

Eller når dere slenger varene mine nedover båndet slik at melkekartonger sprekker, kjeks blir knust, den halve melonen blir knust eller ukebladet blir knørvet inni båndet?

Eller det faktum at jeg ikke får kvitteringen, eller får det dumme spm om jeg vil ha kvittering?? Selvfølgelig skal jeg ha kvitteringen! Hvordan skal jeg ellers se om dere har slått inn rett?? Hvordan sksl jeg klage på dårlige varer om jeg ikke har kvittering??

Ja det er nok mange frekke kunder, men butikkansatte er ansatt i et serviceyrke, og det er deres forbanna plikt å opptre høflig mot kundene deres. Og det finnes mange frekke og uhøflige butikkansatte som overhodet ikke skulle sittet i den kassa, som jeg har skrevet om over.

Anonymous poster hash: 469ef...79e

Wow, nå jobber ikke jeg i service-yrket (Gudskjelov), men jeg tror jeg forstår hvorfor vedkommende ikke gidder å ofre sin tid for slike "energityver" som du høres ut som. Når hun bak kassa snakker blidt med andre kunder, men ikke deg. Ta et hint. Hun jobber ikke for deg, det å småsnakke er ikke nødvendigvis en plikt. Bør ikke du som kunde være fornøyd med å få det du kom dit for? Varer. De bak kassa er der for å selge ting, ikke drive med smalltalk og for å sosialisere deg, da finnes det andre steder å gå...  Du får varene du betaler for, ergo har personen bak kassa gjort sin jobb.  

 

Har aldri opplevd at jeg har fått en sur tone i en butikk, sier de ikke "hei" så sier jeg "hei" og får alltid et hyggelig smil tilbake. Kanskje du bør tenke over hvordan signaler du sender ut dersom du opplever dette så ofte...

Du betaler lønna ja, du er en sånn en. Nei, det gjør deg fortsatt ikke til en sjef over de bak kassa, du trenger varene som blir solgt, like mye som butikken trenger penger, du gjør dem ikke en tjeneste. Dette er nesten som ufordragelige folk som bare er frekke kommer inn i en butikk og bare "Nei, jeg skal aldri handle her igjen!" Å nei, så synd!  

 

Du klager jo tydeligvis på alt som foregår i en kasse.

 

Skal du være sikker på at du får med kvittering, si "Tar gjerne kvitteringen" Det er lov det også, du må ikke vente til du blir spurt. Men igjen, da får man ikke noe å klage over. 

Skal du ha pose, si: "Og X antall poser". Verre er det ikke.  

Det er mange som har med egne poser.

Om en vare blir ødelagt av å bli sendt ned på båndet så sier du det bare, og du får nok ny gratis.

 

Nei, jeg synes synd på dere som sitter i kassa og må hanskes med slike som over her. Dere gjør en flott jobb! Bare synd dere sitter så lagelig til hugg for de som har problemer og lar det gå utover andre.

Anonymous poster hash: e693a...42d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jobber i Elektronikkbransjen, spesifikt med service, reklamasjoner og reparasjoner. Her er det mange sure miner. Min jobb er å snu et surt fjes om til et smilefjes, så vi har ganske mange rettigheter/muligheter til å gjøre kunden fornøyd. 

De aller aller fleste går fra butikken veldig fornøyde, men noen kommer med så feil innstilling før de i det hele tatt har sagt hei. Hadde jeg sagt, beklager dette kan jeg ikke hjelpe deg med, eller noe i den duren, kunne jeg skjønt en reaksjon. Men de som er så ekstremt misfornøyd før de i det hele tatt har forklart hva som er galt, er de værste. Jeg har en del saker jeg kunne delt her, men denne er ferskest. 

<Kunde kommer rasende inn i butikken og slenger en helt ny mobiltelefon (s9+) på disken>
"Du har nøyaktig 1 minutt på å fikse denne mobiltelefonen, hvis ikke skal jeg ha en ny!"

- Okei, så leit, hva er det som feiler mobiltelefonen din?

"Den er dau, kjøpte den for 10 dager siden, fiks den nå!"

<Ser på telefonen, holder inne av/på knappen i 3 sekunder, telefonen slår seg på>

- Se der ja, var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med i dag?

"Helvettes unge, spurte om han hadde slått den av og på"

<går ut av butikken i full fart, litt rød i ansiktet>

- Ha en fortsatt fin dag!

Anonymkode: 5fc91...f1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ikke er lett å forholde seg til enkelte noen ganger, men folk er forskjellige. Det vil alltid være noen som er frekk.

Anonymkode: 8dbcf...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2015 den 13.38, Pawn Hearts skrev:

Unnskyld, men å sette seg i andres sko er ikke særlig høflig. :ler:

 

Kundene har ofte en stressende hverdag, og de kan ha tankene helt andre steder når de kommer til deg. Kanskje de planlegger henting og bringing av barn, matlagning, oppgaver på jobben eller noe helt annet vi aldri kunne gjettet oss til. De kan ha sykdommer, en psykopatisk eller udugelig sjef, et dårlig ekteskap, skakkjørt økonomi, demente foreldre eller barn med problemer. Det er selvsagt ikke bra at de lar det gå ut over deg, men prøv i det minste å tenke at det ofte bunner i frustrasjon og misnøye som ikke har noe med deg å gjøre. Handleturen er gjerne én av flere etapper i et stressende løp der målet er å rekke alt før man endelig kan dette apatisk ned i sofaen og glo på TV.

Må bare si en ting. Maaaaaaange som har en stressende hverdag. Blant annet med full jobb, overtid, barn og flere andre ting som tar tid.

Er allikevel ikke frekk. Selvkontroll heter det kanskje. Og oppdragelse.

men Ts du må prøve å ikke bry deg. De har det tydeligvis ikke bra i livet sitt. Men ikke la de ødelgge din hverdag 🤗 Gi faen 😬

Anonymkode: 3aeae...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette er ikke bare i Norge. 
Og det er heller ikke bare i butikker, men restauranter og kafeer også. Folk kan jo være svært hyggelige, men som kunder ser de deg ofte bare som en robot, bli direkte sure og fornærma om du ikke hadde den super sjeldne varen for det helt spesielle behovet deres, det er din skyld at prisene er så høye og det er din skyld at flyene er forsinket og vi stenger i det du kommer sulten og vil ha mat 😛 ... hilsen x medarbeider på Oslo lufthavn. 

Anonymkode: d175b...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2015 at 3:49 PM, AnonymBruker said:

Litt off topic, men jeg sliter med at noen ser ut til å tro at cola er et vidt begrep, så når jeg ber om en cola, står jeg plutselig der med en pepsi, eller enda verre pepsi max, eller cola light/Zero eller noe annet som ser ut som cola.
Når jeg ber om en cola, vil jeg ha en cola, vil jeg ha en cola light ber jeg om det.
Det har blitt litt gnisninger av det, for når jeg står der med en brus jeg ikke vil ha og ønsker å få nettopp det jeg ba om, så blir av og til butikkansatte litt gretne. Og jeg har opplevd mer enn en gang å betale for en cola og ende opp med en cola light eller pepsi max og når jeg vil bytte så har de ikke cola. 
Det verste var den eldre damen som ga meg en sitron brus etter at jeg hadde betalt for en cola og mente at brus var brus.

 


Anonymous poster hash: 7b038...767

 

Cola er ikke et merkenavn, det er betegnelsen på en type brun brus. Coca Cola er et merkenavn. Har du bedt om kun cola kan du få mye forskjellig servert og det er din egen feil og ikke betjeningens.

Fra wikipedia: "Cola is a sweetened, carbonated soft drink flavored with vanilla, cinnamon, citrus oils and other flavorings. Most contain caffeine, which was originally sourced from the kola nut, leading to the drink's name, though other sources are now also used. (...) Most modern colas usually contain caramel color, and are sweetened with sugar and/or high-fructose corn syrup. They now come in numerous different brands. Among them, the most popular are Coca-Cola and Pepsi. "

Endret av Knirke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2015 at 11:59 AM, AnonymBruker said:

Jeg sier alltid at jeg "skal ha". Det er det jeg skal. Jeg bruker MINE penger på å KJØPE en vare som er mildt sagt overpriset.

Da kryper jeg ikke for kassadamen ved å si: "kan du være så snill å selge meg en cola, tusen takk".

 

Frekke kunder er vel en ting. Sure kasssdamer derimot. Jeg kommer inn i butikken som en betalende kunde. Det minste jeg forventer da er et "hei" i kasss. Ofte får jeg verken "hei" eller oppgitt summen på varene, ikke et blikk, ikke spm om kvittering, ikke et "hadet".

Det er jeg som kunde som betaler lønna deres. Sure kassadamer som ikke ofrer meg et blikk eller et "hei" er det verste jeg vet. Dere er ansatt i et serviceyrke. Uansett hvor sur kundene er så skal dere i kassa være høflig og hyggelig mot alle kunder, uansett, fordi det er jobben deres!

Å ikke si hei, ikke se på meg, gjerne skravle og kakle med kolleger eller andre kunder uten å ofre meg et blikk er ikke å gjøre jobben deres. Eller å ikke si summen, eller spørre om jeg trenger pose. Selvfølgelig trenger jeg pose, hvor ellers skal jeg gjøre av 3 liter melk, 2 brød, smør, vaskepulver, grønnsåpe, fiskepinner, kattemat, juice, egg og de 20 andre artiklene jeg har handlet, når du ser at jeg kommer i shorts og singlet med kortmappa i lomma? Skal jeg bære en og en vare ut døra til bilen?? Hadde du sett på meg hadde du sett at jeg ikke hadde med en ryggsekk. Eller når dere ser jeg stirhandler for en uke, en full handlevogn til 1500-2000 kr, hvordan i all verden skal jeg få plass til alt i de TO posene som blir slengt på båndet?

Eller når dere slenger varene mine nedover båndet slik at melkekartonger sprekker, kjeks blir knust, den halve melonen blir knust eller ukebladet blir knørvet inni båndet?

Eller det faktum at jeg ikke får kvitteringen, eller får det dumme spm om jeg vil ha kvittering?? Selvfølgelig skal jeg ha kvitteringen! Hvordan skal jeg ellers se om dere har slått inn rett?? Hvordan sksl jeg klage på dårlige varer om jeg ikke har kvittering??

 

Ja det er nok mange frekke kunder, men butikkansatte er ansatt i et serviceyrke, og det er deres forbanna plikt å opptre høflig mot kundene deres. Og det finnes mange frekke og uhøflige butikkansatte som overhodet ikke skulle sittet i den kassa, som jeg har skrevet om over.

 

Anonymous poster hash: 469ef...79e

Får en følelse at du er en av dem :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2015 den 13.43, Petra75 skrev:

Forstår din frustrasjon, bortsett fra en ting: Når jeg er i butikken for å kjøpe en cola, sier jeg "Jeg skal ha en cola". Hadde jeg fått denne colaen av butikken, hadde jeg spurt pent om "kan jeg få en cola, takk", men så lenge jeg må betale overpris for den har jeg ingen problemer med å si at jeg skal ha.

Nå er det vel ikke den ansatte, som du er uhøflig mot, som har bestemt prisen...

Anonymkode: de24c...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...