Gjest redd og lei Skrevet 9. september 2004 #1 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg trenger noen å snakke med. Jeg sliter så fælt om dagen og tror det er nødvendig å treffe en psykolog eller lignende. Hvordan går jeg frem? fastlegen min er også en venn av familien, så kan jeg unngå å gå om den veien så er det godt. Er det noen man kan kontakte direkte? Det er så vondt å gråte som jeg gjør, være deprimert, ikke kunne smile, ha det fysisk vondt pga denne krisen som det virker som jeg er i. Kan ikke snakke med de rundt meg om alt heller, så jeg blir gal av å føle meg så ensom :cry: :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 9. september 2004 #2 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg tror du må få henvisning til psykolog. Skjønner at du vil gå utenom fastlegen din, iom han/hun er venn av familien. Men husk at legen uansett har taushetsplikt :-) Kan du ikke evnt ta kontakt med en annen lege? Uansett, håper ting lysner for deg. Sender deg en good :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #3 Del Skrevet 9. september 2004 Fant denne siden på nettet http://www.nettpsykologen.no/ Hvis ikke dette er noe for deg kan du gå inn på http://www.gulesider.no/gsi/index.jsp og søke på psykolog. da finner du helt sikkert en som er i nærheten av der du bor. Tror du bare kan ringe å få en time. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gråtende Skrevet 9. september 2004 #4 Del Skrevet 9. september 2004 Hei gjest. Har det også veldig tungt for tiden. Har hatt vanskelig med å oppsøke hjelp - selv om jeg vet at jeg trenger det. Jeg har snakket litt med en i familien, nå har jeg skjønt at jeg må til lege. Så i morgen skal jeg på legekontoret å få en "øyeblikkelig hjelp" time (er veldig lang ventetid hvis ikke her). Kontakt en lege du har tillit til. Få en time så fort som mulig - gi beskjed om at det haster. Håper vi begge to får det bedre snart. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redd og lei Skrevet 9. september 2004 #5 Del Skrevet 9. september 2004 takk skal dere ha :-( jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Det første jeg kunne tenkt meg nå var bare å fortalt situasjonen min til noen, fått det av brystet. Og fått høre andres oppfatning av dette. Men det å skrive et innlegg her inne om alt, det vil jeg ikke. Det blir ikke tatt seriøst av mange, man blir stemplet og jeg orker ikke stygge, useriøse kommentarer fra de som ikke skjønner meg. Men jeg vil ikke fortelle det til samboer eller veninner. Føler meg så alene. Den eneste som jeg har kunnet prate om dette med det er en annen mann og han er jo del av problemet, eller det forstyrrende element. Og vi har ikke den kontakten nå, så da har jeg ikke han heller. Men ser jo og at han ikke er den rette å ty til uansett antakeligvis. ÅÅÅ, jeg må fungere igjen, for det gjør jeg ikke nå :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #6 Del Skrevet 10. september 2004 hei du... føler med deg og håper du får snakket med noen. hvis du vil kontakte psykolog, så vil jeg annbefale deg å ta det via en lege. selv om fastlegen din er en venn av familien, så har han/hun ikke rett til å fortelle videre det du sier inne på kontoret. håper det løser seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 10. september 2004 #7 Del Skrevet 10. september 2004 Har lest annet sted på forumet at man på legevakten (iallefall noen steder) har utdannede folk man kan snakke med hvis man er i en krise eller har fått psykiske problemer. Man betaler for dette. Se i telefonkattalogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #8 Del Skrevet 10. september 2004 Du trenger ikke henvisning fra lege for å gå til psykolog. Man kan gå til privat psykolog uten henvisning. Dette koster litt mer, men er en fordel fordi man slipper de laaange køene som offentlige psykologer har. Jeg fikk time uken etter jeg ringte når jeg ringte en privat. Jeg vil anbefale deg å søke hjelp fort! Håper ting blir bedre for deg! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gråtende Skrevet 10. september 2004 #9 Del Skrevet 10. september 2004 Jeg var hos psykiater i dag. Det var godt å snakke med noen. Håper du klarer å finne hjelp. Alltid godt å få ting ut - selv om det er vanskelig. Tenker på deg og håper at det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå