Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.12.2018 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Det er kjempefint med folk som vil tjene landet sitt. Men de som reiser til Afghanistan el gjør det ikke for å tjene landet sitt men for å få action. Det kan de godt få lov til slik folk får lov til å basehoppe og sånt også, men det er bare teit når de påstår at det handler om fedrelandet. Hvis de var så opptatt av å tjene fedrelandet hadde de jobbet på frivilligsentral og gjort nytte for de mange eldre som faktisk bygde landet i stedet for å fly til utlandet så de kunne få lov til å krige litt.

Det er vondt å ha ptsd, men ikke forvent sympati når det er frivillig selvpåført.

Anonymkode: 07b83...79e

Du vet norge stort sett har fredsbevarende styrker. Dvs soldatene reiser til utlandet for å stoppe at folk dreper naboen sin pga forskjellig trosretning eller annet utseende enn dem selv. De reiser ikke for action er du helt blåst. Blir så oppgitt av uinformerte mennesker som deg. 

Anonymkode: 8c419...a34

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet norge stort sett har fredsbevarende styrker. Dvs soldatene reiser til utlandet for å stoppe at folk dreper naboen sin pga forskjellig trosretning eller annet utseende enn dem selv. De reiser ikke for action er du helt blåst. Blir så oppgitt av uinformerte mennesker som deg. 

Anonymkode: 8c419...a34

De gjør sikkert mye bra, men det har da ingenting å gjøre med å tjene fedrelandet. Det finnes mer enn nok måter å bidra på. Utenlandstjeneste i forsvaret er for dem som ønsker å kombinere det med eventyr og action. Det er ikke noe galt i det, men ikke prøv å fremstill det som et edelt offer. Det er menneskelig natur, menn i trygge land som Norge trenger ofte et utløp for drivet til å slåss. Som sagt helt normalt, bare ikke det spor mer nobelt enn å jobbe på frivilligsentral. Og de vet utmerket godt at det er farlig og utsetter seg for det likevel så det er ikke synd på dem som er stressa når de kommer hjem.

Anonymkode: 07b83...79e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet norge stort sett har fredsbevarende styrker. Dvs soldatene reiser til utlandet for å stoppe at folk dreper naboen sin pga forskjellig trosretning eller annet utseende enn dem selv. De reiser ikke for action er du helt blåst. Blir så oppgitt av uinformerte mennesker som deg. 

Anonymkode: 8c419...a34

Vi sender fredsbevarende soldater med den ene hånden og drapsvåpen med den andre. Ingen skal si vi ikke er med på å skape balanse i verden!

Anonymkode: 11610...b52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De gjør sikkert mye bra, men det har da ingenting å gjøre med å tjene fedrelandet. Det finnes mer enn nok måter å bidra på. Utenlandstjeneste i forsvaret er for dem som ønsker å kombinere det med eventyr og action. Det er ikke noe galt i det, men ikke prøv å fremstill det som et edelt offer. Det er menneskelig natur, menn i trygge land som Norge trenger ofte et utløp for drivet til å slåss. Som sagt helt normalt, bare ikke det spor mer nobelt enn å jobbe på frivilligsentral. Og de vet utmerket godt at det er farlig og utsetter seg for det likevel så det er ikke synd på dem som er stressa når de kommer hjem.

Anonymkode: 07b83...79e

Nei. De som ønsker det anses ikke skikket til å sendes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Husholdning1 said:

Nei. De som ønsker det anses ikke skikket til å sendes.

Sendes nordmenn i krigen mot sin vilje mener du? Hvem i huleste prøver å komme inn i spesialstyrkene hvis de for alt i verden ønsker å slippe å havne i en krigssone?

Anonymkode: 07b83...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendes nordmenn i krigen mot sin vilje mener du? Hvem i huleste prøver å komme inn i spesialstyrkene hvis de for alt i verden ønsker å slippe å havne i en krigssone?

Anonymkode: 07b83...79e

Nei. Derfor har jeg ikke skrevet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det er riktig at homofile og lesbiske skal få barn sammen. Jeg mener at et barn skal ha en far og en mor i livet sitt.

Jeg har fordommer mot dem som skal ha barn for bare egen egoisme, uten å tenke på barnets beste.

Anonymkode: 969a6...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke homofile\lesbiske burde få gifte seg

 

Jeg synes heller ikke heterofile burde få gifte seg

 

Forby ekteskap for alle

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke barn burde få lov til å få barn. Det burde være 20 års grense på å bli forelder. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som drar "diskrimineringskortet" i tide og utide. Nei, det er ikke alltid slik at du nektes noe fordi du er sort/hvit/kvinne/mann/homo etc men fordi du ikke klarte å oppføre deg. Jo, regler gjelder for deg og. 

Folk som finner rasisme i alt. Jeg trur de leter med lupe for å kunne dra det kortet. 

Folk som er for tykke for å jobbe burde blitt stilt treningskrav til for å få full midlertidig trygd. 

Anonymkode: 83b84...df2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- voksne mennesker med kun VGS som "utdanning"

- folk som fester hver bidige helg

- Folk med stygge tatoveringer( tatoveringer generelt er harry)

-Overaktive bekjente på insta, der de gjerne poster om alt og ingenting og topper det hele med teite sitater.

- Folk med stygg interiør stil der de eier ingenting gammelt med sjel, men i stedet har bombardert huset med kähler og slikt søppel. 

 

Anonymkode: 2f1d4...162

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er riktig at homofile og lesbiske skal få barn sammen. Jeg mener at et barn skal ha en far og en mor i livet sitt.

Jeg har fordommer mot dem som skal ha barn for bare egen egoisme, uten å tenke på barnets beste.

Anonymkode: 969a6...82e

Kunne ikke sagt meg mer enig! Amen

Anonymkode: 691dd...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- voksne mennesker med kun VGS som "utdanning"

- folk som fester hver bidige helg

- Folk med stygge tatoveringer( tatoveringer generelt er harry)

-Overaktive bekjente på insta, der de gjerne poster om alt og ingenting og topper det hele med teite sitater.

- Folk med stygg interiør stil der de eier ingenting gammelt med sjel, men i stedet har bombardert huset med kähler og slikt søppel. 

 

Anonymkode: 2f1d4...162

Vil du fortelle hvorfor?

Anonymkode: efe22...8bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- voksne mennesker med kun VGS som "utdanning"

- folk som fester hver bidige helg

- Folk med stygge tatoveringer( tatoveringer generelt er harry)

-Overaktive bekjente på insta, der de gjerne poster om alt og ingenting og topper det hele med teite sitater.

- Folk med stygg interiør stil der de eier ingenting gammelt med sjel, men i stedet har bombardert huset med kähler og slikt søppel. 

 

Anonymkode: 2f1d4...162

Den øverste var stygg synes jeg. Som om at kun vgs-utdanning gjør deg dum og mindre verdt enn de med høyere utdanning.  

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Det er kjempefint med folk som vil tjene landet sitt. Men de som reiser til Afghanistan el gjør det ikke for å tjene landet sitt men for å få action. Det kan de godt få lov til slik folk får lov til å basehoppe og sånt også, men det er bare teit når de påstår at det handler om fedrelandet. Hvis de var så opptatt av å tjene fedrelandet hadde de jobbet på frivilligsentral og gjort nytte for de mange eldre som faktisk bygde landet i stedet for å fly til utlandet så de kunne få lov til å krige litt.

Det er vondt å ha ptsd, men ikke forvent sympati når det er frivillig selvpåført.

Anonymkode: 07b83...79e

Så du vil ikke at noen skal beskytte deg den dagen krigen kommer hit? Har du ikke andre tanker om det enn at det er "kjempefint"?

De soldatene og de offiserene vi har er pliktig til å delta der de trengs, i forhold til de bestemmelser som er gitt på høyt nivå.

Det tar de sjansen på at de takler den dagen de verver seg i forsvaret. De tar også sjansen på at de er ute i første linje for å forsvare deg den dagen det trengs her. Og de drar til andre deler av verden for å være en del av forsvaret der, og det består blant annet av å beskytte befolkningen der.

Mannen min var i Afghanistan, og jeg kan love deg at han og de andre ikke var der fordi de trengte "action"!  Mange menn dro fra sine koner og kjærester her, for å delta i Afghanistan. Mange av damene her hjemme var alene med småbarn i den tiden mennene deres var ute 6 mnd-12 mnd, men det var ikke noe valg for noen av partene.

Skulle du fortsette i Forsvaret, og ha en framtid i der, så måtte du ut. Så ja. det var et press. Noen har vært ute flere ganger på minst 6 mnd oppdrag, og det er ikke enkelt for hverken mannen eller kona som sitter hjemme. Det gjelder både barn og samliv. Og det er ikke noe mennene er så glade for heller. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- voksne mennesker med kun VGS som "utdanning"

- folk som fester hver bidige helg

- Folk med stygge tatoveringer( tatoveringer generelt er harry)

-Overaktive bekjente på insta, der de gjerne poster om alt og ingenting og topper det hele med teite sitater.

- Folk med stygg interiør stil der de eier ingenting gammelt med sjel, men i stedet har bombardert huset med kähler og slikt søppel. 

 

Anonymkode: 2f1d4...162

Den øverste...virkelig??!! 🙄 

Du er klar over at det ikke har noe med intelligens å gjøre, men at enkelte faktisk har dysleksi eller andre utfordringer i livet, uten at det gjør dem "dumme" av den grunn. Folk kan faktisk skaffe kunnskap og lære på flere måter, det er dessverre slik at noen ikke har valget. Og se på folk som Røkke f.eks. Har du fordommer mot han da? Mange kjempe dyktige og smarte folk som ikke har studert. Og jeg kjenner mange som ikke er spesielt "oppegående", men som har en super utdannelse. Det hjelper nemlig ikke alltid på skylappene eller den sosiale intelligensen 😛

Anonymkode: e21c4...0c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den øverste var stygg synes jeg. Som om at kun vgs-utdanning gjør deg dum og mindre verdt enn de med høyere utdanning.  

Anonymkode: a6bc8...2c8

Enig. Jeg fant nettopp ut at jeg har fordommer mot folk som tror de er bedre enn andre og ser ned på dem 😊

Anonymkode: e21c4...0c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som venter til de er over 30 år før de får første barn.

Kvinner som har "fibromyalgi", "irritabel tarm", "migrene" og er "utbrent".

Menn som vokser eller barberer vekk kroppshår.

Kvinner og menn som mener hår er uhygienisk :Knegg: Noe så kunnskapsløst! 

Anonymkode: cbc02...077

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinner som venter til de er over 30 år før de får første barn.

Kvinner som har "fibromyalgi", "irritabel tarm", "migrene" og er "utbrent".

Menn som vokser eller barberer vekk kroppshår.

Kvinner og menn som mener hår er uhygienisk :Knegg: Noe så kunnskapsløst! 

Anonymkode: cbc02...077

Ikke glem ME..

Anonymkode: 7d40e...e3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tror de er smartere og bedre fordi de har gått lengre på skole enn VGS.

Jeg kjenner mange snobber innenfor mitt fagfelt, og vi er faktisk overbetalt enkelte av oss. Nei takke meg til å fokusere på de som velger livsviktige yrker som en får gjennom yrkeslinjer på VGS!

Anonymkode: cbc02...077

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...