Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mennesker som går rundt å hater barnevernet. Kanskje feil å si fordommer mot de, men jeg syns det er gruppen mennesker som har minst mellom øra. Typisk navere og samfunnstapere. De samme som kommenterer i TV2s kommentarfelt på facebook. 

«Barnevernet stjeler barn for moro», «mora glemt én matpakke, og så mistet hun omsorgen». 🙄 Oooomyy! Hvordan kan folk tro at barnevernet kan ta omsorgen for barn som ikke faktisk har levd under omsorgsvikt?! Og forstår ikke folk at barneverntjenesten kun er den parten som fører et vedtak om omsorgsovertakelse? Det er fylkesnemnda og dommer som avgjør. 

Men ja. Hvis du kjenner at du er uenig i akkurat dette, så er det sånne lavmål som DEG jeg har fordommer mot. 

Anonymkode: 5666c...6d1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som går rundt å hater barnevernet. Kanskje feil å si fordommer mot de, men jeg syns det er gruppen mennesker som har minst mellom øra. Typisk navere og samfunnstapere. De samme som kommenterer i TV2s kommentarfelt på facebook. 

«Barnevernet stjeler barn for moro», «mora glemt én matpakke, og så mistet hun omsorgen». 🙄 Oooomyy! Hvordan kan folk tro at barnevernet kan ta omsorgen for barn som ikke faktisk har levd under omsorgsvikt?! Og forstår ikke folk at barneverntjenesten kun er den parten som fører et vedtak om omsorgsovertakelse? Det er fylkesnemnda og dommer som avgjør. 

Men ja. Hvis du kjenner at du er uenig i akkurat dette, så er det sånne lavmål som DEG jeg har fordommer mot. 

Anonymkode: 5666c...6d1

Enig med deg. Mistenker også at de som er imot barnevernet er foreldre som selv er uskikket og dermed av den grunn har hatt med barnevernet å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at folk som dømmer ikke stiller noen krav til seg selv. 

Å si at et fjell er høyt fremfor å bestige et høyt fjell er visstnok synonymer i Norge. Har jeg forstått. Og hvis du skiller mellom dem må noen presisere at, ehem, for å bestige et fjell må du gå opp fjellet. 

NEI? SIER DU DET? Kan du BEVISE det, siden det liksom er noe jeg aldri hverken har sett eller hørt før, det er noe eksotisk de driver med i Karibien og jeg er dum og skjønner ikke hvor neste fot skal trå. 

Jammen godt at det finnes oppblåste egoer der ute. Uten meg hadde de ikke overlevd. 

Anonymkode: 04757...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 13.19, Catalina Culès skrev:

Et eksempel, er at de blir en erstatning for et barn, de blir dullet som en baby.

Og påkledd idiotiske antrekk som ikke har noen funksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Jeg har fordommer mot:

-Hipstere (som en godt beskrev her som mann med hipsterstil og stokkevogn)

- Muslimske konvertitter eller mennesker som er positive til Islam i vesten. 

-Tilhengere av den nordiske motstandsbevegelsen og generelt hvite mennesker med «hvitt raseri» (rasister)

- Kvinner som tar abort flere ganger, gjerne mer enn 2 ganger for å bruke det som lettvint prevensjon når man ikke har vært nøye med det i utg. Punktet 

- Psykiatrien 

- Psykologer 

- Mennesker som forsvarer pedofili 

- Rike mennesker som kjøper seg 3/4 biler minst. 

 

Anonymkode: dd7b4...e0b

Hvordan kan man kjøpe seg 3/4 dels bil? Kjøper de da fremparten eller bakparten?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fordommer mot folk som følger med på forskjellige reality shows!            

Farmen eller Paradise Hotell / Love Island, pantelånere, Storage Wars fra ulike steder, Dr. Philll eller Kardashian. Forbanna søppel, alt sammen. Men det er nok en del TV-seere som fremdeles innbiller seg at slike ting er REALITY show, og derfor er 100 % ekte. 

Anonymkode: 0e7e9...95a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Meg selv. Kan ikke si det høyt, for hvem vil vel omgås noen som sitter og snakker stygt om seg selv og er negativ? men jeg er en av disse fysisk friske som mistet alt pga depresjon. Jeg er den som alltid er taperen, enten det er i søskenflokken eller vennegjengen.

- Nordmenn. Vi tror vi er så mye bedre enn alle andre. Vi er så til å stole på, rike, heldige, har likestilling. Vi skal selvfølgelig reise til utlandet og nyte sol og billig alkohol. men vi hater menneskene som bor der......
Som norsk skal du være takknemmelig. Du kan ikke velge noe annet enn en norsk partner, for da er du naiv og dum. Nordmenn for norske liksom..særlig om man er kvinne. 

- Såkalte instababes. Disse som legger ut seg selv i undertøy, bekledd så det er utrigning, gjerne litt silikon og botox, nybørstet hår og ny sminke. og har med en klein tekst til. Jeg fatter ikke hvorfor de gjør det. jeg er ikke stygg selv, men å legge meg ut selv slik ville føltes som en nedverdigelse. det er noe desperat over det. 

- Mødre. De drar ofte mammakortet. De vet så mye mer enn alle andre fordi de er mødre. De får alltid offerrollen. Så blir det slutt med barnefar og de går rundt og snakker om "psykopat". 

- Menn som sender meldinger ut av det blå, over mange år. Både eldre og yngre. 

- Folk som bare ansetter vennene sine eller familien. Ikke rart kvaliteten på enkelte butikker/kafeer eller hva som helst går ned, når bekjentskap er viktigere enn hvor kvalifisert man er. 

 

Anonymkode: 8786f...b24

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske folk som drar i krigen og så klager over ptsd etterpå (men egentlig syns de det er litt stas å ha det). Ingen tvang deg til å dra ned og du gjorde ikke fedrelandet en tjeneste. Du er ikke en helt men en forvokst guttunge som hadde lyst på litt mer action. Så skal vi andre forsørge deg når har blitt redd for å krysse gata når du kommer hjem.

Anonymkode: 07b83...79e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norske folk som drar i krigen og så klager over ptsd etterpå (men egentlig syns de det er litt stas å ha det). Ingen tvang deg til å dra ned og du gjorde ikke fedrelandet en tjeneste. Du er ikke en helt men en forvokst guttunge som hadde lyst på litt mer action. Så skal vi andre forsørge deg når har blitt redd for å krysse gata når du kommer hjem.

Anonymkode: 07b83...79e

Om du snakker om soldater som drar etter ordre fra regjeringen så er du en patetisk tulling. Snakker du sivile som drar ned til midtøsten for å krige så er jeg enig.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer mot folk som har helt andre verdier enn meg, men det er vel normalt?

Fordommer mot en del menn generelt, fordi de fleste jeg har møtt er ute etter sex eller å booste egoet sitt ved at jeg skal «stryke» det. De forventer sex av meg bare fordi jeg er hyggelig liksom.

fordommer mot enkelte av venninnene mine da de har vaner som irriterer meg til de grader og dermed ikke tar dem seriøst når de klager på ting (har ei venninne som er aseksuell og synes sex er ekkelt, men har flere one night stands enn noen jeg kjenner, så klager hun på hvor «ekkelt» sexen var selv om jeg vet hun bare sier hun er aseksuell  for å være «annerledes». Hun har også det med mange ting, sier hun har psykiske lidelser selv om ingenting tilsvarer at hun har det som feks OCD)

fordommer mot de som fester hver helg

fordommer mot eldre mennesker nettopp fordi de også har mange fordommer

fordommer mot meg selv for jeg er ganske hypokritisk

fordommer mot de som sier at alt går bra så lenge du trener hver dag og spiser max protein. Det kurerer alt fra depresjon til kreft ifølge noen (aka de fleste fitnessfolk)

 

Anonymkode: 3a345...fdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/28/2018 at 7:36 PM, AnonymBruker said:

Om du snakker om soldater som drar etter ordre fra regjeringen så er du en patetisk tulling. Snakker du sivile som drar ned til midtøsten for å krige så er jeg enig.

Anonymkode: d263f...072

Det er ingen som blir beordret i en krig med mindre de selv har tatt et 100% informert valg om å verve seg til telemarksbataljonen el. De som reiser ned ønsker det selv.

Anonymkode: 07b83...79e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som blir beordret i en krig med mindre de selv har tatt et 100% informert valg om å verve seg til telemarksbataljonen el. De som reiser ned ønsker det selv.

Anonymkode: 07b83...79e

Selv om du er en type som aldri ville gjort tjeneste for landet ditt, burde du vise et minimum av respekt for dem som gjør det.

95 prosent av de som tjenestegjør klarer seg bra etterpå, og har ikke behov for helsetjenester etter å ha deltatt i krigshandlinger. Den gruppen som får problemer bør slippe slike tanketomme kommentarer som du kommer med, du vet ingenting om hva de har gått gjennom.

Anonymkode: c4002...cdb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekkelt å ligge rundt. mennesker uten selvrespekt

Trans personer er kun mennesker med en mental lidelse "gender dysphoria"

Jeg er sterkt imot islam, å hvordan man skal synes synd i alle muslimer fordi de blir hatet osv

Russekulturen!!!!!!!!!!!!!!

 

Anonymkode: dcbd8...0dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett jeg må stenge kontoen her etter å ha lest dette, ble skikkelig skremt og trist😱 nå vil sikkert noen ha fordommer for at jeg mener det da, men. 

Anonymkode: 6f45d...c1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om du er en type som aldri ville gjort tjeneste for landet ditt, burde du vise et minimum av respekt for dem som gjør det.

95 prosent av de som tjenestegjør klarer seg bra etterpå, og har ikke behov for helsetjenester etter å ha deltatt i krigshandlinger. Den gruppen som får problemer bør slippe slike tanketomme kommentarer som du kommer med, du vet ingenting om hva de har gått gjennom.

Anonymkode: c4002...cdb

Det er kjempefint med folk som vil tjene landet sitt. Men de som reiser til Afghanistan el gjør det ikke for å tjene landet sitt men for å få action. Det kan de godt få lov til slik folk får lov til å basehoppe og sånt også, men det er bare teit når de påstår at det handler om fedrelandet. Hvis de var så opptatt av å tjene fedrelandet hadde de jobbet på frivilligsentral og gjort nytte for de mange eldre som faktisk bygde landet i stedet for å fly til utlandet så de kunne få lov til å krige litt.

Det er vondt å ha ptsd, men ikke forvent sympati når det er frivillig selvpåført.

Anonymkode: 07b83...79e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som blir beordret i en krig med mindre de selv har tatt et 100% informert valg om å verve seg til telemarksbataljonen el. De som reiser ned ønsker det selv.

Anonymkode: 07b83...79e

Jo, det er faktisk dem som blir tvunget ut i krigen

Anonymkode: eb2f1...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, det er faktisk dem som blir tvunget ut i krigen

Anonymkode: eb2f1...bd4

Jeg snakker om unge norske menn. De trenger ikke avtjene verneplikt engang hvis de ikke har lyst, og de blir i alle fall ikke plassert i spesialstyrkene eller de andre ytterst få avdelingene som blir sendt i krigen hvis ikke de ønsker det selv. 

Anonymkode: 07b83...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer mot en del som har diagnosen ME. Dette har jeg egentlig alltid hatt. Snapkollektivet har et medlem som ''snapper'' om sin hverdag med ME, og må bare si at vedkommende utfyller fordommene jeg sitter med

Anonymkode: f8cfa...085

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...