Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Du som åpenbart er så høyt utdannet vet sikket at det var en drøss av høyt utdannede eksperter som forsket seg til raselover, sterilisering av folkegrupper, teste ut hormonbomber ( de første p-pillene) på kvinner i Afrika, skallemåling, og en haug av andre unevnelige ting. Utdanning behøver ikke være en forsikring mot dårlige valg og styring av andre mennesker.

Anonymous poster hash: e3e02...32c

 

 

Alle som er høyt utdannet mener selvsagt ikke det samme eller er gode og fornuftige mennesker eller hvilken stråmann du nå argumenterer mot her. En type elitisme eller teknokrati måtte jo vært en stor gruppe med flere forskjellige synspunkt fra flere forskjellige vinkler (og ikke bare folk fra medisin!), og som jobbet under et eller annet habermasiansk prinsipp om borgerlig offentlighet, rasjonalitet og konsensus og på den måten kom frem til fornuftige greier. Forhåpentligvis :)

 

Som sagt så føler jeg ikke så veldig sterkt for dette, men skulle man hatt en sånn styreform så går den altså ikke ut på at enkeltpersoner skal få fritt spillerom og all makt, sånn at man risikerer en ny Hitler eller noe. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fordommer mot de som skriver på dialekt når de skal kommunisere med folk. Det er utrolig umodent, lavpannet og egoistisk. Jeg trodde poenget med kommunikasjon var at man skulle prøve å gjøre seg forstått for en annen part, men det er tydeligvis ikke alle som deler det synet. 

 

Noen skrivefeil og skriveleifer blir godtatt. Jeg har dem selv og få mennesker har perfekt rettskriving. Men jeg forventer at man i alle fall gjør et forsøk på at den andre parten kan forstå deg...

 

Når jeg sammenligner dialektskrivingen deres med røverspråket så pleier det ikke å falle i god jord. De har dårlig selvinnsikt i tillegg... Joda, jeg kan kanskje si det litt finere, men det er jo et oppdiktet språk. De bestemmer "rettskrivingsreglene", de bruker ofte sære dialektord, rare endinger og bøyninger og prøver å skrive ord nøyaktig slik DE uttaler dem.

 

Hvis jeg ikke skjønner hva "peudo" (= puta) er og spør om de kan skrive på norsk så jeg skjønner dem, så er det visst bare jeg som er vanskelig og barnslig som henger meg opp i slikt. Makan...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Unge mødre

2. Bloggere (spesielt mammabloggere)

3. Folk som legger ut masse bilder av barna på nettet

4. Lærere

5. Leger

6. Folk som tar sol

7. Røykere

8. Småbarnsforeldre

9. Arbeiderpartiet

10. Bimboer

11. Hestejenter

12. Foreldre som gir barna navn som; Liam, Theo, Matheo, Emilian, Nathaniel osv

13. Folk som mener dyr er mindre verdt

14. Generelt folk som lever A4-livet

15. Jenter som ikke kan gå ut av huset uten sminke

16. Folk som går i rosa klær x)

17. Religiøse (spesielt muslimer og kristne!)

18. Fanjenter!

19. Folk som sier "du er bare sjalu" hver gang de hører noe de ikke liker..

20. Feite som rakker ned på tynne 

21. Folk med tatoveringer og piercing 



Anonymous poster hash: 26cd0...df8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME er ingen ekte diagnose. Det er snyltere, latsabber og NAVERE som påstår de har noe som heter ME. men det er ingen diagnose som heter ME!

Anonymous poster hash: d87b5...88e

Dette er noe av det dummeste jeg har lest, så klart er det en diagnose! De som har kreft, bestemmer de også at "nei, nå vil jeg bli syk" også da, eller?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff tar denne som anonym... jeg har fordommer mot overvektige, folk med depresjoner, angst, ME, psykiske lidelser generelt, fibromyalgi, alenemødre, folk som ikke klarer jogge en km i strekk, mannfolk med kulemage og fuglebryst, røykere, astmatikere. ...

Anonymous poster hash: 246fb...512

Hahahahaha, dette er så patetisk! Og du hadde kommet til å hate meg skikkelig pga det du skriver her. :)

Anonymous poster hash: 6c820...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Tja en mening jeg har som jeg ikke snakker høyt om er at jeg mener at incest mellom voksne er greit så lenge det er frivilig og de ikke får barn sammen. 

 

 

Det er min syke mening.

 

Bare for å nevne det jeg synes incest er sykt. Men jeg synes ikke at voksne folk skal straffes for å ha frivillig sex. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare den? Fordommer pga sin egen begrensning?

Anonymous poster hash: 059a6...d1d

En begrensing jeg er ganske sikker på man kan tilrettelegge for å overvinne om man prøver i veldig mange tilfeller - og jeg vet enkelte vil reagere kraftig, derfor jeg satte det her. Og jeg tror også at ofte er det de som faktisk KAN jobbe som reagerer sterkest. De som ikke kan rett og slett er kanskje de som ønsker det sterkest selv også.

Jeg har opplevd å bli møtt av leger som mener uføretrygd er det eneste rette for min situasjon men jeg er i full jobb i en ledende stilling fordi jeg ikke ønsker være ufør, jeg jobber like hardt med meg selv for å bli i jobb som de legene ville jobbet for å få meg trygdet. 

Jeg ser mennesker jeg VET er i stand til å jobbe som ikke gjør det av ulike grunner, men de hadde kunnet om de ønsket det... 

Ikke alle - men veldig mange som er utenfor arbeidslivet kan returnere om vi som samfunn tilrettelegger bedre også. Mange faktorer, men ja - jeg tror mange som er utenfor kan inkluderes. Kanskje ikke 100% men de aller fleste kunne jobbet litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Altfor mange kunnskapsløse mennesker får oppmerksomhet og uttaler seg.

2. Livet er ikke hellig

3. Jeg misliker verdikonservative mennesker

4. Rus er ikke ett generelt problem og skal derfor ikke behandles slik. Samme gjelder alle andre laster.

5. Jeg kan ikke fordra å jobbe; jeg gjør det kun for pengene og muligheten for å gjøre det jeg faktisk vil. Så jeg ville vært prostituert hvis jeg var kvinne.

6. Jeg mener alder er en idiotisk ting å skille på. Jeg kunne godt ha hatt sex med en jente som i Norge var ulovlig uten dårlig samvittighet. Jeg forstår heller ikke problemet med å velge noen med ekstrem aldersforsjell. Den fetishen er ikke værre enn noen andre.

 



Anonymous poster hash: c9f3e...2de
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det dumt? er jo en motesykdom som er kommet de siste årene. Tror du folk før i tiden la seg ned fordi de var slitne?

Anonymous poster hash: f6d30...45a

Virkelig syke mennesker har ikke noe annet valg en å legge seg ned.

Å være sliten er noe helt annet.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dagens innvandring beriker ikke samfunnet.
  • Velferdsgoder burde kun gjelde for de med statsborgerskap. Alle andre skulle fått nødhjelp, men ikke noe mer.
  • Veldig mange overvektige burde skrive ned hva de spiser, i stedet for å skylde på alt mulig annet.
  • Folk deler for mye på sosiale medier.

    - Barn har rett til et privatliv, dessuten vet du aldri hvor bildet havner.

    - Å leve gjennom sosiale medier ved å dele alt, virker for meg som om du har et trist liv uten glede.

    - Hele livet ditt trenger ikke å brettes ut hver eneste dag.

  • Folk burde ikke få barn før de:

    -  Er voksne nok til å kunne forsørge barnet.

    - Er gift

    - Har gode og stabile inntekter

    - Har en stabil hverdag med sikker økonomi, bolig og gifte foreldre.

  • Folk som tror at islam er "fredens religion".
  • Sosialister som ikke evner å reflektere over samfunnet. Altså de som bare stemmer på et parti uten å gjøre seg opp en mening.
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kvinner som er sammen med muslimer. Jeg bryr meg fletta om norske kvinner finner seg utlendinger fra andre land, men jeg kan ikke fordra ikke egyptere, tyrkere, pakistanere osv. Alle som har besøkt nevnte land skjønner hva jeg snakker om. Søppel i samfunnet.

-Hipstere

-Unge alenemødre. 

-Folk som forsvarer Frp i alle sammenhenger på tross av de sannsynligvis er de største kamelsvelgerne på lang tid.

-Rosabloggere

-Feminister

 



Anonymous poster hash: 2660f...4ec
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Jeg er ikke helt begeistret for folk som skriver nynorsk. Synes det er forferdelig slitsomt og lese, og jeg lar gjerne være og lese gjennom innleggene deres, selv om de kan ha gode poenger.

-Folk som bruker engelske ord i dagligtalen sin. "Den er helt amazing". "Elsker de nye punktvippene mine. De er av human hair".

Endret av Dunkel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater fordomsfulle mennesker!

 

Du har altså en fordom mot fordomsfulle mennesker :fnise: ?

Anonymous poster hash: ec2b8...e85

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det dummeste jeg har lest, så klart er det en diagnose! De som har kreft, bestemmer de også at "nei, nå vil jeg bli syk" også da, eller?

Hva faen. Hvordan kan du sammenligne kreft og ME?! ME er en person som går til legen og sier "jeg er så sliten, jeg vet ikke hvorfor, jeg har ingen smerter, jeg er bare sliten og trøtt. Jeg vil sove hele tiden". 

Personen får da mest sannsynligvis beskjed om å endre på kostholdet for å få mer energi. Drar så tilbake til legen og sier "det funker ikke, jeg er fortsatt sliteeeeen". 

Så blir pasienten sendt til en haug med undersøkelser, de undersøker urin, avføring, blod, hårstrå ja alt som kan testes blir testet. Etter mye frem og tilbake så blir legen dritt lei maset og sier "Du har ME, kom deg til NAV din snylter. Det er det du er ute etter allikevel og jeg har ekte pasienter å ta meg av, orker ikke å kaste bort mer tid på deg"

 

Vell hjemme sitter denne personen og pakker i seg godteri og fetmat og nyter livet som "syk". 

 

  • Markert, rask fysisk og/eller kognitiv trettbarhet som respons på anstrengelser
  • Anstrengelsesutløst symptomforverring
  • Anstrengelsesutløst sykdomsfølelse/symptomøkning
  • Restitusjonsperioden (den tiden det tar å komme seg) er unormalt lang
  • Lav terskel for fysisk og mental trettbarhet

Disse symptomene, er en beskrivelse av en lat person, men skrevet med lange og kompliserte ord for å få det til å høres ut som en sykdom. 

ME er ingen ekte sykdom, og det kan ikke sammenlignes med kreft! En forkjølelse er verre en ME, ME er en oppdiktet sykdom, et fancy ord som beskriver late navere. 

Anonymous poster hash: d87b5...88e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva faen. Hvordan kan du sammenligne kreft og ME?! ME er en person som går til legen og sier "jeg er så sliten, jeg vet ikke hvorfor, jeg har ingen smerter, jeg er bare sliten og trøtt. Jeg vil sove hele tiden".

Personen får da mest sannsynligvis beskjed om å endre på kostholdet for å få mer energi. Drar så tilbake til legen og sier "det funker ikke, jeg er fortsatt sliteeeeen".

Så blir pasienten sendt til en haug med undersøkelser, de undersøker urin, avføring, blod, hårstrå ja alt som kan testes blir testet. Etter mye frem og tilbake så blir legen dritt lei maset og sier "Du har ME, kom deg til NAV din snylter. Det er det du er ute etter allikevel og jeg har ekte pasienter å ta meg av, orker ikke å kaste bort mer tid på deg"

Vell hjemme sitter denne personen og pakker i seg godteri og fetmat og nyter livet som "syk".

  • Markert, rask fysisk og/eller kognitiv trettbarhet som respons på anstrengelser
  • Anstrengelsesutløst symptomforverring
  • Anstrengelsesutløst sykdomsfølelse/symptomøkning
  • Restitusjonsperioden (den tiden det tar å komme seg) er unormalt lang
  • Lav terskel for fysisk og mental trettbarhet
Disse symptomene, er en beskrivelse av en lat person, men skrevet med lange og kompliserte ord for å få det til å høres ut som en sykdom.

ME er ingen ekte sykdom, og det kan ikke sammenlignes med kreft! En forkjølelse er verre en ME, ME er en oppdiktet sykdom, et fancy ord som beskriver late navere.

Anonymous poster hash: d87b5...88e

Dette er bare fjas og vas. Skjerp deg. Du har ikke peiling. Det som er fint er st fordommer forsvinner når man får kunnskap om ting. Det som er trist, er at folk vil ofte tviholde på din første overbevisning til tross for dokumentasjon på at de tok feil.

Anonymous poster hash: 6c820...485

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen. Hvordan kan du sammenligne kreft og ME?! ME er en person som går til legen og sier "jeg er så sliten, jeg vet ikke hvorfor, jeg har ingen smerter, jeg er bare sliten og trøtt. Jeg vil sove hele tiden".

Personen får da mest sannsynligvis beskjed om å endre på kostholdet for å få mer energi. Drar så tilbake til legen og sier "det funker ikke, jeg er fortsatt sliteeeeen".

Så blir pasienten sendt til en haug med undersøkelser, de undersøker urin, avføring, blod, hårstrå ja alt som kan testes blir testet. Etter mye frem og tilbake så blir legen dritt lei maset og sier "Du har ME, kom deg til NAV din snylter. Det er det du er ute etter allikevel og jeg har ekte pasienter å ta meg av, orker ikke å kaste bort mer tid på deg"

Vell hjemme sitter denne personen og pakker i seg godteri og fetmat og nyter livet som "syk".

  • Markert, rask fysisk og/eller kognitiv trettbarhet som respons på anstrengelser
  • Anstrengelsesutløst symptomforverring
  • Anstrengelsesutløst sykdomsfølelse/symptomøkning
  • Restitusjonsperioden (den tiden det tar å komme seg) er unormalt lang
  • Lav terskel for fysisk og mental trettbarhet
Disse symptomene, er en beskrivelse av en lat person, men skrevet med lange og kompliserte ord for å få det til å høres ut som en sykdom.

ME er ingen ekte sykdom, og det kan ikke sammenlignes med kreft! En forkjølelse er verre en ME, ME er en oppdiktet sykdom, et fancy ord som beskriver late navere.

Anonymous poster hash: d87b5...88e

Kanskje du en dag får diagnosen selv, så ser du at det er en sykdom akkurat som alt annet :) kjenner folk som har det jeg, og de skulle mer enn alt annet ønske at de var like friske og raske som før.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du en dag får diagnosen selv, så ser du at det er en sykdom akkurat som alt annet :) kjenner folk som har det jeg, og de skulle mer enn alt annet ønske at de var like friske og raske som før.

Det er ingen ekte diagnose!!! 

Det er et ord som brukes for noe som ikke kan bli oppdaget. De leter og leter, men finner ingen svar. for latskap er ikke en diagnose! Så da gir legene opp og sier "du har ME". 

 

Anonymous poster hash: d87b5...88e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen ekte diagnose!!!

Det er et ord som brukes for noe som ikke kan bli oppdaget. De leter og leter, men finner ingen svar. for latskap er ikke en diagnose! Så da gir legene opp og sier "du har ME".

Anonymous poster hash: d87b5...88e

Og hvor har du kildene dine fra, noe du har kommet frem til selv? Er nok en diagnose som alt annet, uansett hvor mye du vrir og vender på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...