Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja.. sier vel ganske ofte det jeg mener, men ser jo an publikum.. kjører ikke "religion er roten til alt vondt" som et small talk-tema rundt bordet med en gjeng fremmede.

 

En ting jeg kanskje ikke sier høyt, og som helt ærlig heller ikke er særlig nøye gjennomtenkt eller dønn seriøst ment, er at jeg noen ganger - når jeg leser et par av svarene i tråder som dette f.eks. - tenker at de mest åndssvake menneskene i landet nærmest burde fratas stemmeretten, og at Norge burde bli styrt av en slags elite: de høyt utdannede, intelligentsiaen, politisk kompetente, og generelt diverse eksperter på sine felt. Litt mindre demokrati, litt mer elitisme eller teknokrati. 

 

Dette fordi skremmende mange mennesker er så hårreisende dumme og inkompetente at de knapt vet sitt eget beste, langt mindre samfunnets.

Du som åpenbart er så høyt utdannet vet sikket at det var en drøss av høyt utdannede eksperter som forsket seg til raselover, sterilisering av folkegrupper, teste ut hormonbomber ( de første p-pillene) på kvinner i Afrika, skallemåling, og en haug av andre unevnelige ting. Utdanning behøver ikke være en forsikring mot dårlige valg og styring av andre mennesker.

Anonymous poster hash: e3e02...32c

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor fordommer mot leger?



Anonymous poster hash: f6d30...45a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot hipstere. Jeg kan ikke noe for det, men jeg kan ikke unngå å tro at det er en påtatt stil/ personlighet/ livsstil. Når jeg ser hipster-tendenser så tenker jeg automatisk at de er skikkelig kjedelige, dølle og har hatt en lite kulturell oppvekst. Mange er også nødt til å være ganske dumme! Forstår de ikke at de "annerledes og spennende" fasadene deres er lett å se gjennom. Hallo! Ser dere ikke at dere er heeeeeelt like alle andre hipstere?

Min teori er at hipsterfaktene er en kompensasjon for noe! At de ikke har noe eget å komme med.

Får disse fordommene hver gang jeg ser et ungt par der mannen har skjegg, retroskjorte og caps fra 90-tallet. Dama bærer på papirposer fra den økologiske kaffisjappa mens far triller det ultimate hipstertilbehøret: en kjønnsnøytral baby i dyr vogn fra Stokke. Jeg vedder på de har en "personlig" stil i hjemmet sitt også. Altså blanding av danske designmøbler og "skatter" fra Fretex. De baker helt sikkert eltefritt brød og lager egen ponzosaus og instagrammer alt, alltid.

Argh. Hipstere er det verste jeg vet!!! Det kryr av dem i Stavanger. Æsj.

Anonymous poster hash: 2dc0c...f72

Huff, så pinlig. De er jo bare kvasi-hipstere. De ekte finner du her på Grünerløkka og omegn. Tror jeg har litt fordommer mot Stavangerfolk som prøver for hardt.

 

Har fordommer mot veskantfruer, de kan være skikkelig nebbete.

 

Har også fordommer mot menn på KG, samme hva. Er veldig kritisk til dem alle, noen kommer med reflekterte innlegg, men jeg syns de bare er ute etter å vise seg. Ellers er de fleste ute etter å få ut sin frustrasjon på kvinner i landet med de vakreste jentene.

 

+ fordommer mot de som har fordommer mot noe jeg ikke har fordommer mot. Sikkert ganske sært.

Anonymous poster hash: 15dde...099

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot venstreradikale som har fordommer mot Frp`ere som har fordommer mot muslimer som har fordommer mot jøder som har fordommer mot venstreradikale...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du som åpenbart er så høyt utdannet vet sikket at det var en drøss av høyt utdannede eksperter som forsket seg til raselover, sterilisering av folkegrupper, teste ut hormonbomber ( de første p-pillene) på kvinner i Afrika, skallemåling, og en haug av andre unevnelige ting. Utdanning behøver ikke være en forsikring mot dårlige valg og styring av andre mennesker.

Anonymous poster hash: e3e02...32c

 

det at man har peiling å hva man gjør er kanskje ingen forsikring men heller ei forutsetning. Og det er nok noe i det at majoriteten egentlig ikke har noen særlig peiling på politikk, om det så gjelder samfunnsøkonomi, miljø etc og har stor grad grunnløse formeninger om hva som er rett og galt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor fordommer mot leger? Anonymous poster hash: f6d30...45a

Jeg går ut i fra at de er arrogante, fulle av seg selv med sosiopatiske trekk. Jeg tror også at de behandler menn bedre enn kvinner, at de ikke vil innrømme feil, at de tror de er bedre enn deg osv. Kort sagt fordommer.

Anonymous poster hash: 766a3...9b6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Ihjelsolte solariums-svarte bimboer med like ihjel-bleket hår.

 

- Folk med nærmere og over 1000 Facebook-"venner".

 

- 50 åringer som kler seg som 20 åringer, og omvendt.

 

- Folk som støtter DLD.



Anonymous poster hash: d3793...8e1
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff tar denne som anonym... jeg har fordommer mot overvektige, folk med depresjoner, angst, ME, psykiske lidelser generelt, fibromyalgi, alenemødre, folk som ikke klarer jogge en km i strekk, mannfolk med kulemage og fuglebryst, røykere, astmatikere. ...

Anonymous poster hash: 246fb...512

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff tar denne som anonym... jeg har fordommer mot overvektige, folk med depresjoner, angst, ME, psykiske lidelser generelt, fibromyalgi, alenemødre, folk som ikke klarer jogge en km i strekk, mannfolk med kulemage og fuglebryst, røykere, astmatikere. ...

Anonymous poster hash: 246fb...512

 

Barneasmatikere også? 

 

jeg kom på en til: gravide som røyker. barn som får barn, foreldre som begynner å feste for å ta igjen tapt ungdomstid, folk som deler bilder med tekst på f.b. 

Anonymous poster hash: f6d30...45a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot mange rusmisbrukere. Føler de er en byrde for samfunnet. At vi som betaler skatt skal betale for behandlingen deres på sykehus og sykehjem når de kan for det selv. 

 

Har også fordommer mot de som skal drikke "hver helg" og sier "ja, må til med en 6-pakning på lørdag!". NEI, det MÅ ikke til. 



Anonymous poster hash: 3c6ae...ff8
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker ofte mitt om ting og tang men jeg sier det sjelden høyt før noen spør meg.

Men fordommer har jeg helt sikkert, selv om jeg prøver legge de av meg. Jeg mener egentlig at det er fordummende å dømme andre basert på det som muligens er egen begrensing.. Men en ting klarer jeg ikke legge bort og det er tanken på at veldig mange (nesten alle) som er utenfor arbeidslivet av ulike årsaker helt sikkert kunne hatt det bedre om de var inkludert i det..

Kan du forklare den? Fordommer pga sin egen begrensning?

Anonymous poster hash: 059a6...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns forresten kunstnere er ganske spesielle også. Noen snakker bare svada.

Har i grunn litt fordommer mot kvinnelige sjefer også, har enda ikke møtt på en god kvinnelig sjef. ( jobber innen helse, sykt mye kakling)

Anonymous poster hash: f6d30...45a

Enig. Har ikke fordommer der ennå,men har hatt to. Begge to egnet seg ikke som leder.

Den siste var helt fersk,og hadde mye å bevise. Herregud for et naut.Tok helt av og hadde ikke snøring. Til slutt var hun så upopulær...hun Sykemeldte seg og sluttet

Anonymous poster hash: 059a6...d1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det dumt? er jo en motesykdom som er kommet de siste årene. Tror du folk før i tiden la seg ned fordi de var slitne?

Anonymous poster hash: f6d30...45a

Dette var noe de mente før. Forskningen viser at synsere i helsevesenet tok feil.

Anonymous poster hash: 059a6...d1d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff tar denne som anonym... jeg har fordommer mot overvektige, folk med depresjoner, angst, ME, psykiske lidelser generelt, fibromyalgi, alenemødre, folk som ikke klarer jogge en km i strekk, mannfolk med kulemage og fuglebryst, røykere, astmatikere. ...

Anonymous poster hash: 246fb...512

Så du har fordommer mot meg? Jeg er en av de som er hardt rammet. Du kan ikke se det på meg,jeg går ikke rundt og forteller om det heller. Og grunnen er nettopp deg.

Jeg har vært til spesialist, jeg har vært innlagt osv. Til tider sterke medisiner. Jeg er i jobb. En ting kan jeg si...det er en facebook gruppe for de med FM. Der hyler det om uføretrygd. Fra de er 21 år og oppover. Ingen forskning viser at de blir bedre av et passivt liv. Tvert i mot. Har de stillesittende jobb bør de bytte til mer fysisk jobb.

At jeg står i jobben til 67...neppe.

Anonymous poster hash: 059a6...d1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg irriterer meg over, men som jeg ikke sier høyt, da det kan misforståes, men siden dere spør her, kan dere få vite det, intressant  å se om noen er enig ..
- Svenskene tar omtrent alt av jobber. "selvfølgelig en svenske" tenker jeg når jeg er her og der. 
(nei jeg hater de ikke som personer) 
- At så mange innvandrere så absolutt skal hit. Ja, jeg synes det er mindre hyggelig der det nesten ikke er en nordmann å se. (må likevel ha forståelse for at enkelte av disse også har familie å ta vare på og trenger trygghet..så jobber med den biten og holder det for meg selv, selv om mange tør snakke høyt om det) jeg føler enkelt og greit mer på utryggheten..
- At kjekke menn er dumme nok til å legge seg ned med skitne kvinnfolk, når de kunne fått noe mye bedre. de blir jo ubrukelige etterpå... samme omvendt.
- kvinnfolk som må skifte profilbilde hele tiden og på toppen av alt har sminket seg og må se perfekte ut når bildet blir tatt..har veldig behov for bekreftelse.
 



Anonymous poster hash: 39564...137
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot røykere, alkoholikere, rusmisbrukere, romfolk, FRP-velgere, folk med skrivefeil i hver setning, folk med tatoveringer, og folk med hund.



Anonymous poster hash: 52d95...51b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvorfor folk med hund? Er ikke kattemennesker hakket mer spesielle?



Anonymous poster hash: f6d30...45a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har fordommer mot røykere, alkoholikere, rusmisbrukere, romfolk, FRP-velgere, folk med skrivefeil i hver setning, folk med tatoveringer, og folk med hund.

Anonymous poster hash: 52d95...51b

 

wtf

Anonymous poster hash: d87b5...88e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hvorfor folk med hund? Er ikke kattemennesker hakket mer spesielle?

Anonymous poster hash: f6d30...45a

 

 

Fordi jeg synes det er så ufattelig ekkelt og uhygienisk at folk vil ha en hund i stua. 

Anonymous poster hash: 52d95...51b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter med shorts som viser rumpa(og foreldrene deres), FrP-velgere, gamle griser som er ute på byen og prøver å sjekke opp unge jenter(Nei, vent, det er ikke en fordom, de er ekle, punktum.), BI-studenter, Jenter/damer som bærer Michael Kors vesker, folk som hele tiden snakker om "snyltere" som går på NAV eller liknende(som om vi ikke har en del nullskatteytere som og snylter på skatten)

 

Altså... De fleste av disse er bare slik at hvis jeg møter en som sier:"Jeg stemmer FrP" så tenker jeg: du er nok rasist, dårlig utdannet, populist, egoist osv.. Det betyr jo så klart ikke at alle er det...



Anonymous poster hash: 148d1...37a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...