Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel dette er direkte løgn.

Anonymkode: d263f...072

Er ikke Norge et av landene som tar i mot flest flyktninger pr. capita? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det forklarer hvorfor vi er et av landene med minst kriminalitet, minst korrupsjon, som tar i mot flest mennesker på flukt pr. capita, som gir mest penger til bistand, som er et av de mest miljøvennlige landene, som har et av de mest velfungerende demokratiene hvor menneskerettighetene står sterkest, på toppen i likestilling mellom kjønn osv. Ja, nordmenn har virkelig lav moral og dårlige verdier 😂 

Jeg snakker ikke om kriminalitet eller demokrati, men ok :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BlackCloud skrev:

Jeg snakker ikke om kriminalitet eller demokrati, men ok :)

Du snakket om moral og verdisyn, hvilke henger sammen med alt det jeg listet, også kriminalitet og demokrati. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Du snakket om moral og verdisyn, hvilke henger sammen med alt det jeg listet, også kriminalitet og demokrati. 

Ja, men jeg snakker ikke spesifikt om det, jeg tenker mer på andre ting. Nordmenn er gode på feminisme, demokrati og lite kriminalitet. Samtidig er ikke det så rart at Norge er gode på de tingene. Når jeg sier at jeg mener nordmenn har dårlig moral og verdier så snakket jeg mer om seksualmoral, familie, nestekjærlighet osv. Dessuten er fylla hver helg en klassiker, og mange har et utrolig egoistisk livssyn, dette ser man jo også her inne på KG, hvor folk skriver om hvor forferdelig det er å ha barn, for da kan man ikke lenger kun tenke på sine egne behov. Nordmenn virker også ganske tafatte i mine øyne, lukker øynene for hva som skjer i verden, drar for eksempel til Marokko med ideen om at ingen skal forhåndsdømmes.

Det som virker viktig for min generasjon er i store trekk hvordan man oppfattes av andre og hvordan man kan manipulere hvordan man oppfattes og virke best mulig (sosiale medier), fylla & ha det fett, materialisme materialisme materialisme, kvinner får kastet syre i ansiktet som straff for å avvise folk i andre land, her skriker vi ut om en mann ser på oss feil, samtidig er Norge et av landene (eller det landet?) med flest kjønnsykdommer og folk ligger rundt i hytt og pine, man tar botox fra man fyller tjue og opererte rumper er mote, så kan man gråte på snapchat etterpå fordi noen kritiserer dette, for da er man også et mobbeoffer, og grøss og gru, ingen innser hvor heldige vi er som faktisk bor i Norge. De snakker heller om hvor kjeeedelig Norge er og drar på ferie til Dubai. 

For ikke å snakke om gamle Olga som har sittet alene hjemme 4 måneder på rad fordi ingen i familien har tid til å besøke henne, alle jobber fulltid på grunn av et jag etter materialisme og det å ha en fin leilighet midt i byen, for Gud forby om man ikke bor så sentralt at folk pisser på døra di på vei hjem fra bar en lørdags natt. Det tar nok et par uker før noen får med seg at Olga er død. Og barna er selvsagt i barnehagen fra den dagen man får lov, for oppdragelsen kan barnehagetantene ta seg av, jeg må nemlig på jobb. I det minste har folk flest en sykt bra Instagram feed, og da vil alt bli bra.

Satt på spissen, selvsagt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BlackCloud skrev:

Ja, men jeg snakker ikke spesifikt om det, jeg tenker mer på andre ting. Nordmenn er gode på feminisme, demokrati og lite kriminalitet. Samtidig er ikke det så rart at Norge er gode på de tingene. Når jeg sier at jeg mener nordmenn har dårlig moral og verdier så snakket jeg mer om seksualmoral, familie, nestekjærlighet osv. Dessuten er fylla hver helg en klassiker, og mange har et utrolig egoistisk livssyn, dette ser man jo også her inne på KG, hvor folk skriver om hvor forferdelig det er å ha barn, for da kan man ikke lenger kun tenke på sine egne behov. Nordmenn virker også ganske tafatte i mine øyne, lukker øynene for hva som skjer i verden, drar for eksempel til Marokko med ideen om at ingen skal forhåndsdømmes.

Det som virker viktig for min generasjon er i store trekk hvordan man oppfattes av andre og hvordan man kan manipulere hvordan man oppfattes og virke best mulig (sosiale medier), fylla & ha det fett, materialisme materialisme materialisme, kvinner får kastet syre i ansiktet som straff for å avvise folk i andre land, her skriker vi ut om en mann ser på oss feil, samtidig er Norge et av landene (eller det landet?) med flest kjønnsykdommer og folk ligger rundt i hytt og pine, man tar botox fra man fyller tjue og opererte rumper er mote, så kan man gråte på snapchat etterpå fordi noen kritiserer dette, for da er man også et mobbeoffer, og grøss og gru, ingen innser hvor heldige vi er som faktisk bor i Norge. De snakker heller om hvor kjeeedelig Norge er og drar på ferie til Dubai. 

For ikke å snakke om gamle Olga som har sittet alene hjemme 4 måneder på rad fordi ingen i familien har tid til å besøke henne, alle jobber fulltid på grunn av et jag etter materialisme og det å ha en fin leilighet midt i byen, for Gud forby om man ikke bor så sentralt at folk pisser på døra di på vei hjem fra bar en lørdags natt. Det tar nok et par uker før noen får med seg at Olga er død. Og barna er selvsagt i barnehagen fra den dagen man får lov, for oppdragelsen kan barnehagetantene ta seg av, jeg må nemlig på jobb. I det minste har folk flest en sykt bra Instagram feed, og da vil alt bli bra.

Satt på spissen, selvsagt.

ilu

Anonymkode: 3423c...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles egalitarisme om man støtter likestilling mellom kjønnene.

Feminisme handler om kvinners rettigheter.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.7.2015 den 21.53, AnonymBruker skrev:

ME er ingen ekte diagnose. Det er snyltere, latsabber og NAVERE som påstår de har noe som heter ME. men det er ingen diagnose som heter ME! 

 

Anonymous poster hash: d87b5...88e

Shit, du burde virkelig ikke skrive ting du ikke har peiling på kanskje. Hvorfor skulle en person ville latet som man har en diagnose for så å ligge inne i et mørkt rom og ha det helt jævlig for resten av sitt liv, det er ingen mennesker som ØNSKER å ha en slik diagnose, eller som ønsker å ikke delta i livet fordi man er "lat". Hadde man vært "lat" hadde man mest sannsynlig gått lei av den fasen og faktisk gjort noe annet enn å ha det jævlig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, BlackCloud skrev:

Ja, men jeg snakker ikke spesifikt om det, jeg tenker mer på andre ting. Nordmenn er gode på feminisme, demokrati og lite kriminalitet. Samtidig er ikke det så rart at Norge er gode på de tingene. Når jeg sier at jeg mener nordmenn har dårlig moral og verdier så snakket jeg mer om seksualmoral, familie, nestekjærlighet osv. Dessuten er fylla hver helg en klassiker, og mange har et utrolig egoistisk livssyn, dette ser man jo også her inne på KG, hvor folk skriver om hvor forferdelig det er å ha barn, for da kan man ikke lenger kun tenke på sine egne behov. Nordmenn virker også ganske tafatte i mine øyne, lukker øynene for hva som skjer i verden, drar for eksempel til Marokko med ideen om at ingen skal forhåndsdømmes.

Det som virker viktig for min generasjon er i store trekk hvordan man oppfattes av andre og hvordan man kan manipulere hvordan man oppfattes og virke best mulig (sosiale medier), fylla & ha det fett, materialisme materialisme materialisme, kvinner får kastet syre i ansiktet som straff for å avvise folk i andre land, her skriker vi ut om en mann ser på oss feil, samtidig er Norge et av landene (eller det landet?) med flest kjønnsykdommer og folk ligger rundt i hytt og pine, man tar botox fra man fyller tjue og opererte rumper er mote, så kan man gråte på snapchat etterpå fordi noen kritiserer dette, for da er man også et mobbeoffer, og grøss og gru, ingen innser hvor heldige vi er som faktisk bor i Norge. De snakker heller om hvor kjeeedelig Norge er og drar på ferie til Dubai. 

For ikke å snakke om gamle Olga som har sittet alene hjemme 4 måneder på rad fordi ingen i familien har tid til å besøke henne, alle jobber fulltid på grunn av et jag etter materialisme og det å ha en fin leilighet midt i byen, for Gud forby om man ikke bor så sentralt at folk pisser på døra di på vei hjem fra bar en lørdags natt. Det tar nok et par uker før noen får med seg at Olga er død. Og barna er selvsagt i barnehagen fra den dagen man får lov, for oppdragelsen kan barnehagetantene ta seg av, jeg må nemlig på jobb. I det minste har folk flest en sykt bra Instagram feed, og da vil alt bli bra.

Satt på spissen, selvsagt.

Dette er det beste jeg har lest på kvinneguiden! Jeg kunne faktisk ikke vært mer enig! Godt sagt! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlackCloud skrev:

Ja, men jeg snakker ikke spesifikt om det, jeg tenker mer på andre ting. Nordmenn er gode på feminisme, demokrati og lite kriminalitet. Samtidig er ikke det så rart at Norge er gode på de tingene. Når jeg sier at jeg mener nordmenn har dårlig moral og verdier så snakket jeg mer om seksualmoral, familie, nestekjærlighet osv. Dessuten er fylla hver helg en klassiker, og mange har et utrolig egoistisk livssyn, dette ser man jo også her inne på KG, hvor folk skriver om hvor forferdelig det er å ha barn, for da kan man ikke lenger kun tenke på sine egne behov. Nordmenn virker også ganske tafatte i mine øyne, lukker øynene for hva som skjer i verden, drar for eksempel til Marokko med ideen om at ingen skal forhåndsdømmes.

Det som virker viktig for min generasjon er i store trekk hvordan man oppfattes av andre og hvordan man kan manipulere hvordan man oppfattes og virke best mulig (sosiale medier), fylla & ha det fett, materialisme materialisme materialisme, kvinner får kastet syre i ansiktet som straff for å avvise folk i andre land, her skriker vi ut om en mann ser på oss feil, samtidig er Norge et av landene (eller det landet?) med flest kjønnsykdommer og folk ligger rundt i hytt og pine, man tar botox fra man fyller tjue og opererte rumper er mote, så kan man gråte på snapchat etterpå fordi noen kritiserer dette, for da er man også et mobbeoffer, og grøss og gru, ingen innser hvor heldige vi er som faktisk bor i Norge. De snakker heller om hvor kjeeedelig Norge er og drar på ferie til Dubai. 

For ikke å snakke om gamle Olga som har sittet alene hjemme 4 måneder på rad fordi ingen i familien har tid til å besøke henne, alle jobber fulltid på grunn av et jag etter materialisme og det å ha en fin leilighet midt i byen, for Gud forby om man ikke bor så sentralt at folk pisser på døra di på vei hjem fra bar en lørdags natt. Det tar nok et par uker før noen får med seg at Olga er død. Og barna er selvsagt i barnehagen fra den dagen man får lov, for oppdragelsen kan barnehagetantene ta seg av, jeg må nemlig på jobb. I det minste har folk flest en sykt bra Instagram feed, og da vil alt bli bra.

Satt på spissen, selvsagt.

Oki, det var langt mer spesifikt og ikke så generell en påstand. Vel, jeg er enig i noe av det du skriver, andre ting mener jeg du forveksler med naivitet og uvitenhet- som dette med Marokko eller Dubai. Men det er klart at vi har et forbedringspotensiale når det kommer til helgefylla osv. Og så vil jeg gjerne legge til at jeg ikke tror KG er representativt for befolkningen generelt. Her er det flusst med troll, og ganske mange ekstreme ytterpunkter sånn meningsmessig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gumman87 skrev:

Dette er det beste jeg har lest på kvinneguiden! Jeg kunne faktisk ikke vært mer enig! Godt sagt! 👍

Tusen takk 😱

40 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Oki, det var langt mer spesifikt og ikke så generell en påstand. Vel, jeg er enig i noe av det du skriver, andre ting mener jeg du forveksler med naivitet og uvitenhet- som dette med Marokko eller Dubai. Men det er klart at vi har et forbedringspotensiale når det kommer til helgefylla osv. Og så vil jeg gjerne legge til at jeg ikke tror KG er representativt for befolkningen generelt. Her er det flusst med troll, og ganske mange ekstreme ytterpunkter sånn meningsmessig. 

Jeg vet at KG ikke er representativt for befolkingen, men det nytter ikke å avfeie og si at det bare er freaks her heller. Det er normale mennesker 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BlackCloud skrev:

Tusen takk 😱

Jeg vet at KG ikke er representativt for befolkingen, men det nytter ikke å avfeie og si at det bare er freaks her heller. Det er normale mennesker 

Joda, det er "normale" mennesker her og, men forum gjør noe med en, og særlig kvinneguiden - som nærmest har blitt en arena for kjønnskamp. Og ser man bort fra trollingen, som står for en god prosent av alle postene skulle jeg mene, kommer ofte det verste frem i mennesker når de diskuterer anonymt på nettet. Og jeg tror mange her inne ytrer seg langt mer provoserende og ekstremt enn hva de faktisk mener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frihet til å reise i Europa burde bare gjelde for Europeere.

Bare innvandrere som kommer lovlig burde få oppholdstillatelse i Europa. Innvandrere som kommer ulovlig burde sendes rett hjem med første båt.

Man må hjelpe innvandrere som kommer, men landets egen befolkning burde bli prioritert framfor invandrere. 

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at jeg ønsker et familiemedlem veldig vondt fordi personen hadde hatt så godt av det. Ubrukelig menneske. 

Anonymkode: 4d70b...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min upopulære mening: at kvinner/par som ikke har kapasitet til å ta vare på tvillinger eller et barn med sykdom/skavanker burde la være å få barn i utgangspunktet. Man har aldri noen garantier i livet, og dersom man ikke kan ta høyde for at tvillinger eller sykdom kan forekomme ved en graviditet, mener jeg at man ikke har de ressursene som kreves verken materielt eller emosjonelt til å sette barn til verden. 

Anonymkode: c025d...913

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frihet til å reise i Europa burde bare gjelde for Europeere.

Bare innvandrere som kommer lovlig burde få oppholdstillatelse i Europa. Innvandrere som kommer ulovlig burde sendes rett hjem med første båt.

Man må hjelpe innvandrere som kommer, men landets egen befolkning burde bli prioritert framfor invandrere. 

Anonymkode: d263f...072

Mener du flyktninger?

Anonymkode: eb2f1...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Min upopulære mening: at kvinner/par som ikke har kapasitet til å ta vare på tvillinger eller et barn med sykdom/skavanker burde la være å få barn i utgangspunktet. Man har aldri noen garantier i livet, og dersom man ikke kan ta høyde for at tvillinger eller sykdom kan forekomme ved en graviditet, mener jeg at man ikke har de ressursene som kreves verken materielt eller emosjonelt til å sette barn til verden. 

Anonymkode: c025d...913

Du har tydeligvis ikke hverken tvillinger eller sykt barn.

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...