AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Hei, Jeg sliter med at jeg ikke får eggløsning, og har aldri peiling på syklusene mine. Jeg er under utredning og skal begynne på min 3 (og siste, tror jeg) dobbel pergotimekur i morgen. Jeg har ikke hatt menstruasjon eller eggløsning og er på dag 45 i syklusen. Men i kveld fikk jeg plutselig veeeldig mye vått, strekkbart hvitt slim- så jeg tok en EL test også. Testen ble slik som på bildet nesten med en gang! Så til spørsmåla: - Er denne positiv eller tilnærmet positiv? - Kommer EL-slim før, under eller etter eggløsning? Anonymous poster hash: 96d9b...a2f
Poets Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Og der var jeg ikke anonym 😂 Håper noen erfarne kan svare
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Hei, Jeg sliter med at jeg ikke får eggløsning, og har aldri peiling på syklusene mine. Jeg er under utredning og skal begynne på min 3 (og siste, tror jeg) dobbel pergotimekur i morgen. Jeg har ikke hatt menstruasjon eller eggløsning og er på dag 45 i syklusen. Men i kveld fikk jeg plutselig veeeldig mye vått, strekkbart hvitt slim- så jeg tok en EL test også. Testen ble slik som på bildet nesten med en gang! Så til spørsmåla: - Er denne positiv eller tilnærmet positiv? - Kommer EL-slim før, under eller etter eggløsning?Anonymous poster hash: 96d9b...a2f Ok Jeg tenkte å ringe min venn Elektrikeren (EL-ekspert) og finne svar for deg Anonymous poster hash: b0e57...263
Poets Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Ok Jeg tenkte å ringe min venn Elektrikeren (EL-ekspert) og finne svar for deg Anonymous poster hash: b0e57...263 Haha, regner nå med at de fleste her inne bruker EL som eggløsning 😉😜
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Mye sannsynlig vil du få positiv test i morgen tidlig. Får du ikke el på pergo? I så fall burde du få oppfølging med ul underveis for å se når du kan sette el sprøyte for å sikkre el? Slik oppfølging får i alle fall jeg. Anonymous poster hash: 871cf...b47
Poets Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Mye sannsynlig vil du få positiv test i morgen tidlig. Får du ikke el på pergo? I så fall burde du få oppfølging med ul underveis for å se når du kan sette el sprøyte for å sikkre el? Slik oppfølging får i alle fall jeg. Anonymous poster hash: 871cf...b47 Spennende! Jeg får teste i morgen tidlig! Nei, har foreløpig ikke fått det :-/ Får god oppfølgning, skal på UL neste tirsdag- da jeg i utgangspunktet skal begynne ny pergokur i morgen :-)
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Dersom du ikke har hatt el på pergo til nå ville jeg absoludt spurt om dette. Hos min gynekolog er dette nesten standard når det er pergo kur. Jeg fikk to ultralyder for å se at egget var på ønsket størrelse før sprøyte (samt å sjekke at det ikke var for mange egg). Eggløsning kom dagen etter sprøyta. Men nå har du mest sannsynlig el innen noen dager så happy humpingAnonymous poster hash: 871cf...b47
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Viktig at legen sjekker om du faktisk får EL. Jeg fikk ikke EL på noen av mine pergo-kurer, og ble derfor henvist videre til kikkhullsoperasjonAnonymous poster hash: c0f2d...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Testen er ikke positiv, men jeg fikk aldri positive EL-tester og hadde EL likevel.Anonymous poster hash: 95eb8...375
Poets Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Takk for svar alle sammen! Jeg er henvist til kikkhullsoperasjon selv, men ingenting hadde vært bedre om vi får det til før den tid! 😁
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Hei! Ser ut til at du nærmer deg positiv test Når man får positiv eggløsningstest, vil man sannsynligvis ha eggløsning i løpet av de neste 12 til 36 timene (om jeg husker riktig). Eggløsningsdagen vil ofte være den første dagen med negativ test etter å ha hatt positive. Temper du? Det første døgnet etter eggløsning vil kroppstemperaturen stige med cirka 0,2 til 0,5 grader. Temping er derfor en fin måte å få bekreftet at eggløsningen har skjedd. Så temper du i morgen (når du forhåpentlig får positiv test ) og frem til negativ test, vil du forhåpentligvis se en tempstigning. Det blir nok litt upålitelig dersom du ikke temper gjennom hele syklusen, men det kan jo gi en pekepinn. Anonymous poster hash: 0480f...8da
Poets Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Hei! Ser ut til at du nærmer deg positiv test Når man får positiv eggløsningstest, vil man sannsynligvis ha eggløsning i løpet av de neste 12 til 36 timene (om jeg husker riktig). Eggløsningsdagen vil ofte være den første dagen med negativ test etter å ha hatt positive. Temper du? Det første døgnet etter eggløsning vil kroppstemperaturen stige med cirka 0,2 til 0,5 grader. Temping er derfor en fin måte å få bekreftet at eggløsningen har skjedd. Så temper du i morgen (når du forhåpentlig får positiv test ) og frem til negativ test, vil du forhåpentligvis se en tempstigning. Det blir nok litt upålitelig dersom du ikke temper gjennom hele syklusen, men det kan jo gi en pekepinn. Anonymous poster hash: 0480f...8da Tusen takk for svar😃 veldig informativt! Men bør jeg teste i morgen tidlig eller ettermiddag?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Tusen takk for svar😃 veldig informativt! Men bør jeg teste i morgen tidlig eller ettermiddag? Det varierer litt fra prrson til person. Før testa jeg både morgen og ettermkddag, fordi jeg bare fikk positiv test i ca12-16 timer og kunne da risikere å ikke få positiv test om jeg bare testa en gang om dagen. Etter forrige svangerskap har jeg nå positive el tester i 48 timer så da er det ikke så nøye med når jeg tester. Å teste på kvelden skal jo holde, er den da negativ vet du at el kommer hvert øyeblikk, en den positiv er el mest sannsnnlig dagen etter. Anonymous poster hash: 871cf...b47
Poets Skrevet 21. juli 2015 #15 Skrevet 21. juli 2015 (endret) God morgen og takk for svar! Her ser dere bildet av testen fra i dag morges (nesten nettopp). Ble to sterke streker med en gang, men- er den sterkere og er den positiv???? Endret 21. juli 2015 av Poets
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #19 Skrevet 21. juli 2015 Hei! Ser ikke bildet ditt Anonymous poster hash: 0480f...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå