Gå til innhold

Erfaring med å være student under utredning/ IVF-behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har forsøkt å bli gravid i nesten 1 1/2 år. Venter nå på utredning for ufrivillig barnløshet og innser at det kan ta lang tid før vi eventuelt skulle være så heldig å bli gravid. 

I mellomtiden blir jeg mer og mer lei jobben min. Jeg har allerede en treårig utdannelse, men etter en del år i yrkeslivet er jeg usikker på yrkesvalget. Andre type jobber innenfor yrket frister ikke, heller ikke videreutdanning innenfor fagområdet mitt. Jeg har derfor kommet til et punkt hvor jeg vurderer å bli student, med sikte på et nytt yrke. Jeg har mulighet til å begynne allerede i august. Økonomisk skal vi klare oss bra, selv om vi nok må redusere levestandarden litt. Med tanke på at jeg trolig har 40 år igjen av arbeidslivet frister det å ta nye studier for å kunne jobbe innen for et felt jeg sannsynligvis vil trives bedre i. 

Ved å slutte i jobben mister jeg muligheten til å være sykemeldt, jobbe redusert e.l. under behandlingen. Studiene vil kreve sitt uavhengig av hvilken form jeg er i. Lurer derfor på om noen her har erfaring med å være student under utredning for ufrivillig barnløshet og/eller ved IVF-behandling? Hvordan er det å kombinere studier med utredning og behandling? 

Anonymous poster hash: cafdf...e72

Anonymous poster hash: cafdf...e72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Student og deltidsjobb. Det gikk helt fint :)

Skrevet

Har ikke erfaring, men er i akkurat samme situasjon som deg. Utredning og sannsynligvis ny bachelor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...