Gå til innhold

Pris på å bytte glass i briller, vet du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Prøver å bli flinkere til å bruke briller, har annen styrke så må få testet dette, som sikkert koster rundt 6-700kr som en linsetest.. (så jævla dyrt!)

Men er det noen som vet ca hvor mye det koster å gå byttet glass i de? Fornøyd med innfatning, men hvis det koster likens uansett så kjøper jeg like gjerne nye briller..

Setter pris på svar .. :fnise:

Anonymous poster hash: f7e3e...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dyrere å bytte glass, enn å kjøpe helt nye briller 



Anonymous poster hash: 9dbcb...819
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på type glass du velger og hvilken styrke du har. Enstyrke eller progressive? Hvis du har enstyrke og ingen ekstrem styrke så vil jeg tippe rundt 1200,- for gode glass.

Endret av Blådiamant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har skjev hornhinne på ene øyet, så må vel ha noe spesielt glass der.

Men jeg tror på at det er dyrere å bare bytte glass! Blir vel uansett over tusenlappen som du sier..

Da er det bare å spare.

Tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: f7e3e...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt betaler jeg rundt 2000 kroner for å bytte glass i mine gamle innfatninger, jeg har litt minus og smått skjeve hornhinner på begge øyne og antistatic-glass.

 

Flere optikere tilbyr "gratis" glass om du kjøper en ny innfatning, slik at totalprisen blir billigere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrere å bytte glass, enn å kjøpe helt nye briller

Anonymous poster hash: 9dbcb...819

Det vil jeg ikke påstå da du må betale for glassene uansett og om du kjøper brille også må du betale for innfatning i tillegg.

Anonymous poster hash: d9527...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jeg ikke påstå da du må betale for glassene uansett og om du kjøper brille også må du betale for innfatning i tillegg.

Anonymous poster hash: d9527...9ca

Du må betale et honorar for å ha egen innfatning også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så sa optikeren min at det ville koste meg 1500-2000,- per glass :-/ Hvis jeg kjøper briller hos Specsavers her i byen så koster det meg ca. 3500,- med synstest. Så vi får se hva jeg gjør. Må uansett ha ny styrke på brillene ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og spurte på Synsam i vår ang det å bytte glass i solbriller (har solbriller med styrke). Hu dama sa at det kom til å koste ca 1700 pr glass, mens jeg kunne få en nye, komplett solbrille med styrke ned i 1500. Ble så jeg kjøpte meg nye da ja! 

Dette gjaldt jo solbriller, men virker som det er generelt at det koster mer å bytte bare glass enn å kjøpe ny komplett brille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brilleland tar 500 kr. For synstest.

Å bytteglass er helt avhengig av type glass, behsndling på glassene og styrken på glassene. I tillegg kommer 300 kr. For brilletilpasning til innfatningen enten den er ny eller gammel.

Bruker bare Brilleland. (Uten at dette må oppfattes som reklame.)

Anonymous poster hash: 78d31...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale et honorar for å ha egen innfatning også.

Ikke på synsam.

Anonymous poster hash: 4e5bc...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale et honorar for å ha egen innfatning også.

Åh? Jeg har byttet kun glassene et par ganger og har kun betalt for glassene ikke noe mer enn det. Synsundersøkelsen jeg hadde da men.

Anonymous poster hash: d9527...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...