Gå til innhold

Hylland-Eriksen: 1.5 mill innvandrere frem til 2050 takk


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

'undersøkelser' hallo' date=' kan du spesifisere litt?[/quote']

Du skjønner ivanka, valhalla synes ikke det er kult å ha mangfold og store byer og kanskje litt større motorveier, døgnåpne kiosker, rikere kulturliv, finere damer, flere biltyper, større utvalg matvarer, forstå flere språk, skjønne slike ting som at i løpet av hans korte levetid har andelen fattige mennesker fordoblet seg (dvs ikke ha tilgang til enkle ting som kloakk, vann og mulighet til å reise). Jeg vet ikke hvordan man skal forklare en mann som aldri har reist til en fattig del av verden for å forstå at den ulykke de besitter vil en dag gå utover VÅRE barnebarn. Slik er menneskehetens evige dans, kulturer velter hverandre hele tiden.

Jeg mener, når gutten vil ha landegrenser selv om hele verdensbefolkningen blir byttet ut hvert 100 år!!! Hallo!!! Snakk om å være tilbakelent... vind og vær forandrer kloden og derfor må landegrensene hele tiden flyttes.

Men ligger krig i menneskets natur?

Kanskje.

- Det finnes f eks øyer i stillehavet hvor en vulkanutbrudd plutselig deler øya i to, og øyas innbyggere vil etterhvert på hver sin del hate hverandre dersom de ikke kommer i kontakt. Det kan bli kriger av sånt.

Hadde det ikke vært noen vulkan der så hadde de kanskje sett de var på samme øy og heller handla litt sammen.

Ivanka, problemet til valhalla er at han ikke forstår at denne øya er jordkloden....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ofte lurt på om den ideelle tilstanden må være å være så dum at man ikke skjønner hvor dum man er, men jeg får meg ikke til å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Her er i hvert fall en litt artig undersøkelse.

http://www.ssb.no/magasinet/norge_verden/a...3-10-10-01.html

Norge nest størst i Norden i 2040

På befolkningsområdet viser årboken ikke bare historiske og aktuelle tall for landene i Norden, men også landenes siste befolkningsprognoser. Hvis disse fremskrivningene blir virkelighet, vil Norges befolkning bli større enn både Finlands og Danmarks innen 2040. Det er første gang at befolkningsprognosene viser en forandring i rekkefølgen i Norden når det gjelder befolkningens størrelse. Tallene viser at folketallet i Norge har vokst sterkere enn folketallet i Danmark, Finland og Sverige siden midten av 1970-årene. Veksten i den islandske befolkningen slår imidlertid alle nordiske rekorder, og på Færøyene vokser også folketallet kraftig etter krisen i begynnelsen av 1990-årene.

Årboken viser at nettoinnvandringen til Norden nå for første gang er mer enn dobbelt så stor som fødselsoverskuddet. I Sverige vokste folketallet i 2002 utelukkende på grunn av innvandring, mens det i Norge var et fødselsoverskudd på vel 10 700 personer. I absolutte tall er dette norske fødselsoverskuddet det langt største i Norden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet du hva fødselsoverskudd betyr?

hva tror du det er?

og jeg var klar over at norge har fødselsoverskudd. det er ikke akkurat en ny opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg skjønner at den var vanskelig.

det betyr at det blir født flere enn det dør, vanligvis i forhold til en tidsenhet på et år, innenfor et geografisk avgrenset område.

fødselsoverskudd betyr ikke overtallige fødsler, som du later til å tro.

du bare fortsetter å understreke hvor velbegrunnede oppfatningene dine er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Problet er vel at man ikke vet hvordan samfunnet vil bli om 20 år, med tanke på hvor mange som går arbeidsledige pr i dag, hvorfor importere flere arbeidsledige som vil bli uglesett fordi de "snylter" på velferdsstaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det man vet, er at antallet i arbeidsfør alder per pensjonist kommer til å synke ganske drastisk, og at det vil bli et stort problem for de befolkningene som har lav fødselsrate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thomas har tatt i veel mye her ja...

Jeg har ikke noe i mot flere mennesker i dette lille landet, men det betyr ikke at jeg vil stå med døren åpen og rope "kom, kom!"

Han har vel ikke glemt sin tid som redaktør i "Gateavisen"?

Dette lukter sosialistisk lang vei! :cry:

De som innvandrer til Norge er visstnok gjerne de minst ressurssterke fra før av: de ressurssterke velger USA, Canada, Storbritannia, osv., mens Norge må ta i mot de andre...som behøver masse hjelp og økonomisk støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Velferdsstaten blir kunstig holdt oppe av oljedopet,kan eventuelt gi det 30 år når oljen begynner å ta slutt. Jeg vil tro at vi vil se en gradvis nedgang i velferdsordningene som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Professor Hylland Eriksen er både pen og intelligent men kanskje også litt vel mye kulturromatisk. :hoho:

Trivelig type iallfall.

Han er en skikkelig kjekkas og jentene har falt som fluer på forelesninger ved landets universiteter...

Noen ganger går det bare litt over styr for ham :roll:

Det er lett for folk å falle for ideéne hans, fordi han er så entusiastisk og overbevisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøh' date=' mener du at gateavisa er eller har vært et sosialistisk tidsskrift?[/quote']

Jeg leste en gang at denne avisen enten var anarkistisk eller sosialistisk- husker ikke jeg...velg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...