AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Vet ikke hvor ellers jeg skulle postet dette, men jeg skal begynne å studere i Elverum til høsten og lurte rett og slett på om det var noen fra Elverum som kunne fortalt meg litt om byen? :-) Bra treningssenter? Kulturtilbud? Turområder? Uteliv? Hva er verdt å få med seg? Håper noen kan gi meg noen gode svar! Anonymous poster hash: da71d...1be 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 Hvis du liker am car og blodharry kultur, vil du nok trives der. Anonymous poster hash: 63b72...ba2 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #3 Skrevet 14. juli 2015 Hadde en venninne som gikk sykepleier der oppe, skikkelig lite sted og Harry folk. Kaldt var det og. Hun kom hjem hver helg selv om det er ganske langt hjemmefra (Oslo) Men det er helt sikkert noe å finne på der også altså Anonymous poster hash: 4f1b5...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Søsteren min bodde der i tre år i forbindelse med studier. Skjønner ikke at hun holdt ut. Jeg er fra en liten by selv, så jeg vet hva man kan forvente, men Elverum har mindre sjarm enn de fleste småbyer som jeg har vært i, i alle fall. Studentmiljøet var visst ganske lite: selv i et relativt stort kull på sykepleien så var det stort sett personer med tilknytning til byen og som allerede har sine venner der. Gjennomsnittsalderen er nok også en god del høyere enn tilsvarende utdanning i andre byer. Selve byen går man gjennom på 10 minutter +/-. Det er noen butikker og spisesteder, men absolutt ikke noe spennende. Utelivet er nok litt større, i og med at Elverum stenger sjenkingen 1t senere enn noen av nabobyene, så tiltrekker det seg litt folk i helgene, men stort sett så er det ganske harry stemning der. Kort oppsummert så vil jeg si at Elverum er en småby uten sjarmen som småbyer kan ha samtidig som den geografisk sett er litt klumsete for studenter. Selve Terningmoen ligger litt utenfor sentrum, og boligstrøkene ligger ganske spredd og uten tilknytning til campus, noe som gjør det litt upraktisk å komme seg rundt uten bil da kollektivsystemet er nærmest ikke-eksisterende. Det er et treningssenter ved campus på Terningmoen, men husker ikke helt hva det heter. Anonymous poster hash: eac03...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Takk for meget oppløftende svar, da.... Vil vel tro at å flytte fra Oslo til noen annen plass generelt kan være vanskelig uansett (kanskje foruten de 4 største byene etter Oslo), da man er vant til å ha absolutt alt i nærheten. Er fra en liten, harry plass selv, så skal vel klare meg uansett.Anonymous poster hash: da71d...1be
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Og forresten så er ikke Elverum laangt ifra Oslo. 15 mil? Anonymous poster hash: da71d...1be
Gjest Birti Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Jeg synes Elverum er kjempekoselig jeg.. men det er tydeligvis noe feil med meg ;-) Men det er en helt vanlig, norsk småby med masse muligheter for å gå/sykle i skogen, gå på ski om vintern, spise vafler på den øya utti Glomma som jeg innbiller meg at heter Prestegårdsøya - og studentmiljøet har jeg hørt mye positivt om fra ei venninne som var der i tre år.. :-)
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Det er et eller annet med de byene som ligger sånn i bakevja, Elverum, Kongsvinger og visse småbyer i Indre Østfold. Det er mye rart der og et veldig spesielt og lukket miljø. Anonymous poster hash: 3126c...ac5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Jeg er oppvokst i Elverum og flyttet derfra så fort jeg kunne (begynte å studere). Folk er harry ja. Mye råning, bilkjøring i sentrum. Gode muligheter for ski og turer i skog og mark, det er mange friluftsmennesker som bosetter seg der. Helt greit tilbud av butikker, men stor mangel på gode restauranter. Det er to kjøpesenter i byen. Anbefaler deg å bosette deg i sentrum eller Vestad da det er nærmest høgskolen. Skolen i seg selv er relativt ny og ganske bra etter hva jeg har hørt. Man er dog avhengig av bil og/eller å bo i nærheten av sentrum. Utelivet er så som så. Mye militørgutter, og mye harry lokalbefolkning. Tror det er tre-fire utesteder. En pub til "de eldre", en til 20-åringene og en nattklubb til 18-åringene. Ikke uvanlig med dritings mennesker og bråk. Huff. Det er gode bussmuligheter til Oslo, heldigvis. Men ikke mist motet - kanskje du vil trives? Anonymous poster hash: de17e...cc9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Kommer fra et sted to timer unna. Vi dro alltid til Elverum for å råne og drikke, det er virkelig en av de mest harry byene i Norge. Noe som jo var den eneste grunnen til at vi rånet dit. Sitte i sentrum i bilen på rekke og rad, spille trance musikk og spise burger fra basthjørnet, som nå er Jafs?!?. Alle gutta luktet den lyseblå jean-paul parfymen og hadde hvite bukser og no fear armbånd. Var i elverum for noen uker siden, tiden har stått stille. Gode minner Anonymous poster hash: d2c8a...a13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Det er et eller annet med de byene som ligger sånn i bakevja, Elverum, Kongsvinger og visse småbyer i Indre Østfold. Det er mye rart der og et veldig spesielt og lukket miljø.Anonymous poster hash: 3126c...ac5 Det er faen i meg ikke kødd. Kongsvinger er enda et grusomt sted.Anonymous poster hash: acf9d...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå