Gå til innhold

Innbillt svangerskap eller the real deal


DMS

Anbefalte innlegg

Hva har han gjort?

Han stekte egg til seg sjølv og spurde ikkje om eg ville ha eitt... Og holdt kjøleskapsdøra opa "unødvendig" lenge... Mao ikkje akkurat ting som brukar å irritere meg - så kva seie vi, symptom? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg følge! Lykke til med prøvinga ;)

Takk for det! Er vel snart testetid for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han stekte egg til seg sjølv og spurde ikkje om eg ville ha eitt... Og holdt kjøleskapsdøra opa "unødvendig" lenge... Mao ikkje akkurat ting som brukar å irritere meg - så kva seie vi, symptom? 😆

Åh, det er så mannegreie.. Her kan også mannen hente noe til seg selv uten at det faller han inn at jeg kanskje også vil ha. Da jeg var gravid skulle han på butikken og spurte om jeg ville ha noe. Svarte nei, og da kom han hjem med sjokolade til seg selv bare. Var helt på gråten jeg, men han mente han ikke hadde gjort noe galt siden jeg sa at jeg ikke ville ha noe. Men jeg visste jo ikke at han skulle kjøpe sjokolade, da hadde jeg bedt han kjøpe til meg også. Endte med at han kjørte og kjøpte til meg også, og jeg klarte å ikke grine... Han har heldigvis blitt bedre :fnise:

Men altså, mannen skjønte at jeg var gravid fordi jeg ble dritsur for noe som ikke var no å bli sur for i det hele tatt, så kanskje det er et symptom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så mannegreie.. Her kan også mannen hente noe til seg selv uten at det faller han inn at jeg kanskje også vil ha. Da jeg var gravid skulle han på butikken og spurte om jeg ville ha noe. Svarte nei, og da kom han hjem med sjokolade til seg selv bare. Var helt på gråten jeg, men han mente han ikke hadde gjort noe galt siden jeg sa at jeg ikke ville ha noe. Men jeg visste jo ikke at han skulle kjøpe sjokolade, da hadde jeg bedt han kjøpe til meg også. Endte med at han kjørte og kjøpte til meg også, og jeg klarte å ikke grine... Han har heldigvis blitt bedre :fnise:

Men altså, mannen skjønte at jeg var gravid fordi jeg ble dritsur for noe som ikke var no å bli sur for i det hele tatt, så kanskje det er et symptom :)

Heilt enig at det er ein mannegreie! Sjølv hos empatiske, omsorgsfulle menn verkar det som dei ikkje heilt klarer å komme på den "hm, dette ville nok min kjære også likt"- tanken.

Vel, om eg får to blå neste helg så får vi konkludere med at det var eit teikn☺️ Er fint å ha ei unnskuldning for sitt eget dårlege humør😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i gørrdårlig humør i helga. Kjente irritasjonen boblet under overflaten og stakkars de som har prøvd å komme med velmente råd eller tilsagn jeg kunne klare å vri om til noe negativt. Hadde mindre tålmodighet enn min toåring. Rett og slett ikke gøy å være i nærheten av meg :ler:

 

Jeg håper jeg kan skylde på graviditet, men egentlig så tror jeg bare det var en kombinasjon av lite søvn (jeg drev og våknet hele natta av meg selv, særs irriterende) og hovedansvaret for en trassig toåring hele helga (mannen var bortreist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i gørrdårlig humør i helga. Kjente irritasjonen boblet under overflaten og stakkars de som har prøvd å komme med velmente råd eller tilsagn jeg kunne klare å vri om til noe negativt. Hadde mindre tålmodighet enn min toåring. Rett og slett ikke gøy å være i nærheten av meg :ler:

Jeg håper jeg kan skylde på graviditet, men egentlig så tror jeg bare det var en kombinasjon av lite søvn (jeg drev og våknet hele natta av meg selv, særs irriterende) og hovedansvaret for en trassig toåring hele helga (mannen var bortreist).

Openbart teikn på graviditet😂 og nei, det å vere trøtt gjer noko med humøret. Spesielt når ein har våkna utan grunn! Slikt skal berre ikkje skje med småbarnsforeldre syn eg. Kun oppvåkning dersom lisjegullet treng ein... og det skal skje kun 1 gong per veke, sant?😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Openbart teikn på graviditet😂 og nei, det å vere trøtt gjer noko med humøret. Spesielt når ein har våkna utan grunn! Slikt skal berre ikkje skje med småbarnsforeldre syn eg. Kun oppvåkning dersom lisjegullet treng ein... og det skal skje kun 1 gong per veke, sant?😆

Må innrømme eg er spent på trassalderen. Min er snart 20 mnd så er framleis heilt greie trassanfall og som regel like blid etterpå, sjølv om han ikkje fekk kva det enn var han ville ha. Rare greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Openbart teikn på graviditet og nei, det å vere trøtt gjer noko med humøret. Spesielt når ein har våkna utan grunn! Slikt skal berre ikkje skje med småbarnsforeldre syn eg. Kun oppvåkning dersom lisjegullet treng ein... og det skal skje kun 1 gong per veke, sant?

 

 

Må innrømme eg er spent på trassalderen. Min er snart 20 mnd så er framleis heilt greie trassanfall og som regel like blid etterpå, sjølv om han ikkje fekk kva det enn var han ville ha. Rare greier:)

 

K er så stor at han vanligvis ikke våkner på natta, men har sovet pent og pyntelig 11-12 timer i strekk. Men, innimellom klinker han til med kjipe søvnperioder (som nå) hvor han våkner annenhver natt, og gjerne starter morgen kl. 06. Snork! Det kan vare alt fra 1 til tre uker, alt ettersom. Da blir han ekstra trassen og i dårlig humør når søvnen ikke har vært tilstrekkelig. Har en teori at slike dårlige søvnperioder handler om kognitiv vekst og/eller fysisk vekst, så er ikke så stressa. Vet det går over.

 

Angående trass er det som regel helt overkommelig da han er rimelig tilsnakkenes (begynner å bli bra med språk). Men, når du kombinerer sterk vilje, lite søvn og kanskje fysiske vondter (voksesmerter, eller noen mentale sprang som gjør verden større og mer skummel) så er det ikke så greit. Da er det total krise om man ikke fikk leke med den flotte dobørsten eller må ha på seg støvler i stedet for sandaler.

 

Sånn sett rimelig kjekt at jeg pendler og at K er farens ansvar hver natt i uka :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig at det er ein mannegreie! Sjølv hos empatiske, omsorgsfulle menn verkar det som dei ikkje heilt klarer å komme på den "hm, dette ville nok min kjære også likt"- tanken.

Vel, om eg får to blå neste helg så får vi konkludere med at det var eit teikn☺ Er fint å ha ei unnskuldning for sitt eget dårlege humør

Jeg er SÅ enig!! Knurr, det der irriterer meg skikkelig innimellom. Hvis han er syk pleier jeg for eksempel å handle med noe jeg vet han liker godt, men hvis jeg er syk må jeg sende med detaljert bestilling for å få noe ut av en handletur! Og nei, det er ALDRI greit å kjøpe snop bare til seg selv, selv om visse andre egentlig har sagt nei. ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ enig!! Knurr, det der irriterer meg skikkelig innimellom. Hvis han er syk pleier jeg for eksempel å handle med noe jeg vet han liker godt, men hvis jeg er syk må jeg sende med detaljert bestilling for å få noe ut av en handletur! Og nei, det er ALDRI greit å kjøpe snop bare til seg selv, selv om visse andre egentlig har sagt nei. ALDRI!

Eg har kjøpt snop no... På en mandag... Og det er lakris... Noko han ikkje likar. Men han er på slankeren da! Og det er 1 time og 20 min til bussen min er frame så er sikkert borte til dess😆 #lengeleveunnskuldingar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjøpt snop no... På en mandag... Og det er lakris... Noko han ikkje likar. Men han er på slankeren da! Og det er 1 time og 20 min til bussen min er frame så er sikkert borte til dess #lengeleveunnskuldingar

:fnise: Men lakris er jo lov! Hva slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Men lakris er jo lov! Hva slags?

Salt sild😊 var på leit etter knott... Trur vi har dårleg innflytnad på kvarandre, veldig lett å verte lakrissugen av å lese her inne😂

Og så lenge du seie det er lov, så er det liv!😉

*skrivefeil

Endret av DMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salt sild var på leit etter knott... Trur vi har dårleg innflytnad på kvarandre, veldig lett å verte lakrissugen av å lese her inne

Og så lenge du seie det er lov, så er det liv!

*skrivefeil

Mmmhm, saltsild. Jeg liker alle sildene, både salt, sur og søt! Den siste har jeg ikke sett på lenge ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmhm, saltsild. Jeg liker alle sildene, både salt, sur og søt! Den siste har jeg ikke sett på lenge ...

Søt har eg aldri sett... Men så er ikkje eg så voldsom på søtt gummigodteri så kanskje derfor. Alt for mykje godis der ute! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To grineanfall i dag... Begge framfor mamma. Og egentleg utan grunn. Fyrste pga forslag og å lærekøyre litt i dag, og eg er litt stressa over at eg bør få lappen snart slik at logistikken her heime vert litt betre (jepp, eg er 30 år, utan lappen og har flytta på landet det bussen går to gongar per sag... #sjakktrekk). Neste var, veit egentleg ikkje kva det var. Vi snakka om det å vere småbarnsforelder, og eg sa eg ikkje kjente meg som det sia foreldra mine gir oss så mykje støtte og hjelp. Jaja, eg er offisielt ein grinerunge. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat no har eg berre lyst å kravle under dyna. Dårleg humør, trist og lei meg. Vil ikkje vere på jobb.

Trur eg skal teste imorga. 10 dpo. Kjøpte no nokre sensitive testar. Kanskje eg får eit resultat til å verte glad for.

Mannen min (som er lege...) ville teste igår kveld då eg fortalte om all grininga mi. Eg svarte tørt at egget knapt har festa seg og det er for tidleg. 8 dpo på kveldsurin *fnys* :P vi testa ikkje.

Men off kor lei eg er no. Lei av pendling, lei av jobben eg har no, lei av å ikkje ha hatt ferie, lei av øvekøyring, lei lei lei. (Så kaffemor, om du les her, du klagar ikkje det minste☺️).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat no har eg berre lyst å kravle under dyna. Dårleg humør, trist og lei meg. Vil ikkje vere på jobb.

Trur eg skal teste imorga. 10 dpo. Kjøpte no nokre sensitive testar. Kanskje eg får eit resultat til å verte glad for.

Mannen min (som er lege...) ville teste igår kveld då eg fortalte om all grininga mi. Eg svarte tørt at egget knapt har festa seg og det er for tidleg. 8 dpo på kveldsurin *fnys* :P vi testa ikkje.

Men off kor lei eg er no. Lei av pendling, lei av jobben eg har no, lei av å ikkje ha hatt ferie, lei av øvekøyring, lei lei lei. (Så kaffemor, om du les her, du klagar ikkje det minste☺️).

:hug: Noen dager bare er sånn! Pendling kan jo dessuten skvise livsgnisten ut av de fleste (sier jeg, som også har bosatt meg på bygda hvor jeg er nødt til å kjøre for å i det hele tatt ha en jobb). Praktisk med mann som er lege da, selv om du har bedre kontroll på dette med testing enn han tydeligvis!  :fnise: Jeg hååååper tårene og humøret er et tegn på noe helt annet og veldig bra, krysser fingrene for to streker i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, håperhåperhåper det lyser to streker mot deg i morgen! :klem: Kjenner godt følelsen av å bare ville være under dyna. Jeg er sånn for tida, men har ikke hatt EL enda, så kan nok ikke skryte på meg noen symptomer :P Men det er lov å ha slike dager. Noen ganger må man bare grine det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Noen dager bare er sånn! Pendling kan jo dessuten skvise livsgnisten ut av de fleste (sier jeg, som også har bosatt meg på bygda hvor jeg er nødt til å kjøre for å i det hele tatt ha en jobb). Praktisk med mann som er lege da, selv om du har bedre kontroll på dette med testing enn han tydeligvis! :fnise: Jeg hååååper tårene og humøret er et tegn på noe helt annet og veldig bra, krysser fingrene for to streker i morgen!

Takk for den gode klemmen😊 humøret er mykje betre no. Imorga skal eg ha heimekontor sia barnehagen er stengt, og berre det å vite at eg ikkje skal sitte 3 timar og 20 min på buss imorga gjer godt! Og det er egentleg ikkje lenge til 1. Sep og ny jobb! Og kanskje eg får vite eg er gravid imorga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...