Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da sitter jeg her igjen. Dette er min 2 spontanabort, rett etter en MA for to mnd siden. Jeg er helt knust, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er så urettferdig. Vet ikke om jeg vil prøve å bli gravid igjen. Min første spontanabort skjedde for  ca et og et halvt år siden, 6 uker på vei så det var ganske tidlig. Det er normalt å miste fikk vi beskjed om da, særlig når det er første graviditet.

Vi bestemte oss for å prøve igjen, det tok et år før vi ble gravide igjen. Kjempelykkelige, men det endte i en MA som ble oppdaget i uke 9. Fosteret hadde vært dødt siden uke 7. Vi ble gravide igjen med engang, og tenkte vel at denne gangen går bra. Er veldig sjeldent å miste tre ganger. Vi var på tidlig ultralyd i uke 7 og alt var fint. I uke 9 fikk jeg spontanabort. Jeg er sjokkert og lei. Er det mulig å ha så uflaks?? Håper å høre noen solskinnshistorier der ute. Er det flere som har mistet tre ganger men så gikk det fint til slutt?

Sorry for et rotete innlegg men alt surrer i hodet mitt akkurat nå.

Klem til dere prøvere der ute.

Anonymous poster hash: b9068...191

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Men nå har du vel krav på utredning?

Har ingen erfaringer, men håper du får hjelp og at dere lykkes!

Skrevet

Ettersom det regnes som habituell abort, så har du rett på utredning :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Regner med at vi får utredning nå. Jeg har legetime neste uke så vi får se hva han sier. gruer meg litt.

Skrevet

Takk for svar. Regner med at vi får utredning nå. Jeg har legetime neste uke så vi får se hva han sier. gruer meg litt.

Ikke la han si noe annet enn at dere skal utredes, du har krav på det. Gjentagelsesrisiko for neste graviditet er rundt 30% etter 3 aborter på rad. Dvs 70% for ikke ny abort, men hvis noe er galt og det kan forebygges, er det synd å få en slik påkjenning igjen unødig.

Masse klemmer til deg, det må være kjempetungt å miste 3 ganger og føler på uroen for fremtiden i sorgen.

Skrevet

En kollega mistet 7 ganger, før nr 8 satt. De feiret nettopp 4 årsdagen hans. Ønsker deg masse lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Moren til en bekjent mistet også i første trimester i sine tre første svangerskap, før det kom tre velskapte barn trillende som perler på en snor :) Så det er håp!

Men som andre her sier: Få utredet dere nå.

Anonymous poster hash: 25d95...398

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Føler sånn med deg. Forstår så alt for godt hvordan dere har det :( jeg kan trøste deg med at jeg har vært i samme situasjon som deg. Jeg mistet tre ganger (to SA og en MA) før vi fikk en nydelig datter. Da vi ville prøve på søsken, var vi uheldig igjen to ganger :( til slutt ble vi anbefalt å forsøke IVF for å redusere sjansen for SA. Vi tok sjansen, og ble på første forsøk gravid. Dette svangerskapet gikk fint til tross for flere utfordringer. En liten gutt på tre uker ligger ved siden sv meg nå. Ikke gi opp!! Du har krav på utredning nå for å se om det er en årsak til at dere mister. Selv om det er beintøft, er det stor sjanse for at dere lykkes neste gang. Alle gode ønsker til dere <3

Anonymous poster hash: 099bd...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Moren til min venninne mistet 5 ganger klarte å lage en spire mistet så 9 ganger og laget en spire til :)

Anonymous poster hash: 33fa3...efa
Skrevet

En venninne av meg mistet 3 ganger før hun fikk sin første. Og etter det så fikk hun tre barn til på rappen uten problem. Så ikke mist håpet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...