AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Siden januar har jeg jogget på mølle, og gått fra utrent til å kunne jogge i 40 minutter, som er nytt for meg og som jeg er ganske stolt over. Jeg varierer mellom langvarig jogging med stigning på 1-1,5 til intervall (oppover og nedoverbakker). Siden jeg er i hjembyen min over sommeren droppet jeg treningssenteret for å jogge ute. Jeg tenkte meg at det kom til å bli litt tyngre, men fy, det er jo helt forferdelig. Fra å kunne jogge over en halvtime, sliter jeg nå med å jobbe i tjue minutter. Jeg må ta pauser, får vondt i magen (typ menssmerter) og det går vanvittig sakte. Jeg føler meg som en snegle. Er det bare å fortsette, eller gjør jeg noe feil? Det er dessverre mest asfalt her, så det får jeg ikke gjort så mye med. Jeg merker også at jeg får vondt i hals og kjeve, så jeg lurer på om jeg spenner musklene - mon tro det er ubehag av å føle seg i dårligere form/skuffelse? Innspil og råd mottas med takk Anonymous poster hash: 64de0...d9d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Det er mye mer krevende å jogge ute enn på mølle, så det er helt normal det du opplever. Mitt beste tips er å fortsette løpingen ute og heller ty til mølla når det er er dårlig føre (mye snø f.eks.). Uteløping er bedre trening og mye freshere Syns ikke du skal bli lei deg i allefall, kroppen din har antagelig kjørt seg mer på den tiden du jogga utendørs enn på mølla uansett Anonymous poster hash: 825fd...21d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Det er mye mer krevende å jogge ute enn på mølle, så det er helt normal det du opplever. Mitt beste tips er å fortsette løpingen ute og heller ty til mølla når det er er dårlig føre (mye snø f.eks.). Uteløping er bedre trening og mye freshere Syns ikke du skal bli lei deg i allefall, kroppen din har antagelig kjørt seg mer på den tiden du jogga utendørs enn på mølla uansett Anonymous poster hash: 825fd...21d Tusen takk for svar! Føles så dumt når jeg skryter over at jeg har fått god kondis, så blir jeg med venner ut for å jogge, og så bare.. nei.. hehe, var visst ikke så mye bedre likevel gitt! Anonymous poster hash: 64de0...d9d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Siden januar har jeg jogget på mølle, og gått fra utrent til å kunne jogge i 40 minutter, som er nytt for meg og som jeg er ganske stolt over. Jeg varierer mellom langvarig jogging med stigning på 1-1,5 til intervall (oppover og nedoverbakker). Siden jeg er i hjembyen min over sommeren droppet jeg treningssenteret for å jogge ute. Jeg tenkte meg at det kom til å bli litt tyngre, men fy, det er jo helt forferdelig. Fra å kunne jogge over en halvtime, sliter jeg nå med å jobbe i tjue minutter. Jeg må ta pauser, får vondt i magen (typ menssmerter) og det går vanvittig sakte. Jeg føler meg som en snegle. Er det bare å fortsette, eller gjør jeg noe feil? Det er dessverre mest asfalt her, så det får jeg ikke gjort så mye med. Jeg merker også at jeg får vondt i hals og kjeve, så jeg lurer på om jeg spenner musklene - mon tro det er ubehag av å føle seg i dårligere form/skuffelse? Innspil og råd mottas med takk Anonymous poster hash: 64de0...d9d Helt normalt og vi alle (vel nesten) har gått i den fella😜 Det er definitivt tyngst å jogge ute, men tenk hvor god form du vil få nå!! Mitt tips er at du kan gå i motbakkene, det er ikke noe nederlag å gå. Anonymous poster hash: 49ef8...2a3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Løpe ute er mye bedre enn å løpe på mølle. Pga varierende underlag ute vil du aktivere flere muskler (støttemuskulatur) og det blir derfor tyngre å løpe. Det vil være en overgangsperiode frem til du får trent opp de mindre brukte musklene dine. Deretter vil det gå like greit som på mølla. Tredemølla er helt statisk og du aktiverer derfor færre muskler når du løper. Anonymous poster hash: 3bd30...a88 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Tusen takk for svar alle sammen! Nå er jeg mye mer gira :D Anonymous poster hash: 64de0...d9d
Gjest Gjest_Idja Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Det er en vanesak. Jeg fikk motsatt sjokk da jeg skulle jogge på mølle etter å ha jogget ute i lengre tid. Tar nok ikke lange tiden før du føler du har kontroll.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Og for meg er det slik at jeg føler jeg svever avgårde når jeg jogger ute, da kan jeg jogge både lenger og raskere enn jeg kan på mølla. Vi er forskjellige, men som de andre sier vil det ikke ta lang tid før det har jevnet seg ut. Du har jo grunnlaget. Anonymous poster hash: a9899...090
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Kjøp pulsklokke! Slet med det samme og fant ut at jeg løper mye fortere når ikke mølla bestemmer. Dette fører til at jeg sprekker mye tidligere. Altså jeg jogget ikke, jeg løp. 3)Anonymous poster hash: 4cc1e...40c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå