Gå til innhold

Jensen Carat vs Wonderland VIP


2shy

Anbefalte innlegg

Ambassadør rammemadrass type fast med Softline II overmadrass

Opal rammemadrass med tempsmart overmadrass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opal rammemadrass med tempsmart overmadrass :D

Så feil kan man ta, men Opal er vel Jensen det også - bare ikke Bohus sin Ambassadør? 

*gir seg ikke helt* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så feil kan man ta, men Opal er vel Jensen det også - bare ikke Bohus sin Ambassadør? 

*gir seg ikke helt* :fnise:

Opal er Jensen ja :) Opal og Ambassadør er bygd opp med likt fjærsystem, men Opalen har litt tynnere stopning slik at den føles litt fastere. Også har Opal en fastere og mykere side i hver madrass, slik at man har litt frihet til å regulere hvis behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny seng :hoppe: . Du må virkelig komme med en siste oppdatering i denne tråden så vi får høre om du ble fornøyd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny seng :hoppe: . Du må virkelig komme med en siste oppdatering i denne tråden så vi får høre om du ble fornøyd. :ler:

Tusen takk! Jeg tror alle tok bølgen da jeg omsider tok en avgjørelse  :fnise:

Jeg får den vel ikke på noen uker enda, men jeg skal hyle ut når den har blitt brukt litt. Har trua på dette altså  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gratulerer med ny seng :hoppe: . Du må virkelig komme med en siste oppdatering i denne tråden så vi får høre om du ble fornøyd. :ler:

Hei hei! Da har jeg hatt sengen et par uker, og dette virker veldig lovende altså! Den må ligges inn litt slik at den blir mykere (nye senger er jo ofte ganske faste), men jeg er super fornøyd så langt. Om noen uker så tenker jeg den har gått seg til og blitt helt perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu, så bra!!!! :hoppe: Suksess til slutt.

Omsider! Og èn ting er helt sikkert Cata, softline 2 er mye mykere enn latex. Så hvis du ønsker mykere liggekomfort, så kan du bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg har "testet" en nå i sommer. I fjor "grein" jeg meg til overmadrass i senga jeg bruker når jeg besøker min mor. (Den har verdens vondeste madrass.) Tror faktisk den overmadrassen jeg endte med der var en softline. Har sovet mye bedre denne ferien enn jeg har pleid å gjøre der. Overmadrass hjelper masse på mursteinsmadrasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg har "testet" en nå i sommer. I fjor "grein" jeg meg til overmadrass i senga jeg bruker når jeg besøker min mor. (Den har verdens vondeste madrass.) Tror faktisk den overmadrassen jeg endte med der var en softline. Har sovet mye bedre denne ferien enn jeg har pleid å gjøre der. Overmadrass hjelper masse på mursteinsmadrasser. 

Det er 3 forskjellige softline´r. 1 er den fasteste, 2 den mykeste, 3 er den med latex :)

Ja, god overmadrass gjør susen, så lenge hovemadrassen ikke er helt gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 forskjellige softline´r. 1 er den fasteste, 2 den mykeste, 3 er den med latex :)

Ja, god overmadrass gjør susen, så lenge hovemadrassen ikke er helt gåen.

Nei, gåen er den ikke, det er bare en ekstremt vond skumgummimadrass. :ler: Jeg har vært halvt invalid når jeg har ligget i den senga der i årevis. Overmadrass gav meg (og trolig senga) nytt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gåen er den ikke, det er bare en ekstremt vond skumgummimadrass. :ler: Jeg har vært halvt invalid når jeg har ligget i den senga der i årevis. Overmadrass gav meg (og trolig senga) nytt liv. 

Tror jeg skal få mamma til å kjøpe en softline 1 til gjestesenga altså. Men skaff deg softline 2 hvis du vil ligge mykere, for den er vesentlig mykere enn nr 1 og 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 8.7.2015 den 22.16, 2shy skrev:

Jeg har saumfart møbelbutikker og prøvd frem og tilbake, har kommet frem til at jeg helt klart ligger best i Wonderland VIP (kontinental med superior latex overmadrass) og Jensen Carat (ramme). Sistnevnte med tempsmart eller premium overmadrass. 

Google er et fint verktøy... Testet du ut medium eller fast madrass med Wonderland VIP? Har vel snart prøveligget de fleste modellene i Oslo/Akershus, og ender opp med Wonderland Vip kontinental. 

Noen som har denne sengen? Litt usikker på om jeg skal gå for medium eller fast madrass

Endret av baltazar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 8.3.2019 den 12.22, baltazar skrev:

Google er et fint verktøy... Testet du ut medium eller fast madrass med Wonderland VIP? Har vel snart prøveligget de fleste modellene i Oslo/Akershus, og ender opp med Wonderland Vip kontinental. 

Noen som har denne sengen? Litt usikker på om jeg skal gå for medium eller fast madrass

Jeg endte opp med Jensen nova plus, kontinental. Jeg er storfornøyd! Hvis jeg hadde gått for Wonderland VIP, hadde jeg uten tvil valgt fast madrass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2shy skrev:

Jeg endte opp med Jensen nova plus, kontinental. Jeg er storfornøyd! Hvis jeg hadde gått for Wonderland VIP, hadde jeg uten tvil valgt fast madrass. 

Ok, jeg gikk for medium da jeg fikk en følelse av at den ble passe myk/fast med premium latex overmadrass. Jeg veier ca 70kg, så vil tro vekta også har noe å si men jeg er fortsatt litt usikker. 3-5ukers leveringstid så kan endre bestilling..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, baltazar skrev:

Ok, jeg gikk for medium da jeg fikk en følelse av at den ble passe myk/fast med premium latex overmadrass. Jeg veier ca 70kg, så vil tro vekta også har noe å si men jeg er fortsatt litt usikker. 3-5ukers leveringstid så kan endre bestilling..

 

Vekta har lite å si. Jeg veier 60 kilo og ville fått ryggproblemer med en medium madrass i den sengen.  Men alle er forskjellige. Jeg ville ihvertfall bestilt slik at den ene siden var fast. Vet at Skeidar har ca 100 dagers fornøyd garanti,j slik at man kan bytte fasthet eller oppgradere til modellen over (og betale mellomlegg). Husker ikke hva slags opplegg Bohus har, men jeg ville hørt med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, 2shy skrev:

Vekta har lite å si. Jeg veier 60 kilo og ville fått ryggproblemer med en medium madrass i den sengen.  Men alle er forskjellige. Jeg ville ihvertfall bestilt slik at den ene siden var fast. Vet at Skeidar har ca 100 dagers fornøyd garanti,j slik at man kan bytte fasthet eller oppgradere til modellen over (og betale mellomlegg). Husker ikke hva slags opplegg Bohus har, men jeg ville hørt med dem. 

hehe... nå ble jeg enda mer usikker. Fikk mulighet til dele opp hver side med fast/medium, men tenkte det ville bli problemer etterhvert når jeg skal fordele slitasjene på begge sider. Jeg har også 100 dagers fornøyd garanti, men da må jeg sørge for levering og henting. Kanskje jeg går for det tilbudet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 21.48, 2shy skrev:

Vekta har lite å si. Jeg veier 60 kilo og ville fått ryggproblemer med en medium madrass i den sengen.  Men alle er forskjellige. Jeg ville ihvertfall bestilt slik at den ene siden var fast. Vet at Skeidar har ca 100 dagers fornøyd garanti,j slik at man kan bytte fasthet eller oppgradere til modellen over (og betale mellomlegg). Husker ikke hva slags opplegg Bohus har, men jeg ville hørt med dem.

Tok turen på nytt til Bohus for å prøveligge og du har helt rett... føler jeg synker for mye ned i madrassen med medium så endret derfor bestillingen til fast. Tar litt lenger tid med levering men det er det verdt! Takk for bra tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 3/16/2019 at 8:22 PM, 2shy said:

Jeg endte opp med Jensen nova plus, kontinental. Jeg er storfornøyd! Hvis jeg hadde gått for Wonderland VIP, hadde jeg uten tvil valgt fast madrass. 

Alle søk på google leder til en tråd du har kommentert i 😂

Hvor mange senger kjøpte du før du kom i mål? Opal, Ambasadør og så til slutt Nova plus du landet på? Fortsatt fornøyd? Nova plus er vel langt rimeligere modell enn hva feks ambasadør er?

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 22.58, PhilosopherSe7en skrev:

Alle søk på google leder til en tråd du har kommentert i 😂

Hvor mange senger kjøpte du før du kom i mål? Opal, Ambasadør og så til slutt Nova plus du landet på? Fortsatt fornøyd? Nova plus er vel langt rimeligere modell enn hva feks ambasadør er?

Haha, det høres vel egentlig rart ut ;) 

Jepp, det klaffet på tredje forsøk. Har fortsatt Nova plus, og elsker den. Dette er en av de rimeligere variantene, tror jeg betalte ca 13 000 kr på kampanje hos Skeidar. De kjører 20% et par ganger i året, så lurt å følge med. Har kontinentalversjonen :) 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...