Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Håper du har rett angående følelsen om at det vil gå bra neste gang kakaoen :nigo:

13 dager siden utskrapning i morgen, og vi hadde gledd oss til å hoppe til køys rundt denne tiden.. Ikke noe å legge skjul på at det har gått en tid siden sist :bond: Men jeg småblør enda, og fikk beskjed fra gyno over telefonen i dag om å fortsatt vente med bading, samleie og tampongbruk til jeg har vært uten blødning i ei uke :bond:

Jeeses dette tar lang tid! Og han sa i tillegg at noen småblør etter utskrapning helt fram til neste mens, som jeg nå kunne forvente om 2-4 uker.. Ikke lenge igjen til bryllupsnatta heller, så vi krysser fingra for at kroppen ordner opp innmarri raskt nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heier på kroppen jeg. Må jo bli pulings på bryllupsnatta :nigo:

bryllupsnattbaby hadde jo vært kuuult :nigo:

 

Pleier du å merke på kroppen når du har EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært stas ja :nigo: men virker ikke som om vi blir å rekke EL etter første mens før bryllupsnatta :bond: kanskje på bryllupsreisa i oktober :nigo:

Ja, pleier å kjenne det med smerter i en av sidene + i ryggen. Også noe mer sultfølelse og av og til EL-slim.

Ikke alltid jeg merker det, men kvisene dukker som regel opp en uke før mens her da, så vil merke den første mensen regner jeg med :fnise: Orker ikke prøve finne EL før den i og med at vi har bestemt oss for å vente en mens uansett. Har kjøpt inn EL-tester som bare ligger å venter nå da, så kom kom tante rød :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper TR kommer snart :klem: Mannen ble gal av ventingen sist gang, så vi hoppet til køys 5 dager etter SA'en :lur: Da hadde jeg vært uten blødning (spotting) i to dager. Syns det virker litt lenge at du må vente til det har vært en uke etter blødningen er ferdig  :klo:

 

Uansett så kommer tiden til å gå fort og plutselig så er du gravid igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt har gått bra BeKind!!! :)

Nå håper jeg du snart slutter å blø slik at dere kan hoppe til sengs igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper TR kommer snart :klem: Mannen ble gal av ventingen sist gang, så vi hoppet til køys 5 dager etter SA'en :lur: Da hadde jeg vært uten blødning (spotting) i to dager. Syns det virker litt lenge at du må vente til det har vært en uke etter blødningen er ferdig :klo:

Uansett så kommer tiden til å gå fort og plutselig så er du gravid igjen :nigo:

Det er lenge :bond:

Ja, TR er veldig velkommen nå :nigo:

Irriterende at du måtte vente så lenge på UL forresten :( Tenker dere å gjøre det privat eller? Jeg tror alt går bra for dere denne gangen, men skjønner du ønsker å se den lille raskest mulig, og få klarhet i hvor langt du er på vei :bond:

Er det ikke en liten teori om at kroppen bruker litt lengre tid etter en MA, og at man kan miste (SA) om man raskt blir gravid igjen? Legene har hvertfall sagt til meg at jeg får ultralyd gjennom prosessen etter utskrapning nå for å bekrefte at ALT er ute. Litt sånn at SA er bedre enn MA mtp at kroppen kvitter seg med restene selv.

Han ene snakket om at en ny graviditet med bittelitt rester igjen kan oppstå, og at sjansen for SA igjen da kunne øke litt.

Tror derfor det går helt fint for dere denne gangen :klem: Det fortjener dere!

Er hvertfall på grunn av dette at vi vil vente etter en mens, hvertfall til etter 11 september med å finne EL, for da har jeg ultralyd og håper alt er ute :nigo:

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt har gått bra BeKind!!! :)

Nå håper jeg du snart slutter å blø slik at dere kan hoppe til sengs igjen!

Vi krysser fingra :nigo: Hvordan går det med deg LilleMy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge :bond:

Ja, TR er veldig velkommen nå :nigo:

Irriterende at du måtte vente så lenge på UL forresten :( Tenker dere å gjøre det privat eller? Jeg tror alt går bra for dere denne gangen, men skjønner du ønsker å se den lille raskest mulig, og få klarhet i hvor langt du er på vei :bond:

Er det ikke en liten teori om at kroppen bruker litt lengre tid etter en MA, og at man kan miste (SA) om man raskt blir gravid igjen? Legene har hvertfall sagt til meg at jeg får ultralyd gjennom prosessen etter utskrapning nå for å bekrefte at ALT er ute. Litt sånn at SA er bedre enn MA mtp at kroppen kvitter seg med restene selv.

Han ene snakket om at en ny graviditet med bittelitt rester igjen kan oppstå, og at sjansen for SA igjen da kunne øke litt.

Tror derfor det går helt fint for dere denne gangen :klem: Det fortjener dere!

Er hvertfall på grunn av dette at vi vil vente etter en mens, hvertfall til etter 11 september med å finne EL, for da har jeg ultralyd og håper alt er ute :nigo:

 

Ja, vi kommer til å ta privat UL. Snakket med en hyggelig jordmor i den første graviditeten, men jeg mistet jo dessverre før jeg fikk tatt UL hos henne. Irriterende at jeg ikke fikk legetime før, men da er det like greit å gå privat (koster bare 600,- her). Jeg har ikke sånn kjempedårlig følelse denne gangen slik som sist, men er vanskelig for meg å forestille at jeg kommer til å se en baby på UL  :ler:

 

Vi ventet forresten en mens etter jeg mistet i MA. Var først på UL hos sykehuset og fikk grønt lys av legen. Han sa også at jeg ikke kom til å bli gravid med mindre kroppen var klar. Det skremmer meg jo litt å bli gravid med en gang etter SA, men forhåpentligvis har livmora skjønt hva hun skal gjøre denne gangen :hoho:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kommer til å ta privat UL. Snakket med en hyggelig jordmor i den første graviditeten, men jeg mistet jo dessverre før jeg fikk tatt UL hos henne. Irriterende at jeg ikke fikk legetime før, men da er det like greit å gå privat (koster bare 600,- her). Jeg har ikke sånn kjempedårlig følelse denne gangen slik som sist, men er vanskelig for meg å forestille at jeg kommer til å se en baby på UL :ler:

Vi ventet forresten en mens etter jeg mistet i MA. Var først på UL hos sykehuset og fikk grønt lys av legen. Han sa også at jeg ikke kom til å bli gravid med mindre kroppen var klar. Det skremmer meg jo litt å bli gravid med en gang etter SA, men forhåpentligvis har livmora skjønt hva hun skal gjøre denne gangen :hoho:

600kr var ikke det værste da, men litt irritabelt å ikke få tidligere ja skjønner jeg.

Tror kroppen din har skjønt greia nå ja :ler: Skummelt å høre om SA etter du til og med fikk klarsignal om at alt var greit etter MAen. Det er det vi er redd for vi og, å få trua på at alt er greit og at en ny graviditet dermed går greit også :bond:

Graviditet er skumle greier :hoho:

Men det er jo ingenting man kan gjøre og man må jo bare holde motet oppe å prøve på nytt. Jeg tror du vil se en frisk og fin liten bebi på ultralyden :strix:

Får du samme jordmor denne gangen forresten? Får man bestemme det selv i og med at du likte henne godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jordmoren er privat, så regner med at det ikke blir henne. Hun har spesialisert seg på UL og har hørt mye fint om henne, så håper vi får en fin opplevelse der. Vurderer å ringe legekontoret i morgen å se om jeg kan få en snar time, skal jo tross alt bare be om henvisning :lur: Ang SAen, så fikk vi klarsignal til å prøve igjen med en gang etter MAen, men vi ventet den anbefalte syklusen. Vet ikke om SAen hadde noe med MAen å gjøre, håper ikke det siden jeg er gravid rett etter SA nå  :fnise:

 

Har selv en søster som har mistet flere ganger, men har også hatt suksessfulle graviditeter i ettertid, så jeg vet jo at det går an selv om det er vanskelig å se det for seg :sjenert: Graviditet er jammen skummelt, ja! Men det er jo mye fint og, som jeg håper begge vi to opplever veldig snart :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krysser fingra :nigo: Hvordan går det med deg LilleMy? :)

 

Det går helt strålende! Jeg er DPO!!!!! endelig  :bolledeig:

Litt skummelt at jeg tror at vi treffer blink med en gang igjen, men hey, det har jo skjedd to ganger før ;)

 

Ja, vi kommer til å ta privat UL. Snakket med en hyggelig jordmor i den første graviditeten, men jeg mistet jo dessverre før jeg fikk tatt UL hos henne. Irriterende at jeg ikke fikk legetime før, men da er det like greit å gå privat (koster bare 600,- her). Jeg har ikke sånn kjempedårlig følelse denne gangen slik som sist, men er vanskelig for meg å forestille at jeg kommer til å se en baby på UL  :ler:

 

Vi ventet forresten en mens etter jeg mistet i MA. Var først på UL hos sykehuset og fikk grønt lys av legen. Han sa også at jeg ikke kom til å bli gravid med mindre kroppen var klar. Det skremmer meg jo litt å bli gravid med en gang etter SA, men forhåpentligvis har livmora skjønt hva hun skal gjøre denne gangen :hoho:

 

Jeg har heldigvis en lege som vil følge opp skikkelig og gi meg ultralyd helt tidlig neste gang (nå har de ultralyd på legekontoret så det er sikkert derfor). Regner med at jeg bestiller time med en gang når/om jeg finner ut at jeg er gravid slik at jeg får måle hcg stigning og snakke med legen :) 

 

Ang SA så sa den gynekologen jeg var til nå at det ikke var noen grunn til å vente en mens. Eneste var hvis det var rester og det vil man jo i de fleste tilfeller merke :) Tror du skal ta det helt med ro og ikke bekymre deg for du kan ikke gjøre noe fra eller til uansett :) Dessuten (for min del) synes jeg det er litt trist å tenke på at jeg var bekymret og lei uten å glede meg i første delen av svangerskapet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går helt strålende! Jeg er DPO!!!!! endelig :bolledeig:

Litt skummelt at jeg tror at vi treffer blink med en gang igjen, men hey, det har jo skjedd to ganger før ;)

:hoppe: hurra for DPO! Tror du treffer på første igjen jeg ja :strix:

Edit: hva skjedde med posten her? :ler:

kan ikke dette med å kopiere poster..

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går helt greit :) Prøver å ikke tenke på alt så mye for tiden går så treigt!

I og med at jeg fortsatt blør, og har positiv test 16 dager etter utskrapning skal jeg møte fastende til UL 11 september.. Gyno mente at vi muligens må inn å skrape to ganger :( Lite tro på å bli gravid før bryllupsreisa i oktober nå, men kan ikke gjøre annet enn å la tiden ta. Utrolig kjipt da.. Ingen tegn til EL heller (tester hver dag), så da kommer jo heller ikke mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff nå ble jeg oppgitt på dine vegne. Håper inderlig du slipper enda en utskrapning. Det skal være måte på!!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok oppgitthet å ta av her :fnise: Neida, det er veeldig frustrerende at kroppen min tydeligvis nekter å slippe dette, men vi må bare fokusere på alt annet for å unngå å bli gal.. Utskrapning for andre gang kommer til å suge(!), men jeg må jo bare høre etter..

Jeg bør få gullkort fra rema 1000 snart for alle bindene jeg kjøper :hoho: Har aldri vært fan av bind, men i og med at jeg småblør konstant må jeg jo ha et ekstra på meg hele tiden.

Vi har satt oss "mål" om å få barn innen 2016 er over, for å gi oss litt tid. Håpet lenge på baby før september, men nå satser vi bare på at det blir før 2017 kommer.

Legene har også sagt at OM jeg skulle være uheldig å miste neste gang så får jeg velge utskrapning med en gang om jeg ønsker. Men krysser fingra for at jeg aldri mister mer :)

Hvordan er formen din kaffemor? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går helt greit :) Prøver å ikke tenke på alt så mye for tiden går så treigt!

I og med at jeg fortsatt blør, og har positiv test 16 dager etter utskrapning skal jeg møte fastende til UL 11 september.. Gyno mente at vi muligens må inn å skrape to ganger :( Lite tro på å bli gravid før bryllupsreisa i oktober nå, men kan ikke gjøre annet enn å la tiden ta. Utrolig kjipt da.. Ingen tegn til EL heller (tester hver dag), så da kommer jo heller ikke mensen.

 

Så utrolig frustrerende :( Rart at det kan være så forskjellig for folk... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er fin BeKind :hug: Så søt du er som spør om det oppi alt dette!

Skjønner godt at dere har behov for å fokusere på andre ting. Er jo til å bli gal av mindre :(

Håper du får en fin helg, hvor du får tenkt på helt andre ting <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...