Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg he prøvd å bli gravid i snart 3 år. Alt er normalt hos meg mannen min. Samme prøvene har vi tatt flere ganger og alt er like bra hver gang. Men for det vi klarer ikke å bli gravide. Jeg har lyst til å prøve akupunktur eller natur medisin(homeøpati) jeg har hørt at disse har ingen bivirkning.

Noen ganger tenker jeg at kanskje det er litt lettere å bli gravid for de som har noe problem i seg. Som PCOS, Endometriose, høy/lav vekt, redusert sædkvalitet osv.

Fordi de vet hva de skal jobbe med. Legene vet hvilken behandling pasienten deres skal ha. De vet hvilken medisiner de skal gå på. Da har dem hvertfall litt håp om å bli gravid. Men hva om sånne som meg som ikke har noe problem men er ufrivillig barnløse.

Det finnes ingen medisin jeg kan ta. Burde jeg prøve homeøpat?

Anonymous poster hash: 342bd...2d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må slutte å tenke på det. Er jo folk som prøver å prøver og det går ikke. Med engang de har adoptert så blir kjerringa gravid. Fordi de tenker ikke på det lengre og er helt avslappet i forhold til det. VIlle kansje tatt en pause fra å prøve å heller planlegge noen koselige ting dere kan se frem til . Kansje det skjer da. 

Anonymous poster hash: f4091...48f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg he prøvd å bli gravid i snart 3 år. Alt er normalt hos meg mannen min. Samme prøvene har vi tatt flere ganger og alt er like bra hver gang. Men for det vi klarer ikke å bli gravide. Jeg har lyst til å prøve akupunktur eller natur medisin(homeøpati) jeg har hørt at disse har ingen bivirkning.

Noen ganger tenker jeg at kanskje det er litt lettere å bli gravid for de som har noe problem i seg. Som PCOS, Endometriose, høy/lav vekt, redusert sædkvalitet osv.

Fordi de vet hva de skal jobbe med. Legene vet hvilken behandling pasienten deres skal ha. De vet hvilken medisiner de skal gå på. Da har dem hvertfall litt håp om å bli gravid. Men hva om sånne som meg som ikke har noe problem men er ufrivillig barnløse.

Det finnes ingen medisin jeg kan ta. Burde jeg prøve homeøpat?

homeopatiske "medisiner" har ingen bivirkninger fordi det ikke har noen virkning i utgangspuktet. Det er rett og slett sukkerpiller.

Anonymous poster hash: 39748...2c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags tester har dere tatt? Har dere fått full utredning av en gynekolog? Har dere vurdert IVF?

Selv om man ikke finner noe galt så får man IVF/prøverør fordet. Noen har også lykkes med å gå på hormoner som stimulerer eggløsningen, selv om de har eggløsning naturlig.

Anonymous poster hash: df2dc...089
AnonymBruker
Skrevet

Må slutte å tenke på det. Er jo folk som prøver å prøver og det går ikke. Med engang de har adoptert så blir kjerringa gravid. Fordi de tenker ikke på det lengre og er helt avslappet i forhold til det. VIlle kansje tatt en pause fra å prøve å heller planlegge noen koselige ting dere kan se frem til . Kansje det skjer da.

Man blir ikke gravid av å "slutte å tenke på det", det finnes det absolutt ingen holdepunkter for. De fleste blir gravide innen et år, men for noen kan det ta lengre tid. Og noen kan plutselig bli gravid etter flere års prøving, uten at det er noe rart med det.

Anonymous poster hash: 18a59...b3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags tester har dere tatt? Har dere fått full utredning av en gynekolog? Har dere vurdert IVF? Selv om man ikke finner noe galt så får man IVF/prøverør fordet. Noen har også lykkes med å gå på hormoner som stimulerer eggløsningen, selv om de har eggløsning naturlig. Anonymous poster hash: df2dc...089

Ja har hatt udredning hos gynekolog. Først i mai 2014. i oktober 2014 hadde jeg laparoskopi så i januar 2015 byttet jeg til smestad gynekologene de ville at jeg skal ta alle prøvene på nytt. Smestad gynekologene henviste oss til IVF. Under forsamtalen fikk jeg vite at jeg har hatt hepatitt C. Men dette burde ha smestad gynekologene fortalt meg. Fordi ifølge meg har jeg aldri hatt hepatitt. Rett etter forsamtalen tok vi blodprøver på nytt. Så nå blir sikkert min IVF forsinket eller vi ikke får tatt i det hele tatt. Hvis jeg fortsatt har virus i kroppen

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke gravid av å "slutte å tenke på det", det finnes det absolutt ingen holdepunkter for. De fleste blir gravide innen et år, men for noen kan det ta lengre tid. Og noen kan plutselig bli gravid etter flere års prøving, uten at det er noe rart med det.

Jo fordi når du stresser så er det ikke ideelt for å bli gravid. 

OG det tror du ikke de fleste vet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

homeopatiske "medisiner" har ingen bivirkninger fordi det ikke har noen virkning i utgangspuktet. Det er rett og slett sukkerpiller. Anonymous poster hash: 39748...2c5

Hva om akupunktur da? Hva mener du om det? Ifølge Frøyaklinikken så er det 60% av kvinner som blir gravide

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stress har nok ingenting med fruktbarhet å gjøre. Folk blir gravide i alle slags situasjoner, krig feks. Selv ble jeg gravid i en ekstremt stressende periode på jobben. 

Anonymous poster hash: 6c7fb...111

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vis meg dokumentasjon, da, hvis det er sånn at dette er noe alle vet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stress har nok ingenting med fruktbarhet å gjøre. Folk blir gravide i alle slags situasjoner, krig feks. Selv ble jeg gravid i en ekstremt stressende periode på jobben.

Anonymous poster hash: 6c7fb...111

Det fins mange eksempler på at kvinner blir gravide etter at de har adoptert eller endelig har blitt satt på venteliste for prøverør.

Anonymous poster hash: 59b47...598

Skrevet

Det fins mange eksempler på at kvinner blir gravide etter at de har adoptert eller endelig har blitt satt på venteliste for prøverør.

Og hvorfor blir de gravide? Pga TID. De færreste i adopsjonskø/IVF-kø er helt sterile, så med lang nok TID vil flere bli gravide. Felles for dem i kø er at de har brukt lang tid.

De fleste i adopsjonskø/IVF-kø blir IKKE gravide på egenhånd. Men de få gangene det skjer faller altså enkeltes logiske tankegang fullstendig sammen, og de begynner å skylde på at det var fordi de endelig slappet av etc. Nei! Det er ikke derfor!

Blir som om de som vinner i lotto skal påstå at de vant fordi de egentlig hadde gitt opp håpet om å vinne... Alle skjønner jo at det ikke er derfor - det er bare sånn tilfeldigheter fungerer!

Verken "slappe av", homøopati eller akupunktur vil ha noen effekt for å bli gravid. Dessverre.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor blir de gravide? Pga TID. De færreste i adopsjonskø/IVF-kø er helt sterile, så med lang nok TID vil flere bli gravide. Felles for dem i kø er at de har brukt lang tid.

De fleste i adopsjonskø/IVF-kø blir IKKE gravide på egenhånd. Men de få gangene det skjer faller altså enkeltes logiske tankegang fullstendig sammen, og de begynner å skylde på at det var fordi de endelig slappet av etc. Nei! Det er ikke derfor!

Blir som om de som vinner i lotto skal påstå at de vant fordi de egentlig hadde gitt opp håpet om å vinne... Alle skjønner jo at det ikke er derfor - det er bare sånn tilfeldigheter fungerer!

Verken "slappe av", homøopati eller akupunktur vil ha noen effekt for å bli gravid. Dessverre.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig for deg å innrømme at stress kan gjøre det vanskeligere å bli gravid?!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig for deg å innrømme at stress kan gjøre det vanskeligere å bli gravid?!

Kanskje fordi det rett og slett ikke stemmer?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid få dager etter at jeg sluttet med p-pillen. Det er visst svært vanlig. Men jeg vet ikke om det er anbefalt

Anonymous poster hash: 8d099...9bf
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi det rett og slett ikke stemmer?

Eeh, jo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...