Gjest gjest 1001 Skrevet 5. september 2004 #1 Del Skrevet 5. september 2004 Hei Noen med gode råd? Hver gang jeg er forkjølet blir jeg så tett i ørene at jeg nesten ikke klarer å høre en samtale mellom flere personer i samme rom. Dette varer gjerne i 5-6 uker. Har prøvd å blåse ut dottene, samt hyppig bruk av nesespray. Legen har ikke noen gode råd. Håper noen av dere har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #2 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har opplevd noe tilsvarende, bare at hos meg var det ikke så gale at jeg ikke hørte noe, men til gjengjeld har det vart i over tre år! :o Det er som en dott i øret som ikke vil forsvinne. Utrolig irriterend! Legen min rådet meg til å drikke mye. Hun hevdet at problemet skyldes væske/slim i øret (på andre siden av trommehinnen, så det er ingen grunn til å løpe og putte en Q-tips i øret). Dette kommer når man er forkjølet, på samme måte som slim i halsen/nesa. Hun mente at den beste måte å hjelpe på dette var å drikke mye. Når du får i deg mye væske blir slimet mer tyntflytende og glir lettere unna. For meg har det altså vart i mer eller mindre tre år (noen gode perioder, men så er det tilbake), men så skal det også sies at jeg ikke alltid er så flink til å drikke mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå