Gå til innhold

Kjønnsbestemt assistert befruktning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 6/29/2015 at 11:07 PM, AnonymBruker said:

Jeg poster selvsagt denne anonym. Jeg har 3 av samme kjønn, og nettopp lagd avtale med en klinikk i Kypros for å få motsatt kjønn. Før dere går igang med at jeg er utakkknemlig og dum så vit at jeg elsker barna mine høyere enn livet. Det har seg slik at en av mine foreldre har gått bort og jeg har så lyst til å føre det navnet videre. Pluss at vi syns at det hadde vært kjempe koselig med enda en baby. Noen erfaringer?

 

Anonymous poster hash: 1db6e...0fa

Ville også føre navn videre.....men et annet familiemedlem som overhode ikke hadde samme tilknytning til denne personen fikk desverre barn 1 mnd før meg og selv om hun visste at dette var et navn jeg ønsket å benytte bare «stjal» hun det uten så mye som å informere meg om det. Jeg føler hun har svertet navnet til et kjærr familiemedlem da hun er mer som white trash å regne i mine øyne 🙄

Vet ikke om det har relevans for deg, men nevner det. Det er nemmelig mange frekke folk. Det kan jo til og med være at du er en av dem og at det nå « haster» for deg å komme noen andre i forkjøpet? Men slik er du forhåpentligvis ikke? 

Anonymkode: c1290...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/16/2016 at 8:36 PM, AnonymBruker said:

Jeg vet om en familie som burde få slikt gratis. 

Foreldrene; 4 gutter. Alltid ønsket seg jente, men 4 var nok. 

Alle 4 sønnene:
3 jenter
4 jenter
2 jenter og ei jente på vei. 
2 jenter 

ingen gutter på barna deres altså. Det er litt komisk da, men alle vil jo som oftest ha 1 av vær. 

Anonymkode: bddba...41b

Hvor har du det fra at alle helst vil ha en av hver? Da tar man virkelig det å få barn som en selvfølge.......

noen vil bare ha et barn. Punktum 

Anonymkode: c1290...e8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville også føre navn videre.....men et annet familiemedlem som overhode ikke hadde samme tilknytning til denne personen fikk desverre barn 1 mnd før meg og selv om hun visste at dette var et navn jeg ønsket å benytte bare «stjal» hun det uten så mye som å informere meg om det. Jeg føler hun har svertet navnet til et kjærr familiemedlem da hun er mer som white trash å regne i mine øyne 🙄

Vet ikke om det har relevans for deg, men nevner det. Det er nemmelig mange frekke folk. Det kan jo til og med være at du er en av dem og at det nå « haster» for deg å komme noen andre i forkjøpet? Men slik er du forhåpentligvis ikke? 

Anonymkode: c1290...e8a

Eh:angry: Du eier ikke et navn! Sitte her og kalle folk white trash fordi de "stjal" navnet du hadde tenkt til å bruke? Du kan bruke det du også, vet du.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at alle helst vil ha en av hver? Da tar man virkelig det å få barn som en selvfølge.......

noen vil bare ha et barn. Punktum 

Anonymkode: c1290...e8a

Ja, det synes jeg også var merkelig. Og hva tenker folk om noen som har 3 jenter? At de ønsker seg en gutt? :Hehe: Det trenger slett ikke være tilfelle. Jeg foretrekker faktisk å ha barn av samme kjønn, for det er mye enklere mtp lek og arv. Ikke sikkert Hugo vil gå med storesøsters rosa vinterdress med hjerter på, som hun insisterte at mor kjøpte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Neinøff said:

Eh:angry: Du eier ikke et navn! Sitte her og kalle folk white trash fordi de "stjal" navnet du hadde tenkt til å bruke? Du kan bruke det du også, vet du.  

Det kommer helt an på hva som er kommunisert kjære deg.... 

man sier ikke ja hvis man mener nei.

Man inngår ikke avtaler for å bryte de rett foran nesen på folk.....

 

Anonymkode: c1290...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2016 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner veldig godt at man orker å gå igjennom hva som helst. Tror ikke du skjønner desperasjonsnivået.

Anonymkode: 9e6ec...f78

Cry me a river.

Anonymkode: 69577...68b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på hva som er kommunisert kjære deg.... 

man sier ikke ja hvis man mener nei.

Man inngår ikke avtaler for å bryte de rett foran nesen på folk.....

 

Anonymkode: c1290...e8a

Nei, man kan ikke holde av et navn. Alle kan velge det navnet de selv vil såfremt folkeregisteret godkjenner navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har undersøkt litt, hva kommer det ca til å koste?

Anonymkode: 73957...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Neinøff said:

Nei, man kan ikke holde av et navn. Alle kan velge det navnet de selv vil såfremt folkeregisteret godkjenner navnet.

Så hvis noen sier til deg» det navnet skal ikke jeg bruke, så kjør på, for så å bare en mnd etterpå gjøre det motsatte, så syns du det er hyggelig gjort. Mot nær familie?

du er et underlig menneske du, Neinøff....

Anonymkode: c1290...e8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2015 at 7:07 AM, AnonymBruker said:

Jeg synes dette går litt for langt i retning av å designe baby, uansett hvor god grunn man mener man har.

 

Anonymous poster hash: 0597a...a9f

Enig, det er et navn liksom, herregud. Jeg hadde håpet/bedt om at et av barna mine hadde kalt et av sine barn det i stedet.

Anonymkode: 2fce4...33b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger assistert befruktning for å i det hele tatt bli gravid og så vil de bestemme kjønn i samme slengen. Nå, de menneskene fortjener nok ikke å bli foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2016 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Har ikke gjort det, men fordømmer kjønnsbestemmelse sterkt dersom det ikke er alvorlig sykdom involvert. 

Men men. Alt jeg kan gjøre er å håpe det blir dyrt og langtekkelig, og at alle slitere som gjennomgår IVF pga helsemessige eller fertilitetsårsaker unnfanger før dere. 

Anonymkode: 74a05...20e

er ikke så dyrt, vi betalte vel i overkant av 50 000 for det på Nordkypros.

Det er gjerne lettere å bli gravid via IVF når man ikke gjør det fordi man sliter med fertiliteten. Hos oss gikk det på førstefoursøk, akkurat like raskt som vi brukte på å unnfange det første barnet vårt :biggrin: 

Anonymkode: 9e6ec...f78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så høye folk er på hestene sine i denne tråden. Det er faktisk ikke verdens undergang om noen ønsker å bestemme kjønn på babyen sin, de er ikke grusomme mennesker av den grunn. Om noe så lite gjør at dere mister respekten for et menneske så har dere utrolig liten respekt for folk generelt, og kan umulig ha noe særlig gode relasjoner til menneskene i livet deres. For all del, om dere ikke liker kjønnsbestemt befruktning så ikke benytt dere av det da vel. 

Anonymkode: 3ca86...112

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så høye folk er på hestene sine i denne tråden. Det er faktisk ikke verdens undergang om noen ønsker å bestemme kjønn på babyen sin, de er ikke grusomme mennesker av den grunn. Om noe så lite gjør at dere mister respekten for et menneske så har dere utrolig liten respekt for folk generelt, og kan umulig ha noe særlig gode relasjoner til menneskene i livet deres. For all del, om dere ikke liker kjønnsbestemt befruktning så ikke benytt dere av det da vel. 

Anonymkode: 3ca86...112

Det er veldig lite som er "verdens undergang" hvis man skal tenke slik. Det er ikke verdens undergang med sultne barn i Afrika, det er ikke verdens undergang at folk blir drept eller alvorlig syke eller slått av mannen sin eller mishandlet av foreldrene sine eller blir tapere fordi skolene ikke bryr seg eller er hjemløse fordi de bor i et land uten sosiale goder. Kanskje vi rett og slett skal slutte å bry oss om alt som ikke er verdens undergang? For en trivelig verden vi ville få da. Så nei, dette er ikke verdens undergang, men det er en av de veldig mange små tingene som gjør verden et mindre hyggelig sted å bo.

Anonymkode: 33625...1c6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig lite som er "verdens undergang" hvis man skal tenke slik. Det er ikke verdens undergang med sultne barn i Afrika, det er ikke verdens undergang at folk blir drept eller alvorlig syke eller slått av mannen sin eller mishandlet av foreldrene sine eller blir tapere fordi skolene ikke bryr seg eller er hjemløse fordi de bor i et land uten sosiale goder. Kanskje vi rett og slett skal slutte å bry oss om alt som ikke er verdens undergang? For en trivelig verden vi ville få da. Så nei, dette er ikke verdens undergang, men det er en av de veldig mange små tingene som gjør verden et mindre hyggelig sted å bo.

Anonymkode: 33625...1c6

DETTE !! Applaus !

Anonymkode: d783c...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 23.28, sola234 skrev:

Hei:)

Vi holder på å innhente informasjon om dette i ulike klinikker i Kypros. Men synes det er vanskelig å vurdere hvem av de som er mest seriøst og ordentlige? Ser ut som det er tre stk store klinikker i Nord-Kypros. Noen som har erfaring med hvilken klinikk som er best? Eventuelt hvor jeg kan finne informasjon/sider med erfaring fra norske par som har vært i Kypros for slik behandling? Gjerne send meg melding på hvordan erfaring dere har med dette, hvilken klinikk dere skal/har benyttet:)

Tusent takk for svar:)

Har hatt en runde eggdonasjon hos Team Miracle, Cyprus IVF Center og vil ikke bruke dem igjen. Følte meg ikke komfortabel og følte det var bare pengene som var viktige for dem.

Anonymkode: 0f204...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig lite som er "verdens undergang" hvis man skal tenke slik. Det er ikke verdens undergang med sultne barn i Afrika, det er ikke verdens undergang at folk blir drept eller alvorlig syke eller slått av mannen sin eller mishandlet av foreldrene sine eller blir tapere fordi skolene ikke bryr seg eller er hjemløse fordi de bor i et land uten sosiale goder. Kanskje vi rett og slett skal slutte å bry oss om alt som ikke er verdens undergang? For en trivelig verden vi ville få da. Så nei, dette er ikke verdens undergang, men det er en av de veldig mange små tingene som gjør verden et mindre hyggelig sted å bo.

Anonymkode: 33625...1c6

Syntes alt det du nevner her er 10 000 ganger værre enn kjønnsbestemt IVF. Det skader ingen, i motsetning til dine eksempler. Kanskje vi skulle brydd oss om menneskelig lidelse, og ikke så mye om personlige valg som ikke skader noen? 

Du vet at "alle" klinikkene som tilbyr kjønnsbestemt IVF krever at familien har minst ett barn av det motsatte kjønn for å gjøre dette? Det er ikke som om vi ved å tillate dette vil ende opp med en verden med bare gutter eller bare jenter. Heller kjønnsbestemt IVF enn at folk tar NIPT testen og så aborterer hvis fosteret har "feil kjønn". 

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med mitt valg og ville gjort det igjen :) 

Anonymkode: 9e6ec...f78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig lite som er "verdens undergang" hvis man skal tenke slik. Det er ikke verdens undergang med sultne barn i Afrika, det er ikke verdens undergang at folk blir drept eller alvorlig syke eller slått av mannen sin eller mishandlet av foreldrene sine eller blir tapere fordi skolene ikke bryr seg eller er hjemløse fordi de bor i et land uten sosiale goder. Kanskje vi rett og slett skal slutte å bry oss om alt som ikke er verdens undergang? For en trivelig verden vi ville få da. Så nei, dette er ikke verdens undergang, men det er en av de veldig mange små tingene som gjør verden et mindre hyggelig sted å bo.

Anonymkode: 33625...1c6

Hvorfor er det noe å bry seg om?

Tingene du nevner derimot er jo fæle. Å velge å få et bestemt kjønn er i verste fall en nøytral ting. 

 

Anonymkode: f5dac...b6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om klinikkene i Norge vet hvilket kjønn de setter inn? Det er jo ikke lov å velge kjønn i Norge, og vi får jo aldri vite det, men tror dere at de ser i mikroskopet sitt hva det blir?

Anonymkode: 33855...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det noe å bry seg om?

Tingene du nevner derimot er jo fæle. Å velge å få et bestemt kjønn er i verste fall en nøytral ting. 

 

Anonymkode: f5dac...b6c

Ikke for de som er av det kjønnet som stadig velges bort. Innenfor et land har gjerne de fleste like kjønnspreferanser. Hvis mange begynner med slik behandling vil man etterhvert merke at det blir langt flere av ett kjønn og færre av det andre med de ulempene det gir for samfunnet.

Jeg vet om flere menn som er veldig klar over at mamma gjerne ville ha jente, selv om mamma kanskje ikke alltid sa det rett ut. At mamma betalte mye penger og reiste til klinikk i utlandet for å endelig få det til hjelper absolutt ikke på følelsen av at man ikke er helt god nok fordi man ikke har riktig kjønn. Så sier du sikkert at det forteller du selvsagt ikke til barna, men slikt har en tendens til å komme ut til slutt og om det nå ikke blir fortalt med ord er det likevel veldig tydelig for de nærmeste. Det gjør vondt inni meg når jeg tenker på voksne menn som fremdeles kjenner sårhet over at mamma så tydelig var mer glad i og opptatt av lillesøster enn i sine tre eldre sønner. Det går ikke an å skjule sine ekte følelser når man er så desperat etter ett kjønn.

Anonymkode: 33625...1c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...