Gjest Hold the door Skrevet 10. oktober 2015 #181 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #182 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det er ingen mening, det er en faktaopplysning. Nope Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #183 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det er ikke bare min mening, det er jo bare sånn det er. At du ikke føler deg autistisk betyr ikke at Asperger ikke er en del av autismespekteret. Hva mener du med "autistisk" forresten? Han i rainman for eksempel, jeg er ikke i nærheten av slik som han... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #184 Del Skrevet 10. oktober 2015 Argumentet du benytter er altså at man må gå i ens sko for å vite noe om noe? Jav er? Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #185 Del Skrevet 10. oktober 2015 Sånn.. slik at du vet det, men ønsker å unngå å omtale noen som autistisk. Man snakker om at de har autismevansker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #186 Del Skrevet 10. oktober 2015 Har jeg misforstått? Om det betyr at jeg er autistisk så hater jeg livet enda mer, hvilken dame vil noen gang ha en mann med autisme Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #187 Del Skrevet 10. oktober 2015 Han i rainman for eksempel, jeg er ikke i nærheten av slik som han... Anonymous poster hash: 27c8c...732 Er det noen som har hevdet det? Vi snakker om et spekter, altså et område. I det området finnes de som er ennå lengre "borte" enn Rainman og de som kan oppleves som bortimot normaltfungerende. Skriver bortimot, da dette er en gjennomgripende vanske. Har man ikke en gjennomgripende vanske, har man heller ikke diagnosen/er feildiagnostisert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 10. oktober 2015 #188 Del Skrevet 10. oktober 2015 Nei, det gjør du. Du har ingen anelse om hva aspergers er! Anonymous poster hash: 27c8c...732 Kjære deg. I følge DSM-V (5) som er diagnosemanualen i USA har de fjernet Asperger syndrom som diagnose. Det er nå snakk om å være på autismespekteret, og ha høytfungerende autisme. De fleste omtaler det fremdeles som Aspergers, og mange menger at Aspergers igjen kommer til å komme tilbake som diagnose, siden dette er noe som er såpass inngrodd i den gruppen mennesker som lever med diagnosen, og har blitt en form for identitets-skapning, eller samhold hos en gruppe "Aspies". I følge ICD-10 som er diagnosemanualen vi bruker i Norge er Aspergers syndrom fremdeles en brukt diagnose. Enten man kaller det Aspergers eller autismespekterforstyrrelse så er det innenfor det man ser på som autisme. Poenget med å kalle det et spekter er å understreke at noen kan være veldig påvirket mens andre er veldig lite påvirket. Som en regnbue, de er alle farger, men det er stor forskjell på rød og blå. Jeg personlig håper de ikke vil slutte å ta i bruk Aspergers, for dette er noe som begynner å få mer forståelse blant folk flest, og flere og flere vet om Aspergers i forhold til å vite om autismespekterforstyrrelser. Noen kaller det også autismespekterlidelser, noe som jeg mener blir helt feil, med tanke på at Aspergers ikke er en sykdom eller lidelse, men en utviklingsforstyrrelse i hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #189 Del Skrevet 10. oktober 2015 Så jeg er en autist da? Det skulle ha vært en kur mot det Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 10. oktober 2015 #190 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #191 Del Skrevet 10. oktober 2015 Når det følger med med nedsatt sosiale antenner og sosial angst så er det skikkelig kjipt å leve med :/ Her om dagen så fikk jeg skikkelig angst inni meg mens jeg var ute, jeg misuner dere uten as Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #192 Del Skrevet 10. oktober 2015 Så jeg er en autist da? Det skulle ha vært en kur mot det Anonymous poster hash: 27c8c...732 Du er ikke, du har en en autismespekterforstyrrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #193 Del Skrevet 10. oktober 2015 Du er ikke, du har en en autismespekterforstyrrelse. Men, kjenner du folk med aspergers slik at du har sett hvordan en er på nært hold? Det er så mye negativt snakk om aspergers rundt om på kg at det er ikke så rart at vi med aspergers føler oss ille :/ Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. oktober 2015 #194 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Men, kjenner du folk med aspergers slik at du har sett hvordan en er på nært hold? Det er så mye negativt snakk om aspergers rundt om på kg at det er ikke så rart at vi med aspergers føler oss ille :/ Anonymous poster hash: 27c8c...732 Ikke privat, bare som fagperson. .. og ja, jeg ser det på nært hold som fagperson. Endret 10. oktober 2015 av LilleSnupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 10. oktober 2015 #195 Del Skrevet 10. oktober 2015 Når det følger med med nedsatt sosiale antenner og sosial angst så er det skikkelig kjipt å leve med :/ Her om dagen så fikk jeg skikkelig angst inni meg mens jeg var ute, jeg misuner dere uten as Anonymous poster hash: 27c8c...732 Uansett hva du kaller det, om du kaller det Aspergers eller autisme, så forandrer det ikke på problemene og utfordringene du har i forbindelse med det. Du blir ikke teitere eller mindre teit utifra hvilken betegnelse du bruker om deg selv. Du trenger ikke være redd for ordet autisme, det at man bruker den betegnelsen endrer ikke på hvem du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #196 Del Skrevet 10. oktober 2015 Ikke privat, bare som fagperson. .. og ja, jeg ser det på nært hold som fagperson. Unnskyld at jeg var frekk i stad Anonymous poster hash: 27c8c...732 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 10. oktober 2015 #197 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #198 Del Skrevet 10. oktober 2015 Anonymous poster hash: 707ce...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 10. oktober 2015 #199 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg føler at jeg ikke kan slappe helt av når jeg snakker med en av de jeg kjenner med aspergers. Som om at jeg må forklare meg selv hele tiden. Og jeg får følelsen at jeg forvirrer de. Og det hadde jeg ikke klart med en partner. Kjenner 3 stykker med aspergers, og det er greie folk det altså. Men ingen partnermateriale for meg personlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #200 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg føler at jeg ikke kan slappe helt av når jeg snakker med en av de jeg kjenner med aspergers. Som om at jeg må forklare meg selv hele tiden. Og jeg får følelsen at jeg forvirrer de. Og det hadde jeg ikke klart med en partner. Kjenner 3 stykker med aspergers, og det er greie folk det altså. Men ingen partnermateriale for meg personlig. Ikke alle er like Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå