AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #121 Del Skrevet 29. juni 2015 Hvilke vansker har du da siden du oppfører deg helt normalt, er sosial uten at det sliter deg ut og ikke er sjenert?Anonymous poster hash: 5bf5d...0a2 det jeg sliter med er konsentrasjon, redusert arbeidsminne/kortidshukomelse Før hadde jeg problemer med de Sosiale og koder, men det har jeg gjort noe med å har ingen problemer lengre Folk med Aspergers er ikke perfekte, faktisk er ingen i verden perfekte. Hvor har du det fra at folk med Autisme er supermennesker?Anonymous poster hash: fe0db...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #122 Del Skrevet 29. juni 2015 det jeg sliter med er konsentrasjon, redusert arbeidsminne/kortidshukomelseAnonymous poster hash: fe0db...ac9 Har du funnet noe som hjelper? Har samme problemer og droppet ut av studiene Anonymous poster hash: 62269...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #123 Del Skrevet 29. juni 2015 det jeg sliter med er konsentrasjon, redusert arbeidsminne/kortidshukomelse Før hadde jeg problemer med de Sosiale og koder, men det har jeg gjort noe med å har ingen problemer lengre Folk med Aspergers er ikke perfekte, faktisk er ingen i verden perfekte. Hvor har du det fra at folk med Autisme er supermennesker?Anonymous poster hash: fe0db...ac9 Da har du nok ADD. skaff deg en annen fastlege. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #124 Del Skrevet 29. juni 2015 Da har du nok ADD. skaff deg en annen fastlege. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee Det er ikke fastlegen som stiller diagnosen. Så hvilken fastlege man har spiller ingen rolle Anonymous poster hash: 62269...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #125 Del Skrevet 29. juni 2015 Det er ikke fastlegen som stiller diagnosen. Så hvilken fastlege man har spiller ingen rolle Anonymous poster hash: 62269...564 Nei vel.. Så bytt til en annen utreder da. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #126 Del Skrevet 29. juni 2015 det jeg sliter med er konsentrasjon, redusert arbeidsminne/kortidshukomelse Før hadde jeg problemer med de Sosiale og koder, men det har jeg gjort noe med å har ingen problemer lengre Folk med Aspergers er ikke perfekte, faktisk er ingen i verden perfekte. Hvor har du det fra at folk med Autisme er supermennesker?Anonymous poster hash: fe0db...ac9 Nå var det ikke jeg som skrev det om supermennesker, men oppfattet innlegget som ironi. Anonymous poster hash: 5bf5d...0a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #127 Del Skrevet 29. juni 2015 Da har du nok ADD. skaff deg en annen fastlege. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee Bør du ikke holde deg for god for å kaste ut en slik påstand, basert på svært tynn og mangelfull informasjon? Jeg synes det. Anonymous poster hash: a15be...f1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara90 Skrevet 29. juni 2015 #128 Del Skrevet 29. juni 2015 Hun skrev ikke at Breivik har Asperger, men at ekspertene mente han kunne ha det like etter skyte episoden. Altså var det fordommene mot Asperger hun påpekte, ikke at Breivik hadde det.Anonymous poster hash: a6a02...548 Dette sier ingenting om fordommer mot asperger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #129 Del Skrevet 29. juni 2015 Dette sier ingenting om fordommer mot asperger? Jeg vil påstå det. At en person som Breivik som enkelt uten dårlig samvittighet kan drepe masse barn; da må konklusjonen være Asperger. Jeg vil si at det er fordomsfullt og det var utrolig mange som var heeeelt enig at det måtte være rett i startfasen mens det bare var spekulasjoner om han hadde det. Ble selvsagt stille da det ble konkludert at han ikke hadde Asperger.Anonymous poster hash: a6a02...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 29. juni 2015 #130 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg vil påstå det. At en person som Breivik som enkelt uten dårlig samvittighet kan drepe masse barn; da må konklusjonen være Asperger. Jeg vil si at det er fordomsfullt og det var utrolig mange som var heeeelt enig at det måtte være rett i startfasen mens det bare var spekulasjoner om han hadde det. Ble selvsagt stille da det ble konkludert at han ikke hadde Asperger.Anonymous poster hash: a6a02...548 Om hvis Brevik hadde hatt Asperger, hadde jo ikke det automatisk betydd at alle andre med asperger har morderiske tendenser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #131 Del Skrevet 29. juni 2015 Bør du ikke holde deg for god for å kaste ut en slik påstand, basert på svært tynn og mangelfull informasjon? Jeg synes det. Anonymous poster hash: a15be...f1e Det er allt for mange idag som for denne diagnosen på svært tynt grunnlag. Jeg selv, merker til aspergeren hver eneste dag, flere ganger daglig, og har STORE problemer i forhold til den. Den preger hverdagen min hver eneste dag. Så når det da kommer noen som ikke har noen av de grunnleggende symtomene man må ha for å få diagnosen, ja da begynner man jo å lure.. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #132 Del Skrevet 29. juni 2015 Om hvis Brevik hadde hatt Asperger, hadde jo ikke det automatisk betydd at alle andre med asperger har morderiske tendenser. Nei, men fremdeles fordommsfullt. Anonymous poster hash: a6a02...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara90 Skrevet 29. juni 2015 #133 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg vil påstå det. At en person som Breivik som enkelt uten dårlig samvittighet kan drepe masse barn; da må konklusjonen være Asperger. Jeg vil si at det er fordomsfullt og det var utrolig mange som var heeeelt enig at det måtte være rett i startfasen mens det bare var spekulasjoner om han hadde det. Ble selvsagt stille da det ble konkludert at han ikke hadde Asperger.Anonymous poster hash: a6a02...548 I beg to differ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara90 Skrevet 29. juni 2015 #134 Del Skrevet 29. juni 2015 Det er allt for mange idag som for denne diagnosen på svært tynt grunnlag. Jeg selv, merker til aspergeren hver eneste dag, flere ganger daglig, og har STORE problemer i forhold til den. Den preger hverdagen min hver eneste dag. Så når det da kommer noen som ikke har noen av de grunnleggende symtomene man må ha for å få diagnosen, ja da begynner man jo å lure.. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee Som nevnt flere ganger i denne tråden, er det et viktig poeng at man kan påvirkes i større eller mindre grad. Mange kan vært svært høyt fungerende. Dette kan være et resultat av god oppfølging, tilrettelegging og kanskje medisinering. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #135 Del Skrevet 29. juni 2015 I beg to differ. Jaha?Anonymous poster hash: a6a02...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara90 Skrevet 29. juni 2015 #136 Del Skrevet 29. juni 2015 Jaha?Anonymous poster hash: a6a02...548 Hva vet du om hvilke slutninger folk trakk? Såvidt jeg husker var aldri asperger et viktig tema i utredningene som ble foretatt, det var vel en som sa at han trodde det kunne være det. For meg var det ikke forbausende på noen som helst måte at det kom uttalelser om hvilke lidelse® han kunne ha. Man kan selvsagt mene at dette er uheldig, men det var tilfellet. Var det f.eks. fordomsfullt at man diskuterte spørsmål knyttet til psykose og utilregnelighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #137 Del Skrevet 29. juni 2015 Hva vet du om hvilke slutninger folk trakk? Såvidt jeg husker var aldri asperger et viktig tema i utredningene som ble foretatt, det var vel en som sa at han trodde det kunne være det. For meg var det ikke forbausende på noen som helst måte at det kom uttalelser om hvilke lidelse® han kunne ha. Man kan selvsagt mene at dette er uheldig, men det var tilfellet. Var det f.eks. fordomsfullt at man diskuterte spørsmål knyttet til psykose og utilregnelighet? Mange med Asperger bekymret Autismeforeningen i Norge fikk mange henvendelser utover dagen fredag. - Folk er opprørte og veldig bekymret for sine barn. Det er viktig for oss å få fram at selv om man har Aspergers, så er man ikke som ham, sier leder Annette Drangsholt med henvisning til Breivik. Malm var også i sitt vitnemål svært påpasselig med å understreke at Aspergers ikke kan knyttes til kriminalitet eller voldelig oppførsel. - 99,99 prosent er fullstendig elskelige mennesker som ikke ville gjort noe galt. Jeg vil gjerne si det, så de ikke føler seg uthengt her, sa psykiatriprofessoren. Likevel opplever Autismeforeningen mye uro og bekymring ved at Aspergers nå blir knyttet til terrorsaken. Drangsholt viser til at dette er en sårbar gruppe som allerede blir sett på med skepsis. - Når Aspergers omtales, får vi ofte mange henvendelser fra for eksempel skolepersonell. Mange lurer på om et barn med Aspergers kan bli farlig, sier Drangsholt til NTB. Hun synes det er ekstra leit, siden de aller fleste med denne formen for autisme tvert imot er svært skikkelige.http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Breiviks-barnepsykiater-mener-han-har-Aspergers-6846428.htmlAnonymous poster hash: a6a02...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #138 Del Skrevet 29. juni 2015 15-åringen som drepte den ansatte i Vollen har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, Er det fordomsfullt å opplyse om det også? Tror folk at alle som har den diagnosen er potensielle mordere? Anonymous poster hash: 141ca...818 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #139 Del Skrevet 29. juni 2015 15-åringen som drepte den ansatte i Vollen har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, Er det fordomsfullt å opplyse om det også? Tror folk at alle som har den diagnosen er potensielle mordere? Anonymous poster hash: 141ca...818 Ja, de fleste med emosjonelt ustabil personlighetsforsyrrelse har morderiske tanker i større eller mindre grad. Ubehandlet blir dem svært svært uberegnelige.. Anonymous poster hash: 36c8e...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. juni 2015 #140 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Det er mange i her som trenger en reality check og å finne ut mer om Aspergers. Å ha aspergers kan varriere for hver person. Jeg har Aspergers og er ikke sjenert, kan være sosial uten at det koster meg noe ekstra. Ingen kan se at jeg har aspergers oppfører meg helt normalt. Kjenner mange med Aspergers og ingen av de er egoistiske. Slutt å spre løgn om Aspergers, eller diagnose innenfor Autisme spekteret som den nå heterAnonymous poster hash: fe0db...ac9 Høres litt ut som autisme kan være noe mange har uten å vite om det? Når ble du diagnostisert og hva var det som gjorde at det ble mistenkt? Hvilke tegn har du? Spør bare fordi jeg ønsker å vite. Føler at det jeg leser om det igrunn ikke gjør meg klokere Endret 29. juni 2015 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå